En av mina egenheter



Jag vet inte om jag berättat om det förr, men jag tror jag gjort det..
   -När jag är nervös (Mår illa) äter jag tandkräm! Inga mängder alls, mest bara så jag får smak i munnen. Jag finner att det lindrar illamåendet för en liten stund.
  Behöver jag påpeka att det gått åt en hel del denna helgen?

Ofta blir jag nervös och mår illa kvällstid, vilket ett tag innebar att jag alltid tog upp tandkrämstuben med mig till sängen. Martin blev emellertid vansinnig på detta tilltag, då han inte kunde hitta den på mornarna (Vill gärna sova med den under kudden, haha) Så då köpte jag två olika tandkrämer, en till mig och en till oss. Men när vår tandkräm tog slut gick vi in på min, sen har det inte blivit att jag skaffat mig någon ny. Mest av snålhet antar jag. Men för nån månad sedan då det var extra jobbigt ett tag hittade jag en liten burk med lösögonskugga i, en skugga jag ej gillade så mycket, så jag tömde ur den, kokade burken och fyllde den med tandkräm. Perfekt!! =)
Nu har jag alltid tandkräm vid sängkanten och Martin slipper bli galen på mig på mornarna.
  Och förmodligen tycker ni att jag är helt knäpp i huvudet, men vet ni?! Det bjuder jag på!

(Det duger med tuggummi också, men inte vilket som helst, måste vara stark mint. Fruktsmaker förvärrar bara illamåendet)






Detta tillsammans med en underhållande bok eller tidning får mig att slappna av en hel del när jag är nervös och mår illa! (Jag mår illa då jag blir nervös, när jag mår illa blir det andra världskriget i min hjärna, som tror att jag är magsjuk)


Det har blivit rätt mycket 91:an och Hälge nu i vinter!

Kommentarer
Postat av: -C-

Förr hatade jag 91:an, förstog inet alls hur man kunde läsa den tidningen. B får hem i brevlådan hela tiden och tycker dem är sååå underhållande.



Men så kom A och mina nätter spenderades i vaket tillstånd vid amning och tröstnig.



Nu helt plötsligt äääälskar jag 91:an. Har även kommit på mig själv att jag SKRATTAR åt serierna.. Då skäms jag lite =p

2009-01-12 @ 23:49:06
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Mallan

Det där me tuggummi känner jag igen ! Måste ALLTID finnas tuggummi. Och jaa, det MÅSTE va mint !! ;)

2009-01-13 @ 11:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0