Seg dag


Fy en sån tråkig dag det har varit idag.

Har även varit lite osäkert huruvida jag skulle hinna med spinningen eller inte. Martin trodde nämligen att han skulle bli väldigt sen hem, men som det ser ut nu så hinner han precis hem, så vi lär mötas i dörren bara. Jaja, det gör inte så mcyket, huvudsaken jag hinner till träningen bara.

Är så sjukt taggad att träna nu så ni anar inte. Förut har det alltid varit "all in" = dagliga promenader, bara nyttig mat, knappt nå godsaker alls på helgerna, så fort jag har bestämt mig för att gå ner i vikt. Men denna gången gör jag annorlunda, och tror faktiskt att detta är rätt sätt för mig. Jag försöker ta promenader så ofta jag orkar/hinner med, och jag kommer att rida på måndagar och spinna på onsdagar. Plus att jag ska försöka gå upp till vättansstugan varje Söndag, eller åtminstone de söndagar man har möjlighet, är ju lite pysslande med barnen å så. MEN, jag kommer att äta helt normalt, vill jag äta en chokladkaka (eller två, hahaha) mitt i veckan så kommer jag att göra det, kommer förvisso byta till endast mörk choklad och dricka myycket mindre läsk än vad vi hittills har gjort. Men på det stora hela kommer jag inte ändra mycket kostmässigt. Ändrar man på för mycket, då kommer det nog inte att hålla. Då går man nog ner rätt mycket i vikt, men sen vill man tillbaka till en mer "normal" livsstil, då lägger man på sig en massa igen. Nä, jag kommer leva normalt men röra på mig mycket mer. Det är så det ska vara anser jag!

Jag glömde min kamera hemma hos Pappa&Lena igår, rackarns!! Jag som hade tänkt föra över bilder till datorn, jaja, så kan det gå =)

Nu har jag spenderat nästan hela dagen i soffan, med undantag för lite tvättning m.m. så nu känner jag att det är dags att göra lite nytta. Tänker börja med att plocka i köket, för att sedan gå vidare till vardagsrummet och till sist dammsuga. Nånstans däremellan måste jag hänga tvätt/starta en ny maskin också.

Så.. Adjöss på en stund!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



Satt och surfade runt lite och hittade till din blogg.

Linda heter jag och är också Stöde-bo sen ett par år tillbaka.

Såg att du har tvillingar :)

Vi har också tvillingar , killar på snart 14 månader.

Kul att läsa lite i din blogg och om er vardag som man till viss del känner igen sig i , fullt ös!

Vi kanske ses nåt på byn framöver :)



Sköt om er!



Linda

2011-02-02 @ 09:33:35
URL: http://mortill4.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0