Alltid ska nåt krångla


I fredags fick jag ett recept utskrivet, något som förhoppningsvis kommer att hjälpa mig liite att kunna hantera min fobi bättre (Tillsammans med KBT alltså), detta har dessvärre ännu inte kommit in i apotekets datorer så jag kan inte hämta ut det. Jag är, som ni kanske förstår, väldigt mån om att få börja med denna medicin så fort som möjligt så därför är jag lite sur över detta faktum. Vilken sur morgon jag haft, haha!

Jag ringde till Unga Vuxna nu och de kollade i sina datorer och konstaterade att det inte alls var nåt konstigt med receptet, det var alldeles korrekt inskrivet enligt dem och hon som kollade upp det hela sa till mig att det visst måste finnas hos apoteket, har jag verkligen kollat?
   -Då sa jag att jag kollade ALLDELES nyss på internet, men det förstod hon inte alls. Det kan man väl inte göra?
-Jo det kan man, sa jag. Man loggar in med sitt bank ID så kan man kolla sina recept m.m.
Detta hade hon aldrig hört talas om! Kanske var det fel på hemsidan då trodde hon!? Att den inte fungerar så att det inte har uppdaterats..
-Joo, det KAN väl hända sa jag, men jag har svårt att tro det.
Jag var ju faktiskt in på apoteket i Birsta igår och kollade om det kommit in, men icke.
Iallafall så ringde jag till apoteket för att dubbelkolla, och mycket riktigt, INGENTING nytt har kommit in!

GAH..
Jag skulle iallafall ringa tillbaka till Unga Vuxna i eftermiddag och se om dem hittat nåt fel. Hon skulle nämligen maila till läkarn som skrev ut det och skriva att det inte verkar ha kommit in. Han har dagjour och är alltså inte på plats där idag.

Ju mer jag tänker på det dest mer sur blir jag. Jag skulle ha kunnat börja med dessa tabletter redan i Lördags. Men i BÄSTA fall kan jag börja tidigast imorgon.. Skit också! Det verkar kanske inte länge för er, men går man runt och mår dåligt känns det som en evighet. Det tar ju faktiskt ca 4 veckor innan jag kommer märka effekt av tabletterna också.. Ååh... Strul och skit hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hehe, ja jag har juh varit van att Noel sovit till 10.30-11.00!

Men nu har han börjat vakna tidigare. Tar ett tag att vänja sej, å jag kommer nog aldrig bli en morronmänniska, det är bara att inse ;]

Hur tidigt vaknar Devin?

2009-02-23 @ 10:34:43
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Mli

Får man vara extremt nyfiken och fråga vilken sorts fobi du har?

2009-02-23 @ 15:43:18
URL: http://mlish.se
Postat av: Linda

Ang- lördag! Visst kan vi äta ihop och så om det nu inte jävlas med att sätta upp grejerna och så, men det lär det väl inte göra. Jag har ju i alla fall inte så mycket med det att göra, så jag kan ju i alla fall sitta med er =) Vi åker väl dit och sätter upp grejerna och sen stannar vi nog tills vi ska spela...

2009-02-23 @ 19:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0