På G igen



Ja nu är det väl dags att man börjar uppdatera igen efter en liten paus.

Har väl egentligen inget vettigt att skriva om.
Devin har det lite jobbigt om dagarna verkar det som, misstänker fler tänder. Uffa, han kunde gott ha klarat sig på dem 2 han har, varöfr ska han måsta få fler nu, lillstackarn. Idag var han helt tokig, tokskrek då jag höll i honom, vad jag än gjorde så var det fel. Tillslut blev jag tvungen att få lite gjort här hemma, så jag la ner honom på hans lektäcke, och vips så var det bra. Han var nog less på mig =) Tillslut somnade han där på golvet iaf. Så jag bredde över honom ett täcke.





Han äter en hel portion gröt varje kväll, det går undan må ni tro, han är väldigt förtjust i sin milda havregröt. Han älskar den både med och utan puré till, men just nu har jag katrinplommonpuré, kanske han slipper vara så rackarns trög i magen då?!





Imorgon ska vi på 50-årskalas, jag och Martin. Devin skall då få sova hos sina farföräldrar, första gången han sover borta. Liite nervöst är det minsann, men det går nog bra! 

I veckan tog jag och gjorde köttbullar, förstår egentligen inte varför man inte gör det oftare, är ju så gott och så enkelt.





Mamma Scans köttbullar ger jag inte mycket för. Det ska va Mamma Ellenors ;)

Detta blir ett väldigt blandat inlägg känner jag. Lite allmän uppdatering sådär.
Då vi ändå är inne på allmän uppdatering kan jag meddela att jag idag fick papper från skatteverket, alla papper är du färdigbehandlade och jag heter numer Ellenor Svanberg. Knepigt, senast idag för några timmar sedan skrev jag fel på ett ställe där jag skulle skriva mitt namn. Även "autografen" måste jobbas lite på, den blir lite halvdan nu måste jag erkänna :) Blir liksom att jag börjar skriva söderberg men kommer sen på mig och börjar göra nåt annat, men då är det ju redan för sent och lika bra att fortsätta, är oftast inne på ...berg redan då jag inser mitt misstag. Ojoj vad rörigt det där blev.

Ååh, jag måste ju berätta en grej, i början av veckan fick jag hem en heel säck full med blöjor. Röknade iop dem till ca. 150st. Det var Martins chef + sambo som var så snälla och gav dem till oss, Deras jänta har nämligen slutat med blöja lite hastigt och lustigt, så där stod hon med ett jäkla blöjförråd men inget blöjbarn, så då fick VI dem, är mest i storlek "5" nr. 5 alltså. Vilket passar oss utmärkt, då han är på 4 just nu.

Säcken med blöjor


Blöjorna lite huller om buller. (även 12st engångshaklappar)


Ser kanske ut som soppåsar, men detta är alla blöjor efter att jag sorterat dem efter märken och storlekar.


 


Devin har en ny passion: Att növla sönder papper och tidningar. Här är en par bilder från häromkvällen då han satt och "läste" ljunganbladet, som en liten farbror med benen i kors. (I väntan på gröten)






(Jag håller på att tömma mobilen på bilder, därav alla blandade bilder)

Se så fint Farmor har stickat. Sockar, vantar och en liten halsduk!


Lillasyster Linnea här i Söndagskväll.


Här är en liiiten del av Devins rum. Det börjar ta sig nu.


Devin fönstershoppar på Birsta City ;)




Devin vaknade till för ett tag sedan och var jätteledsen, tror han hade lite magknip, för efter 3 rapar och lite gos hos pappa blev han lugn igen. Han fick då somna i mamma och pappas säng. (Men NU sover han i sin säng igen, blev tvungen att lyfta över honom då Martin gick å lade sig)


 


Nu ska jag också gå och lägga mig så  man orkar med morgondagen (och kvällen såklart. Godnatt allesammans



Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vilka underbara bilder.. Hann är ju bara för go. Va alldeles för länge sen nu, måste ju få träffa Er snart. Ses på tisdag va? Bilbarnstolar kommer du väl ihåg..

