Gör ett försök


Vet ni, inlägget jag la upp häromdagen gav mig lite blodad tand, känner mig liiite sugen på att börja blogga igen. Ibland vill man ju få ur sig saker helt enkelt, och det är ju ett bra sätt. MEN det lär inte bli superfrekvent bloggning, det är ett som är säkert.




Har varit på så dåligt humör idag, vet inte om det var vädret eller sömnbristen eller stressen.. Mest troligt är nog ändå en blandning av de alla. Jag fick åtminstone sovmorgon till 9.30, kändes inte så dock.. När man inte får mer än 2-3 timmar sammanhängande sömn åt gången så känner man sig aldrig riktigt utvilad, men men. Det var vårt val att skaffa barn tätt, (Att det skulle bli 3 barn på 2 år var väl dock inte planerat) och jag är övertygad om att när småbarnsåren är över kommer man vara glad att man har tätt mellan barnen, dem har ju så mycket utbyte av varandra. Vi får helt enkelt ta några slitiga år!

Just nu ligger små pjuklarverna våra och sover i spjälsängen vi har ståendes nere, Martin sitter i fåtöljen och sover medans jag och Devin kikar på Animal Planet. Men vi ska nog gå upp och sova nu allihopa, måste bara pumpa först samt göra iordning flaskorna med nattens första mål. Är skönt om flaskorna är iordninggjorda när man snubblar sig ner mitt i natten för å värma mjölken.
   Ska bli så mysigt att lägga sig och lyssna på ösregnet utanför.

Imorgon är det vardag igen, trist! Men jag och barnen ska försöka underhålla oss någotsånär hela veckan, allt för att undvika att bli galen här hemma. Martin sticker ju iväg på bortaliggning denna veckan, troligtvis Tisdag.
 Just imorgon har vi väl inga direkta planer, får se lite vad det är för väder och hur pigg jag känner mig. Kanske ska jag våldsgästa kusin min på Tisdag, skulle även vilja hälsa på Sanna, Micke och Oskar nånting, Oskar har ju fyllt år o allt.
Får se vad vi tar oss för, de enda direkta planerna jag har är för Onsdagen, då ska vi först på barnkliniken klockan 14, där skall man sätta kateter på lilla Jack, en timme senare skall han röntgas, då får vi äntligen svar på om han har en reflux som gör att urin stöts upp i njurarna eller ej. Jag hoppas innerligt på att så inte är fallet, för isf. kan det måsta bli nån form av ingrepp, och det vill vi ju inte såklart. Så förhoppningsvis kan vi sluta med antibiotika åt honom denna vecka också, härligt. På Onsdagkväll ska jag ta med mig barnen och åka till Lövudden för lite underhållning av Marie Söder, fika och trevligheter.

Nu har jag gått å fått sån fruktansvärd huvudvärk så nu måste jag sätta igång med allt som måste göras innan jag kan lägga mig.

Godnatt allesammans!


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att du kommit igång lite med bloggningen, jag älskar att läsa det du skrivit bara för att du skriver som du pratar, om du förstår =) Det är ju så roligt för ens egen del att kunna gå tillbaka om några år å kolla vad man skrev för tok och om utvecklingen på barnen :)

2010-07-26 @ 00:49:32
URL: http://elindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0