Kalvfrikadeller



Dem ser himla läskiga ut dem där frikadellerna, har kikat på dem flera gånger i barnmatshyllan, men aldrig vågat köpa en burk. Men idag tog jag mig i kragen och köpte en burk, Devin fick äta kalvfrikadeller med potatis till lunch, skulle haft lite morot eller ärtor också, men det blir nästa gång, han var så trött nu så jag fick skynda mig att få i honom nånting överhuvudtaget innan han somnade.

NU sover han och jag skall försöka mig på att städa litegrann! Ser förjävligt ut här hemma nu, men jag har verkligen ingen ork alls att ta itu med skiten, mitt huvud är helt slutkört, måste lägga mig ännu tidigare på kvällarna, jag klarar inte att kliva upp klockan 6-7 när jag lägger mig vid 22.30-23.00 Får sikta in mig på 21-22 tiden istället. Lite tråkigt, men vad gör man inte ?!

Idag skrev Martin teoriprov för C (Han klarade det) och medans han gjorde det for jag på ICA Maxi och handlade mat för denna veckan. Jag hade gjort en budget som innebar att jag har 500kr/vecka att handla för. Det sprack redan nu, 819:- gick kalaset på. Men jag tröstar mig med att det var en hel del basvaror som behövde inhandlas, samt blöjor, tandkräm, tvål.. Ja ni vet, sånna saker. Förhoppningsvis är det inte så mycket sådant nästa vecka. Det enda jag kommer på just nu är sköljmedel och tandborstar. Men hoppas det inte blir så mycket mer.

Har sett att många andra gjort det, så då gör jag det också;

Veckans Matlista

Idag:
Pyttipanna
Fredag: Tacos
Lördag: ------- (Bröllop)
Söndag: Fläskfilé m. morötter och potatis i ugn.
Måndag: Kyckling, Ris & Grönsaker
Tisdag: Blomkål, skinkstuvning och Potatis
Onsdag: Fisk i foliepaket med Potatis
Torsdag: Pannkaka med sylt som jag fick av Farmor igår (Drottningsylt)

Sen blir det en ny planering efter det. Men så långt har vi inte kommit ännu, vet bara att nån dag blir det spagetti och köttfärssås =)


Det var det, nu ska jag städa lite inne på toan och se om tvättmaskinen gått färdigt ännu. Har TONVIS med tvätt, fy och usch!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ser att du har en lika kul dag som jag-Not...

2009-01-22 @ 14:43:26
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad duktig du är som skriver matlista! Det är faktiskt mycket bra, ekonomiskt och det underlättar! Hälsa Martin och gratta till klarat prov...

2009-01-22 @ 15:55:20
Postat av: Frun

Gratulera Martin från oss å!!!

2009-01-22 @ 21:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0