2008-10-18 @ 09:31:18
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åker till Sthlm onsdagkväll förmodar jag, har inte riktigt bestämt. Men vi vill ju inte missa babysången. Glömde ju säga att Devins rum blir ju hur bra som helst, tänk dig med lite inredning på det sen.. Wow.. Köttbullarna såg ju inte heller så dumma ut..

2008-10-18 @ 09:34:13
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: -C-

Jag gör alltid köttbullar/biffar själv. Avskyr de köpta. Det är bara kararna här i huset som kan pina i sig dem ;) ..de köpta alltså



Snygg han var på fönsterschoppingbilden stoooooora killen ;D



Devins rum påminner om O's. Fast vi ska ju ta bort den blåa fondäggen nu =p

2008-10-18 @ 14:30:20
Postat av: Mia

Köpta köttbullar är inte nån favvo hos mig heller.

Men jag har med tiden blitt lite bekväm och tvingat mig själv till att lära mig äta dom. Lat, jag vet!

Men ibland när Leo blir hungrig på två röda är det skönt att ha en påse i frysen.

Men godast är dom hemgjorda. Mumma!

2008-10-18 @ 20:19:16
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Mallan

Haha va gulligt när han läser ljunganbladet !! ;) Som en liten farbror :p

2008-10-19 @ 10:38:36
Postat av: Frun

Snacka om liten farbror när han läser Ljunganbladet =)

2008-10-19 @ 20:43:38
Postat av: -C-

Här kommer något du letat (tror inte jag hittade sist jag skulle ge dig den).



Kopiera;



<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HDlwacAfoCU&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/HDlwacAfoCU&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>



En bit ;)

2008-10-20 @ 17:32:24
Postat av: -C-

Ber om ursaäkt. Här är den rätta;



http://www.youtube.com/watch?v=HDlwacAfoCU

2008-10-20 @ 17:33:27
Postat av: lisa

Nejmen vilka söta bilder! :)

2008-10-20 @ 21:12:28
URL: http://leafstream.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh vad söt han är, eran Devin!! Visst är han lik dig. Det ser så ut.

Vore roligt att träffas snart! Bara över en kopp kaffe skulle vara trevligt. Eller en enkel vardags middag..? Varför ska det alltid vara på en helg. Då blir det ju aldrig av, för att man vill göra allt så perfekt. Huvudsaken är väl ändå att man får träffas. DU! Nu har jag pratat med Daniel: -Kom hit ni på onsdag (22/10) kl 16.30 så äter vi en enkel "vardags middag" i lag!!!! Det blir väl bra!? Svara på MIN blogg så att jag ser.

Kram!

Kram

2008-10-20 @ 22:21:11
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: nikita

nu tkr ja du får ta å uppdatera igeen! så tänkte ja höra så att du kommer på sön kl 13.30 som du sa ?

kram

2008-10-21 @ 19:57:51
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Sanna

Måste ju få lite uppdatering nu när vi inte ses på 1 hel vecka. Hörde nåt om Barn-loppis på folkan i Matfors nu på lördag. Trist att ja missar, men du kanske har lust o åka.. Handla dock inte ihjäl dig, måste ju spara lite pengar så vi kan åka till Birsta nästa vecka.. Haha, kram på Er

2008-10-22 @ 22:20:39
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Anita

Men va se ja!ha ru gift dig!Grattis grattis grattis!!!



Kram!!!

2008-10-24 @ 20:43:26
Postat av: Sanna

Tack för hjälpen idag, hade aldrig klarat mig utan dig o Devin..

2008-10-27 @ 16:46:55
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hallå.. Vart har Ni tagit vägen? vill ju ha lite uppdatering..

2008-10-27 @ 21:59:05
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: -C-

Tror du verkligen att jag ska till att kalva på min mors födelsedag? ;)



Jag HAR trott att jag ska föda under den veckan men just nu känns det INTE som att det kommer ske så SNART. Gissar hellre på den 13:e då isf ;)

2008-10-27 @ 23:36:45
Postat av: ca

var för skriver du så du såmm skriver den



2008-10-27 @ 23:36:45

2011-06-23 @ 14:42:00
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Anonym

var för skriver du så du såmm skriver den



2008-10-27 @ 23:36:45

2011-06-23 @ 14:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0