Hur fördelas sysslorna i hemmet?

HUR FÖRDELAS SYSSLORNA I HEMMET??


1. Vem tvättar?

JAG! Efter diverse missöden med färgade kläder blandat med vita har jag förbjudit Martin att tvätta.


2. Vem diskar?
Gäller det handdiskning så är det oftast Martin. Men vi har ju som tur är diskmaskin, den är det i regel jag som plockar både i och ur.

Vem dammsugar & skurar?

Jag. Men Martin dammsuger ibland han också. Skurar är det nog alltid jag som gör dock!

4. Vem dammtorkar?

Det är jag.


5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?

Olika, är inte Martin hemma och jag vill sätta upp nånting gör jag det. Men annars är det nog mest Martin skulle jag tro.


6. Vem sköter om bilen osv?
Martin. (och Molin bil)
 

7. Vem stryker kläderna?

Det är inte ofta det stryks nånting här hemma, gardiner på sin höjd. Men det är jag som gör det iaf.


8. Vem rengör avlopp osv?

Martin. Kan inte förmå mig att rensa bort håren ur duschen t.e.x.. Finns få saker som är så äckliga.

9. Vem storhandlar?

Jag. Martin har väl följt med max 2-3ggr. Han har fobi för affärer

10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?

Martin eldar det mesta här hemma, så länge det är brännbart så eldas det upp.

11. Vem lagar maten?
Det gör jag 9ggr av 10. Men om jag ber Martin så lagar han mer än gärna, och han är fantastiskt bra på det också. Men jag gör det oftast!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vore skönt och slippa laga mat ibland =)

2008-10-16 @ 22:00:16
Postat av: Sanna

Haha, vet inte om jag vågar tänka på fördelningen här hemma.. Kommer väl fram till att det är M som gör det mesta här hemma.. Måste ses snart. Längtar efter Er. Kanske åker till Sthlm nästa vecka. Pratade precis med mamma min o insåg hur mkt jag längtar efter henne.. Hoppas Ni får en bra helg.

2008-10-17 @ 10:46:17
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0