Idag var ingen rolig dag

 



Det är Rambo som gnagt sönder soffan...



 

Nej sannerligen inte.

I förmiddags vid 10-10.30 tiden fick Rocky ge sig av mot den sista vilan så att säga. Martin hade förberett med en stor grop nedanför huset mot ena diket alldeles vid ett träd där han skulle begravas. Sen kom B och gjorde slut på hans lidande.

Fy tusan vad hemskt. Jag tror banne mig att man ska ge tusan i att skaffa djur överhuvudtaget. För det kommer en dag då man måste ta bort dem och det är verkligen fruktansvärt.
  Jag VET att det var det bästa för honom och att han inte mådde bra osv. Men det hjälper inte det faktum att jag saknar honom, jag kan riktigt höra hans små tassar på nedervåningen. Sen känner jag mig så hemsk och värdelös som lät honom leva så länge trots att han uppenbarligen inte mådde bra. Varför är man så självisk och dum?! Jag hoppas iallafall att han är någonstans nu där han inte längre mår dåligt, inte har problem att kliva upp från golvet och framförallt får springa runt som han vill, den lilla rymmaren =)

Vi hade tänkt få det gjort på fredagkväll, men igårkväll insåg jag att han verkligen plågades, det var då som jag verkligen insåg att nu måste det ske. (Jag har ju givetvis vetat länge att han måste tas bort, men det var igårkväll som det verkligen sjönk in, vill inte gå in på varför riktigt, tycker fortfarande att det är för jobbigt att prata/skriva om) Som tur var kunde B ta bort honom redan idag. 

  Jag pratade med Rocky igårkväll och förklarade att nu är det inte långt kvar tills han får vila, jag fick även i honom några hundkex (det enda han ätit på en vecka) också gosade jag med honom lääänge.
  Imorse innan jag skulle iväg på babysången visste jag att det var sista gången jag såg honom, vad säger/gör man då? Har aldrig varit med om något sådant. Så jag la mig bredid honom på golvet och pratade och gosade med honom. Sa hejdå och allt sånt där, sen kom B och jag skyndade mig iväg med iPoden på högsta volym. Men dem lovade att vänta tills jag hunnit ner och slapp höra skottet.

Jag tänkte ta en sista bild på honom imorse, men nej vet ni vad.. Det är inte så jag vill minnas honom. Han var så fruktansvärt mager och benig, han såg mer död ut än levande. Jag vill hellre ha en frisk Rocky i minnet, därför blev det ingen sista bild.

 Jag tycker inte om att gråta och håller mig för att visa sådana känslor i största allmänhet. Tycker helt enkelt inte om det och jag finner det högst obehagligt. Men idag har jag börjat grina flera gånger helt oväntat. Ögonen har svidit hela dagen och kinderna är alldeles varma. Hoppas att morgondagen känns lite bättre, ska diska undan hans matskålar, lägga bort hans koppel+halsband och städa bort hans saker helt enkelt. Är för jobbigt att ha dem framme nu.

Nu vill jag att Martin ska komma hem, jag vill inte vara ensam längre. Har rännt omkring hela dagen för att slippa vara hemma, men tillslut måste man ju bege sig hemöver, Devin ville ju sova och så. Men det är inte alls trevligt att vara hemma själv, jag sitter fortfarande och grinar till och från och känner mig allmänt ynklig. Vill helt enkelt inte vara ensam!

 Han har det bra nu, jag vet det!




Från detta deprimerande ämne till något heelt annat.

Ikväll fick Devin äta gröt för första gången, vi har ju börjat med lite smakportioner och så, men aldrig gröt.

Jag införskaffade ett paket med mild havregröt (fr. 4 månader) idag och där stod hur mycket man skulle ge som smakportion, han fick detta innan han skulle lägga sig och det gick åt som smör i solsken vill jag lova. Gröt var verkligen en höjdare. Han vräkte i sig allt, blev knappt något spill. Nu återstår att se hur hans lilla mage reagerar på detta, men går det bra,. då blir det en smakportion varje kväll denna vecka, sen går vi nog mot lite större portioner.
   Min förhoppning med det hela är att han ska sova lite bättre under natten (I samma ögonblick jag skrev detta vaknade han.. ironiskt.. Fast, han verkar somna om igen) Ni förstår, sen han fick sina tänder har han sovit väldigt dåligt, vaknar uppemot 10ggr varje natt (Han är inte hungrig alla dem gångerna, mest ledsen och gnällig och vill ha nappen) Jag trodde det skulle bli lite bättre nu då dem spruckit igenom, men hittills har jag inte märkt någon skillnad. Kanske han håller på att få fler?! 
  Kanske han sover lite bättre med lite gröt i magen, ja som sagt, det återstår att se. So far so good.

MEN.. Han blev vaken nästan 2 timmar längre ikväll än vad han brukar. Så om han sover lite längre inatt så är det inte så konstigt. Så isåfall har jag inte enbart gröten att tacka menar jag!

Nu ska jag gå och vissla på katten (Gud vad grannarna ska vara less på mig som visslar som en idiot i tid och otid, ofta mitt i nätterna, men jag vill inte ha min lilla älskade pissenisse ute om natten) 

Återkommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: nikita

vår simba tar nog hand om rocky i hundhimlen nu! ush vet hur det känns eftersom vi tog bort simba i våras, det är allt annat än roligt :/

2008-09-18 @ 07:20:25
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mallan

Uscha va jobbigt !! :/ Men som du säger så har han det bättre nu !! :) Man känner sig hemsk som tagit beslutet att NU ska det hända, men det är ju d bästa ! Inge fel me å va ledsen, man måste ju få sörja för å kunna komma vidare !!



Va duktig Devin är me gröten !

Dom brukar ju kunna sova bättre me gröt i magen, men nu låter det som att tänderna krånglar för han :/ Lär väl klias när dom ska växa upp !

2008-09-18 @ 09:54:05
Postat av: Sanna o Oskar

Gud va fint skrivet av dig, tårarna bara forsar ner längs mina kinder. Jag förstår att du e ledsen, vem skulle inte vara det, vet ju själv hur det känns o det är mkt minnen för en själv som rivs upp. Men som sagt han slipper ju lida nu och det är ju det bästa trots allt. Han har det bra, de e så man får tänka för att komma vidare... Vi åker hem från Sthlm imorgon o hoppas vi kan träffas nåt nästa vecka. Oskar längtar nämligen efter Devin:) Ta hand om Er så hörs vi. Bamsekram från oss

2008-09-18 @ 10:05:10
Postat av: Mia

Det är fruktansvärt jobbigt att ta bort en fyrbent vän.

Det spelar absolut inte någon roll vilken sort det är, för det blir en kamrat som man minns för livet.

Men även om man vill att dom ska finnas kvar så vet man att dom har det bättre på annan plats.





Gröt var vad vi började med i smakportionsväg åt leo. han älskade också gröten. Men vi hade Hipps gröt.

2008-09-18 @ 13:23:18
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja, det är alltid lika jobbigt när man måste ta bort djuren, gruvar mig verkligen när den dagen är kommen här hemma när jag måste ta bort mina..

Sköt om dig vännen :) Kram från mig //Carro

2008-09-18 @ 22:09:47
URL: http://Dizzy.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0