Morsning korsning

Devin och Jack häromkvällen


Åh vad jag hade hoppats på sovmorgon idag, blev ju rätt sent igår, även att Devin somnade jättesent och han har börjat sova till 9-tiden då han somnar sent. Men småungarna väsnades så infernaliskt där vid 7-tiden så det var omöjligt för NÅN här hemma att sova vidare..
  Men det finns dem som har det värre, Martin den stackarn klev upp efter 3 nån gång han =)

Nu har jag gått och skaffat mig planer för dagen iallafall, vi skall mathandla! Måste bara pränta ner en matlista först och sen lista ut vad sjutton som ska inhandlas, SEN SÅ =) Mamma hjälper oss idag.. Jämarns vad jobbigt det blev att handla nuförtiden, måste ju ordna med barnvakt å allt.

Just nu sitter Devin och jag och äter frukost framför tv:n, Små Einsteins som går just nu, men nyss har vi kikat på noshörningar på Animal Planet, Devin älskar Animal Planet =)

Hahah, jag slås varje dag av vad himla duktig Devin blivit på att prata.. Alldeles nyss fastnade han mellan bordet och soffan då ropade han: Mamma, jag kommer inte loss, jag svarade inte på en gång så då skrek han: KOMMER INTE LOSS MAMMA!! Förut hade han nog nöjt sig med att bara säga: Loss, Mamma.

Just nu:







Nä, nu ska jag tvätta av ungarna, byta blöjor, ta på småttingarna kläder, pumpa, packa skötväskan, skriva matlista, mata småttingarna, fixa mig själv.. 
Oj, blev visst lite andfådd bara av att skriva upp allt jag ska göra, har definitivt inte tid att sitta här =)


  


Kommentarer
Postat av: -C-

Har du ingen bärsele att kånka en liten i? Så kan den andre få sitta i babyskyddet (antingen det från bilen som du sätter i vagnen eller de skabbiga som FINNS på vagnar). Så får Devin gå själv eller sitta i vagnen med varorna.. Ett nödalternativ då du MÅSTE åka själv kanske :) JAG kände mig lite handikappad med en bäbi på magen men som sagt, nödalternativ.

2010-07-26 @ 22:44:56
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -C-

Nu syns det att jäntan bli rund å go'. Å pojken rundare å go'are :)



Devin får ta och lära Amanda att prata lite tycker jag! Hon säger mest "mamma" och "titta". Då hon ska säga titta så laddar hon och tar i enda nerifrån tårna. Hon anstränger sig så mycket att hela dagsbehovet av saliv till slut helt okontrollerat sprutar rakt ut tillsammans med ett sluddrigt "ttttttttiTTA!.

2010-07-26 @ 22:51:52
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0