Storslagna planer




Ja, på Söndag är det ju som bekant första advent, och julkänslorna börja sakta men säkert krypa sig på. Så just därför tänker jag imorgon baka lussebullar och KANSKE även pepparkakaor, vi får se hur mycket jag orkar efter att ha bakat lussebullarna, sist jag bakade lussebullar var i växjö, och jag minns det som otroligt jobbigt att röra i degen.. Men det ska nog gå bra.

Nästa punkt på planeringslistan inträffar på Lördag, då ska nämligen jag och Martin fixa den årliga julstädningen och efter det skall hela huset pyntas, ååh.. Jag älskar att julpynta, älskar julen och allt därtill! Ser verkligen fram emot då vi ska skaffa gran, i år har vi valt att köpa en gran, blir en kungsgran som skall pyntas till det inte går att få på något mer.
Jag älskar disneygranar, dem ska vara stora, maffiga och ordentligt pyntade! Förra året kom jag en bra bit på vägen, men i år skall den bli PERFEKT! 
  
I början hade jag väldigt svårt att övertala Martin att det var SÅ (syftar på en ordentligt maffig "disneygran") en gran skulle se ut, han var mer för taniga granar med några kulor och en glitterslinga. Men nu är även han med på noterna om en disneygran.

Ha gärna åsikter, men jag är inte intresserad av dem såvida dem inte är lika som mina ;)

Just nu ligger Devin och sover och jag ser på 2½ men, älskar det programmet. Såg förresten Insider förut, vilken jäkla galen familj dem verkar vara dem där Grönfors, livsfarloiga huliganer hela bunten! Lås in dem på livstid tycker jag!!!

Nu ska jag gå ner och städa undan lite saker, sen se det andra avsnittet av 2½men och efter det ska jag äntligen sova. Jag har varit så fruktansvärt trött idag, har riktigt ont i huvudet och känner mig alldeles yr. Kan vara en fölrkylning som smyger sig på också, men jag är mest bara trött och dåsig.

Godnatt med er.

Kommentarer
Postat av: Mia

haha... det var väl förra året ni fäste granen med snöre. :-D

Här kanske det blir en del städning i helgen också. eftersom att Joel faktiskt är ledig och vi inte kan göra så mycket annat med en prickigkorv innanför väggarna. :-P

Det är faktiskt full fräs på "skiten" ändå. Så han har klarat sig rätt bra än så länge.

2008-11-27 @ 11:14:59
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sanna Rönnlund

Ja säger bara en sak, Disney.. Annars får det va..

2008-11-27 @ 12:26:45
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0