Svar på kommentar, samt dammsuga hunden?!


Postat av: Tezz-a

Såg att ni lagt ut på blocket ang. parning. Tyvärr känner jag ingen med s.b. tik. Men hopps ni hittar nån så ni får en valp. Sedan, väljer ni en hona eller hane att behålla?

Svar: Halloj! Har inte din blogg så jag svarar här.
Japp vi lade ut honom, eller rättare sagt hans "tjänster" på blocket igårkväll, 2 personer har redan hört av sig, en med blandras och en renrasig. (Men det är en Berner Sennen vi har, inte Sankt Bernard) Roligt =)
Vi är nog faktiskt inte intresserade av en Bernervalp i nuläget. Får se, man kan ju ändra sig, men just nu är vi på jakt efter en liten hund som sällskap till Rambo. Men OM vi skulle välja att behålla en valp tar vi en hane.



(Det GÅR inte att stänga av kursivfunktionen, bara så ni vet)

Jag försökte dammsuga av hunden lite förut, gick inge bra, kan inte förstå varför?! ;)
   Jag borstade nämligen av honom lite och mycket löshår satt kvar i pälsen, ju mer jag borstade desto mer hår blev kvar. Ville inte att han skulle ruska av sig allt inomhus så jag tog fram min Ergo Rapido, dessvärre höll han bara på att kacka i pälsen av rädsla när jag närmade mig med den. Slutade med att jag fick dammsuga nedervåningen istället, blev alldeles fullt i hår =(

Devin vaknade till förut, han grinade inte utan jag hörde hur han småpratade i babyvakten, så jag gick upp och kikade på honom, då satt han upp i spjälsängen och såg klarvaken men förvirrad ut. Så jag lade ner honom på kudden igen, och han somnade genast om. Söta unge!

Tänk vad måna roliga huvudbonader dem har på IKEA, blev seriöst sugen på att köpa den svarta "bi-masken" till Devin, ingen aning om när den skulle användas, men han var ju så otroligt söt i den. Tårthatten skulle jag vilja att han hade på sig då han fyller 1år =)





Kommentarer
Postat av: Tezz-a

Jo jag såg att jag kastade om bokstäverna lite fel där. ;) I framtiden ska vi skaffa en mops/pug. Dom är såå söta. Men som sagt. Det är i framtiden.

2009-01-19 @ 22:16:39
Postat av: Mia

Bimasken måste han ju bara ha! Toksöt!!! :-D

2009-01-19 @ 22:43:19
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha jag skrattar fortfarande så tårarna sprutar, han är ju bara såå söt o det roligaste av allt var ju att se det hela live:) Tack för igår, ses snart igen.. Ska börja göra oss iordning.. Lycka till hos TL.

2009-01-20 @ 08:14:36
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Mia

Gud vad söt han är!

2009-01-21 @ 21:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0