Martin aaarg +bilder

Eller arg är väl att ta i, men väldigt irriterad är definitivt ingen överdrift ;)


Ja, först och främst blev det på tok för sent inatt. Det resulterade i att jag inte vaknade dem 2ggr Devin gnydde och ville ha nappen. Jag har ett vagt minne av att en irriterad Martin kastar sig ner i sängen och fräser åt mig:
-Du måste för fan lära dig att vakna då pojken grinar.
   
Då var det tydligen andra gången han hade gått upp och satt i nappen igen. Men jag hörde verkligen ingenting, var så himla trött.

Lite roligt var det även att Martin sa att jag måste lära mig vakna då pojken grinar. Hallå, vem är det som tar honom varenda natt i vanliga fall? Jo det ska jag tala om för er -JAG! (Och normalt hör Martin honom ALDRIG under vardagarna, på helgerna dock brukar han ta honom nattetid) Så nog tusan kan jag vakna då han gnålar om nätterna, denna gången inräknad har det väl hänt max 4ggr att jag ej vaknat.
   Men jag förstår honom, vi har ju faktiskt en överenskommelse att JAG tar honom de nätter då han ska upp och jobba, och hans klocka stog på 3.45, så SÅ sugen var han nog inte på att kliva upp ;) Men men.. det är historia nu!

Kan börja med att berätta att det blev ingen promenad igårkväll, jag hann bara så mycket som ut genom dörren påbylsad med reflexer, (även rambo hade fått sig en reflexsele) mössa, iPod m.m. då jag hör min lilla skrutt gallskrika inne, han brukar aldrig skrika så hysteriskt på nätterna, bara smågnälla liksom, men nu då mamma tänkte få sig en härlig kvällspromenad, då ska man gallskrika. Martin var helt överflödig, det var bara jag som dög. Tror faktiskt inte att han var riktigt vaken, för jag bar ner honom till köket så att Martin kunde somna om, och först då öppnade han ögonen, och så fort han gjort det började han titta sig omkring och då blev han helt lugn igen och skrattade t.o.m. litegrann. Han hade nog en hemsk mardröm kanske?!

Jag kompenserade det dock med två promenader idag. En på förmiddagen innan Martin kom hem, sen en lite längre då han kom hem! Så skönt så.

Till middag åt vi suuupergod mat, vi fick nämligen älgkött av farmor och farfar igår, vi skar upp steken idag och gjorde en gryta med morötter, lök och viltkrydda. Så gott det blev, och MYCKET, vi har mat för hela helgen och en matdosa också. Gott med älg.


Imorgon ska jag följa med Mamma, Ulf och Linnea till Hammarstrand och fira Ulfs pappa som fyllt år, trevligt med en litn roadtrip! Skall vara i Matfors vid kvart i elva imorgon förmiddag, trevligt trevligt!

På söndag ska jag och Martin åka till farmor (MIN farmor) och hämta en frysbox vi fått av henne. Vår lilla frys är så full nu att inte ens en ärta skulle få plats!




Nu har jag tagit några bilder som jag ska dela med mig till er.

Här har han på sig sin nya pippi - dregelgrejj. Han fick även två andra, bilder på dem kommer allt eftersom han använder dem. Och då det rinner konstant ur hans mun nuförtiden kommer dem verkligen till användning.
 



På sitt lektäcke









Bortse från min glåmiga nuna, det jag ville visa er är vad stor han har blivit. Tänk, det var inte längesedan han bara var en halvmeter lång, nu närmar han sig de sjuttio med stormande steg.  (Var 67cm på förra mätningen och vägde 7400gr)


Här skulle han till å sova. (Jag vet att nappen är lite "tjejig" men vi blev i akut behov av en ny napp och de hade bara vita ((Vi använder bara detta märket)) Som tur är väntar jag en ny med posten nästa vecka)



Iväg till drömmarnas land





Kommentarer
Postat av: carro

Jasså! Vad roligt! =D

Likadana sängkläder, pyamas, napp och babysitter har han som mina pojkar ;) hehe, bra smak Ellenor! =D

Känner du många som har små bebisar i hans ålder?

2008-09-13 @ 00:24:08
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Michaela

Har du hämtat kläderna? Vore roligt med lite modellbilder! =D

2008-09-13 @ 01:55:48
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: -C-

Oj, har du köpt en sån pyjamas nu? Fiiiiiin. "Kusinerna" (3mäningarna) kommer att ha likadana sovplagg ;)



Fleeceoverallen han har ser likadan ut som O's gamla. Då man ser bakifrån allså. Framtill är det en nalle på O's. Fasst den kommer från H&M och är gammal så dem är nog inte alls lika framtill =p

2008-09-13 @ 20:42:48
Postat av: Sofie

Ja jag håller med om att det är gott med älgstek :)



Fina bilder på lill sötisen!

2008-09-14 @ 14:24:26
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0