Lägesrapport


Ja Frun, det tycks vara vi som är boven. Men jag kan inte förstå vart han blivit smittad ifrån.. Men det verkar ju vara överallt just nu =(

Överlag är Devin rätt pigg just nu, men hans mage klarar inte av vatten.
Sista gången han spydde oprovocerat var igårmorse klockan 4.30 dock kom det lite igår klockan 13 då jag försökte ge honom vatten, sen var det lugnt till klockan 11 idag, då försökte jag ge honom lite vatten men det kom upp på en gång. Efter det fick han gröt och det har han hittills fått behålla och för tillfället sover han.

Fy tusan för magsjuka, jag undrar vart vi fått smittan ifrån. Jag tror inte vi umgåtts med någon som är/var/har varit sjuk, men man kanske har dragit på sig nånting på affärn eller nåt. Vad vet jag?! 
 Det jag VET är att idag måste vi ut och få lite friskluft, så när Devin vaknar ska han få lite majsvälling och sedan ska jag packa ner honom i vagnen och promenera runt lite här hemma, kanske kikar lite på skidtävlingen här nere. Men lugn allihopa, vi skall hålla oss på behörigt avstånd från folk. JAG om nån vet hur fruktansvärt det är när folk är ute bland folk trots att dem fortfarande smittar. HATAR dessa människor.. Men luft måste vi ha, så inte skadar vi någon om vi traskar runt här hemma =) Kvinnan jag haft kontakt med på sjukvårdsrådgivningen tyckte också att vi skulle gå ut och få oss lite luft, så det är planen för dagen!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas man klarar sig, ser ju att både Selma o Stina har fått. Peppar peppar så klarar vi oss. Ska oxå ut o gå i Stöde, vem vet kanske ses...

2009-01-11 @ 12:44:34
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Gabbis

Tjingling!

Vad jag är glad att jag äntligen hittat hit och får titta på bilder på lillfisen. Jisses vad han växer.

Kan passa på att tala om också att Lithells falukorv är godare än både icas och scans.

Kram!

2009-01-11 @ 13:54:29
Postat av: Carro!

Åh stackars er! Magsjuka är inte skoj över-huvud-taget. Men allra värst är det ändock när barnen är små. Dom torkar så lätt ut. Semper vätske ersättning är kanonbra. Den brukar dom få behålla också. Hoppas att ni nu är på bättringsvägen. Men det låter så.....

Vi hade också magsjuka på julafton. Men nu är den borta, tack och lov.

Vad han växer Devin. Och sååå lik sin far fortfarande. Hoppas att vi ses något framöver! Ha det så gott. Kram (på avstånd) / Carro

2009-01-11 @ 15:19:02
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0