Liten "lista"

Uppdatering ang. vår fjällresa dröjer nog till morgondagen, skall gå och lägga mig efter denna lilla listan som jag "stulit" ur min käre kusins blogg!

 
Haha, skojjig bild, Martin ser skitsur ut medans jag flinar som en dåre. Men detta var nyaste bilden)

Vad heter ni?

Martin & Ellenor

Hur träffades ni?

På en gemensam kompis 25-årsfest. (Vi hade dock träffats 2ggr tidigare, men då pratade vi knappt) 


Hur länge har ni varit tillsammans?

Blir 3 år i år 


Är ni förlovade?

Nej det är vi inte, har heller aldrig varit. Däremot är vi gifta!


Bor ni ihop?

Ja det gör vi. Har gjort det sen vi träffades i princip. Ingen "dejting" här inte =)


Har ni barn?

Ja, Devin såklart! 


Har båda körkort?

Ja, en hel massa. Iallafall jag, hihi! Nejdå, Martin håller på att skaffa sig fler han också, måste ju visa att han är karln i huset.. Eller nåt


Kommer du ihåg er första kyss?

Japp, han frågade om lov först, hehe!


Vem sa "Jag älskar dig" först?

Martin


Vem är äldst?

Martin, med hästlängder.. Nejdå! Men en ponny iallafall! 


Vilka stjärntecken är ni?

Fisk + Fisk Två tjurskallar. Men enligt en viss sida på internet så innebär fisk + fisk = fulländad förälskelse.


Vem är längst?

Martin, men vi är relativt korta båda två


Vem sjunger bäst?

Jag måste nog säga mig själv, jag anser mig inte som skönsjungande direkt, men aningen bättre än Martin är jag nog. Men han är väldigt tonrätt, det är mer än många andra det! Han körar ju faktiskt i sitt band också


Håller ni varandra i handen på stan?

Nej det gör vi inte, ibland tar jag väl hans hand eller så. Men i regel inte!


Vad har ni gemensamt?

Vad ska man begränsa sig till tro? Listan kan ju bli lång..
Devin, djuren, humor, intresse för musik (Dock ej samma alla gånger men vad gör det) åsikter m.m. m.m.

Lättare vore att lista det vi EJ har gemensamt, t.ex. humöret, jag är ilsk av mig och kan bli fly förbannad på småsaker, speciellt i trafiken, långsint är jag också, medans Martin oftast är lugn som en filbunke, sinne för ekonomi; Martin är ekonomisk på gränsen till snål ibland och jag.. Inte så mycket! (Jag blir bättre dock) Sinnesstämmning; Jag är mer åt det nervklena hållet medans Martin är väldigt stabil. Bra för mig, hade nog blivit tokigt om jag bodde med någon som var lika nervös som jag.  m.m.


Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?

Nej, allt gick väldigt snabbt!


Blev du kär vid första ögonkastet?

Nej kär blev jag väl inte direkt. Men väldans förtjust.. Eller nåt!


Har ni någon speciell låt?

Nej!

Har ni stora framtidsplaner?

STORA vet jag väl inte, men planer har vi. Bl.a. syskon till Devin (Inte NU dock) utbyggnad av huset, en till katt (om det nu kan räknas till plan, och det är nog mer min plan är Martins om jag ska vara ärlig) m.m.


Har ni gråtit i varandras armar?

Jag har nog det, men inte Martin. Eller jo då Devin föddes, då grinade han värre än Lilleskutt! Eljest är han inte så känslosam av sig, men tilläggas bör att sedan Devin kom till världen har han blivit betydligt mer blödig. 


Har ni varit utomlands tillammans?

Nej, men vi hoppas på en resa år 2010


Vilket är ert bästa minne?

Devins födelse slår allt.


Vem lagar bäst mat?

Svårt att avgöra, Martin lagar himla god mat. Men jag kanske är liiite bättre, ibland.. Jag gillar min mat!


Vad gör ni en vanlig vardagskväll?

Leker/gosar med Devin, äter mat, ser på tv, pratar, sitter vid datorn (Mest jag) hälsar på nån ibland, eldar och donar hemma.


Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?

Oftast! Men ibland blir det ingen på en hel dag, lite olika det där


Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?

Nej, 2 mil ungefär


Blir du lätt svartsjuk?

Nej inte det minsta, jag litar på Martin till fullo. Tror att det är ömsesidigt!


Brukar ni bråka?

Numer bråkar vi väl inte just. Meningsskiljaktigheter har vi, och tjafsar gör vi, men bråkar är nog inte så ofta. Det är bra att rensa luften ibland men hellre att man gör det lite oftare, så det slipper leda till ett BRÅK. Men jag är nog lite FÖR gnatig om jag ska vara ärlig, dock vill jag gärna tro att jag blivit bättre på den fronten också, antar att det lägger sig med åren! Man ids tillslut inte gnata längre =)


Ringer eller SMS:ar ni mest?

Ringer mest, Martin är rätt okapabel till att skriva sms. Får mest Ja eller Nej tillbaka om jag skriver något. Får mer sagt vid ett samtal. Lite för mycket sagt om ni frågar Martin.


Kommentarer
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

rolig lista,kanske ska göra en själv

2009-02-09 @ 23:10:36
Postat av: Sanna

Haha, våra karlar är lite stöpta i samma form:)

2009-02-10 @ 08:08:04
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh vilken snygg bild på er båda!!

Kanon snygga bägge två!!

Hoppas att ni har det bra. Och DU. förresten....

Jag kommer gärna på det du och Linda bjöd mig på!!

Kram

2009-02-11 @ 21:14:18
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Sofie

ROLIG lista! Kanske jag nallar den av dig ;-)

2009-02-12 @ 17:28:38
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0