jag blir TOKIG


Jag har en sån fruktansvärd klåda i armhålorna. Har haft det i några veckor men nu har det verkligen eskalerat!! Kan inte begripa vad det beror på.
Har provat att inte använda deo -Ingen effekt, provat att inte raka mig -Ingen effekt..

Jag har googlat lite, misstänkte nämligen svampinfektion, men då verkar det som att det skall se brunt/rött ut i armhålan, ungefär som om man bränt sig. På mig syns ingenting, bara en sjuhelsikes klåda.
   Hittade en annan "möjlig" orsak på google.. FLATLÖSS??!!

:

Flatlöss

  

De 1-2mm långa flatlössen sätter sig oftast på de grova hårstråna i armhålorna och på könsorganen. I enstaka fall kan de även sätta sig fast på ögonhåren. Symtomen av flatlöss är klåda i armhålorna och runt könsorganen.
Källa: http://hem.passagen.se/hagaboda2000/konssjukdom.html

Jag kan dock inte för mitt liv tänka mig att det skulle kunna vara det?! Vart skulle jag fått det menar jag? (Behöver inte smittas via sexuell kontakt) För säkerhets skull har jag nu suttit och inspekterat min armhåla, inga löss eller ägg där inte. FY, blir äcklad bara av att skriva om det.
  Men klådan kvarstår.. Vad kan det vara tro?
Får ringa vårdcentralen på måndag.


Kommentarer
Postat av: Frun

Jag tänker ju spontant på typ biverkning av medicinen eller nåt sånt. Hoppas det löser sig!

2009-03-15 @ 20:48:28
Postat av: Sanna

Hoppas du slipper klådan hädanefter.. Kommer inte hem förrän imorgon kväll, men jag hör av mig.. byebye

2009-03-16 @ 10:10:59
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0