Jag är trött



Det tar på krafterma att ställa klockan och vänta på en sotare som aldrig hade kommit om vi inte ringde och talade med honom... Jag var ARRRRG.

Jag är på tok för trött just nu för att ge er en utförlig och detaljerad förklaring på vad jag sysslat med idag. Men jag kan säga som så att vi (Några mammor i stöde) träffades hemma hos Sanna och åt en helt sanslöst god lunch samt umgicks. Jag hade riktigt trevligt!!

Efter jag kom hem åt vi soppa som Martin lagat (Blev ingen ärtsopa, han rensade kylen istället och slängde ner allt ätbart i en stor kastrull, hahaha) och efter denna delikata middag (Var faktiskt riktigt gott) gick vi på promenad. Blev runt Östanå idag, usch! Jag var inte alls motiverad, och blev lite småsur på Martin efter en bit, så för att få ut mina aggressioner gick jag extra snabbt. Det skulle jag inte gjort. Mina fogar var inte alls med på den behandlingen, fick riktigt ont nu efteråt, precis som då jag var gravid. kanske ska höra med nån kunnig om jag bör göra något för att förbättra tillståndet?) Kan ju tillägga att efter ytterligare någon kilometer så var vi vänner igen. Är lite lättretlig nuförtiden bara!

Resten av kvällen spenderades uppe med Devin på en filt på golvet, han var så himla glad. Låg bara och jollrade och skrattade samt kastade sig åt olika håll. Han kan nu snurra runt då han ligger på golvet. då menar jag inte att han vänder sig på sidan, utan han liksom snurrar runt sin egen axel om ni förstår vad jag menar, han ser iallafall väldigt lustig ut där han ligger och krumbuktar sig. Tillslut gick Martin och la sig, så då gav jag Devin mat och la honom också, men han var meer hungrig och mina mjölkkassar var tomma, så det fick bli 100ml ersättning. Sen somnade han som en stock. Har dock vaknat en gång sen dess och gnålat lite.

Men vet ni vad? Nu MÅSTE jag sova. Ser alldeles suddigt och känner mig allmänt förkyld, vet inte om det är tröttheten eller om jag håller på och får mig en förkylning. Får se hur jag mår imorgon, men jag ska hålla alla tummar samt tår för attså INTE är fallet.

Godnatt.

Bjuppar på en bild på Devin från imorse då han vaknade. Jag hörde någon som låg och jollrade inne i sovrummet (jag satt ute i vardagsrummet) och möttes av en alltid lika glad Devin. Vilket morgonhumör alltså, det har han INTE fått av mig, det är då ett som är säkert.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Men go skrutten då.. Alltid lika glad:)

Oskar brukar va på samma glada humör just på morgonen, fattar inte riktigt vart det kommer ifrån, inte kommer den från mig minsann..

2008-10-10 @ 09:29:47
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Cissi (Nudel)

O hade oxå vääääldigt bra morgonhumör då han var liten. Stog alltid och fnissade i spjälsängen.



Men numer börjar de flesta mornar med skrik och gnäll dock. Ibland kommer han in till oss skrikandes och slåendes "mamma gö de gl de, gå dit, gå hit..". Ibland ligger han kvar i sin säng och gallskriker efter en.



Sistnämnda humöret har han ärvt av sin mor ;)

2008-10-10 @ 10:28:40
Postat av: Mia

Det är roligt att mötas av ett sånt smile på morgonen. :-D

Han är för go!

2008-10-10 @ 11:34:29
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

måste få rätta dej lillhjärtat,du hade lika strålande morgonhumör när du var som Devin,lika liten alltså,det blev en förändring i tonåren vill jag minnas...........

2008-10-12 @ 10:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0