Brandinspektion


Imorgon ska vi ha Brandinspektion här hemma. GAAH.. Vill inte! Jag måste kliva upp före 7, PÅFALL att dem kommer då, dem har anget att dem skall komma nån gång mellan 7 och 9. Så om dem kommer klockan 5 i 9, ja då har jag klivit upp klockan sju i onödan. Ja, jag är väldigt morgontrött!!
   Har iallafall stresstädat på övervåningen ikväll, fattade inte att de skulle behöva upp o kolla först, inbillade mig att de skulle rota i skorstenen och sånt där, men när jag tänker efter så minns jag ju att vi haft brandskyddsinspektion förut. Hur som helst fattade inte Martin varöfr jag vart tvungen att städa iordning uppe bara för att sotarn skulle komma, han menade att duger det åt Martin så duger det väl åt sotarn. Men nej så funkar det inte! Vi har sällan kliniskt här hemma, det kan jag stå för. MEN, man vill ju inte framstå som en riktig lortgris heller. Och i dessa "renoverings"tider blir övervåningen ganska lidande vad gäller städning, känner liksom ingen motivation då det ändå står golv, vävlim, väv, kartonger och annat tjafs överallt. Men men, jag städade undan det som låg framme, dammsög samt plockad iordning lite. Mer gör jag inte för en sotare ;)

Förresten, Idag rullade Devin från mage till rygg för första gången. Nu när man lägger ner honom ligger han inte på mage mer än några sekunder, han kastar sig över på rygg med en gång =)

 Igårkväll tog jag på Devin en pyjamas som var liite för liten (dem andra var nytvättade och blöta) Trodde i mitt enfald att det skulle gå bra, men sen efter att han sovit ett tag men vaknat om och om igen insåg jag att pyjamasen liksom skar in i ljumsken på honom, så jag tog av honom den och satte på en stor t-shirt istället. Här är en bild på en nyvaken Devin, glad som vanligt!

Devin i sin nya stol imorse. (Cissi, ja dem fanns i 3 förger eller nåt sånt)


Många roliga saker att titta på (Den blinkar och spelar också)


Man blir trött av babysång
 (Nya vantarna och sockarna från farmor används flitigt)

Äntligen kom pappsen hem!


tadaá
 

Devin är väldigt nöjd med sin nya stol!


Lite mys på golvet innan läggdags.




Avslutar med en bild på "mamma & pappa" vi satt och myste i fåtöljen och diskuterade vad vi skall göra med vardagsrummet uppe. Är så missnöjda med ALLT här, men får vi bara bort panelen, målar taket, lägger nytt golv och lite annat småplock blir det nog bra. Men det ligger lååångt fram i planeringen =) 

Kommentarer
Postat av: -C-

Panelen? Vart har ni panel? tänker efter Panel är jättefint. I alla fall om den är vit ;)

2008-10-09 @ 08:59:19
Postat av: Sanna

Som jag sa tidigare idag, man får ta 1 dag i taget, men du o ja är ju lite lika där, haha.. Vill ha på 1 gång medans karlarna våra inser att man inte alltid kan få som man vill.. Jätte fina bilder..

Måste bli bättre vi oxå på att fota.. Ses på söndag,

Kram

2008-10-09 @ 19:58:43
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Som jag sa tidigare idag, man får ta 1 dag i taget, men du o ja är ju lite lika där, haha.. Vill ha på 1 gång medans karlarna våra inser att man inte alltid kan få som man vill.. Jätte fina bilder..

Måste bli bättre vi oxå på att fota.. Ses på söndag,

Kram

2008-10-09 @ 19:58:43
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Frun

Suck för renovering men jippi när det är klart=P

2008-10-09 @ 22:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0