Bilder m.m.




Första badet igår!
Han tyckte det var jättehärligt, tills att vattnet började bli lite kallare, då var det INTE populärt =)

Just nu sitter jag och Lilleman i soffan (Han ligger bredvid mig) och myser och kollar på riskförlossningar. Jag orkar inte sitta vid datorn så ofta nuförtiden så ni får nöja er med lite sporadiska uppdateringar.

Imorgon skall vi på BVC och väga Devin igen, får se hur mycket han har gått upp i vikt. Då han föddes vägde han ju som bekant 3605gr. 6 dagar därpå vägde han 3485, han gick alltså bara ner 120gr vilket är bra, tycker jag iaf =) 4 dagar efter det vägde han 3720, alltså upp 235gr på 4dgr. Han äter och frodas vår son, hehe! Så det ska bli spännande att se vad han väger imorgon.

Ammningen
Ja, denna ammning.. =) Jag trivs ju som sagt skitbra med att amma, jag tycker att det är super att ha maten med mig. Man slipper värma och strula med flaskor och grejjer. Även att ja har MASSOR med mat och den tycks vara fet och god, för han sover väldigt bra och verkar väldigt belåten.
Men jisses vad jobbigt det var medans min högra bröstvårta var en enda stor sårskorpa, ett tag gjorde det så ont då han åt där att det kändes som jag skulle svimma, liksom svartnade framför ögonen. Men i fredags blev jag tvungen att åka och köpa mellanlägg och bröstvårtskräm. JA, alla säger att bröstmjölken är det bästa att smörja med. och det är den säkert, men den verkar INTE smärtlindrande, det gör krämen. Så nu har jag smort och smort som en galning, samt använt mellanlägget på det högra bröstet och nu börjar det äntligen bli bättre. Jag har fortfarande en stor spricka i bröstet som blöder till och från, men skorpan är borta och det ser rent och snyggt ut. Så snart kan jag nog skippa mellanlägget äntligen. Tycker det är omständigt och jäkligt att använda det. Mycket enklare att bara sätta ongen till bröstet utan att krångla dit den där grejen först! Alltså det är ju inte så krångligt egentligen, men Devin brukar alltid lyckas pillra bort den runt en 5-7 ggr (Och mjölken sprutar åt alla håll och kanter) innan han äntligen tar den till munnen.
Jag har även börjat sova med ammningsbh:n på, jag tänkte vänta tills att såret var HELT läkt, det är ju viktigt att lufta.. Men jag blev helt enkelt för less på att ständigt vakna i en stor mjökpöl, så nu är det BH som gäller även på natten.

Nu börjar min skrutt vakna och jag måste gå och pumpa ur lite ur ena bröstet som känns som om det håller på att explodera.
Hoppas att min mjölkproduktion börjar lugna ner sig snart, för annars kommer jag få antingen mjölkstockning eller "pumparmbåge" hahaha!!

Jaja.. Natti








Kommentarer
Postat av: nikita

åh va go han ser ut :D

såg er förresten utanför ert hus igår då vi for förbi =)

2008-05-29 @ 06:55:25
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Sofie

Gud så söt han är!!Ett riktigt litet charmtroll!



Vem är han likt?

Är han likt någon av er då ni var små?

2008-05-29 @ 08:29:42
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Mallan

Huuuga va gooo !! :)



Skönt att bröstet brjar läka till sig !!

2008-05-29 @ 09:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0