Separationsångest


Jag har lite separationsångest tror jag.. Det är nämligen så att Devin mer och mer börjar rata mina bröst. Det är mest på natten han nöjer sig med dem nuförtiden, och även om han äter ur dem på dagen vill han gärna ha välling efteråt. Jag tycker detta känns väldigt tråkigt, jag vet, han är 6½ månad, men jag tycker ju att det är mysigt! Skulle gärna vilja ha det som komplement i en par månader till iallafall!
   Den enda jag finner jobbigt med att amma är att han har börjat bitas så in i norden. Om han inte är riktigt hungrig och jag försöker ge honom bröstet ändå, då biter han, och om han börjar bli mätt och är lite busig, då biter han. Det är sannerligen inga små "nafsningar" han gör heller, utan han biter ihop så hårt han kan, jag är livrädd att han ska bita sönder bröstet en vacker dag, men hittills har det endast blivit någon mindre blodutgjutning. Men tillochmed DETTA står jag gärna ut med, tänker/tänkte köpa mellanlägg och börja använda dem, dem lär ju dämpa framtida bett, men det återstår att se hur länge till jag kommer att amma..



Idag har jag som bekant bakat lussebullar. Dem blev helt okej! Dock mot alla odds, precis allt gick fel, började med att jag kom hem med fel jäst, sen använde jag för mycket socker och tog "fel" kesella. Men nåt måste jag ha gjort rätt iaf. för dem blev väldans goda! Och tro´t eller ej men jag har bara "smakat" 2. Är inte ens sugen på nån till, eller jag var det förut ikväll när jag kom hem från Farmor&Farfar, men då tog jag mig 2 smörgåsar istället. Sparade bara 3 styckna, resten slängde jag i frysen. Det blev 29 totalt.

Nu skall jag göra kväll, men först måste jag gå ner och städa undan lite, hämta posten (alltid ute i god tid) samt borsta tänderna! Jag har tagit en del nya bilder med mobilen, men jag vet för tillfället inte ritkigt vart den är, eller nja, det är inte riktigt sant. Jag VET att den är antingen i skötväskan, vagnen eller min jacka. Ärligt talat ids jag inte gå ner och leta!
Får se om jag lägger in dem imorgon istället, jag veet att bildlösa inlägg är tråkiga, men ni får helt enkelt stå ut..

Godnatt med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0