Planer inför kvällen



Godkväll allesamman..
Devin somnade tidigt ikväll, jisses vad skönt. Är så van att han är uppe till 22-23 nuförtiden, så när han började gäspa vid 19.30 blev jag alldeles brydd, men han höll ut tills klockan var mellan 20-20.30, hoppas att han sover bra inatt bara.

Mina planer för kvällen nu när Devin somnat är (Utan inbördes ordning):

 ~  Sy julgardiner till våra 2 små hallfönster.
 ~  Se filmen: Brudens bäste man
 ~  Börja stryka julgardinerna som skall upp imorgon
 ~  Hänga tvätt

Anledningen till att jag tänker uppehålla mig såpass denna fredagkväll är för att Martin är och spelar på o`learys, tycker det är såtråkigt att vara ensam, så det är lika bra man uppehåller sig. Sen så måste det ju faktiskt förberedas inför morgondagen, då det skall storstädas och sedan julpyntas.

Jag vill även berätta att idag åt Devin ÄNTLIGEN mat. När han var mindre åt han mer än gärna potatis, broccoli och morötter, men nu har han totalvägrat en längre tid. Han bara köjs och spottar ut, tillslut gallskriker han och vill verkligen inte ha. Men idag gav jag upp att försöka få i honom potatis, istället tog jag och öppnade en burk med biff stroganoff, men den är från 5 månader och lite klumpig, det gillar inte Devin, så jag mixade den med stavmixern, till en början ville han helst inte ha. Men tillslut åt han faktiskt upp allt jag hade värmt åt honom (1/3 burk ungefär) utan större protester. Jag blev så till mig att jag genast for och handlade 2 burkar till med biff stroganoff =) Handlade även en massa fler olika smaker som skall testas så småningom. Men jag skal även göra egen mat, vill inte bara ge honom burkmat, känns inte bra på något vis. Alltså, jag tycker burkmaten är kanongod, men jag vill ju att Devin skall växa upp och äta MIN mat. jaja.. nog om det!

 PLUS

öpte enmassa glögg idag också, köpte 2 sorter jag aldrig testat förr, skall bli väldans spännande:

Dufvenkrooks Vaniljglögg  Dufvenkrooks Blåbär och Lingon 

en blev det ju självklart en vanlig Blossa också. Påfall dem här "nya" sorterna ej faller mig i smaken.

Nu ska jag ta tag i Gardinerna, misstänker att det kommer ta sin lilla tid då vår sax helt har ballat ur...

Kommentarer
Postat av: Mallan

Ååå blåbärsglögg är såå gott :D

2008-11-29 @ 11:39:51
Postat av: Sara

Blåbär lingon är min favorit i år!!

2008-12-08 @ 10:38:33
URL: http://salibe.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0