Såriga bröstvårtor!



 


Än en gång vill jag passa på att tacka för alla kommentarer. Dem värmer =)

Mina bröstvårtor är nu i princip två sår.. Det började på BB (Vi blev kvar där i 2 dygn för han vägrade ta bröstet ordentligt, låg mest o småsnuttade) med att han sög fel osv. så jag fick blåsor på ena tissen, blåsorna har nu avancerat sig till stora sår som det blir skorpor på mellan varje ammning. Fast dessbättre har det blivit nästan helt bra nu på vänstra bröstet, högra är lite värre däran men även där märker jag av en förbättring, hoppas det blir bättre snabbt bara, för det är fruktansvärt smärtsamt, blir alldeles yr då han äter från det högra. Jag har gett mig fasen på att inte använda mellanlägg, barnmorskan sa att dem funkar bra och så, MEN bröstet tömms inte riktigt om man använder dem, så kan jag klara mig utan att använda dem så är det bra. Plus att jag vill att det ska läka på egen hand =) Jag smörjer med bröstmjölk hela tiden nu och som sagt börjar det kännas bättre även på högra.

Martin har nu bytt hela TVÅ bajsblöjor, jag är så stolt över honom så! Han har lite fobi för bajsblöjor förstår ni. Men han gör ett jättebra jobb faktiskt.
    Natten till igår ramlade navelsträngen av, och tack gode gud för det, för JISSES vad det stank. Kunde knappt hålla i pojkstackarn utan att få kväljningar. Men trots den stanken så var det inte infekterat eller så. Det såg jättefint ut, det bara stank ändå =(

Inatt har han varit lite kinkig, han vägrade att äta ur högra bröstet, han sög litegranna sen gjorde han en grimas och såg jättesur ut. Måste ha smakat förbaskat illa. Första gången han vaknade orkade jag inte trula nå länge, så då fick han andra bröstet istället. Men andra gången han vaknade var han tvungen att äta ur det högra, annars har det nog exploderat. Efter en halvtimmes strul o stök sög han äntligen ordentligt på det, åh så skönt det kändes. Är så mysigt då man verkligen hör att dem får i sig massor, då han ligger och sväljer och låter sådär mysigt =)

Hahaha, ja justja.. Efter Devin hade ätit andra gången inatt (runt 4-5 tiden) så var han väldigt orolig oh hade svårt att somna, vilket resulterade i att jag låg vaken också. Men PRECIS då jag hade somnat till (Devin också) så vaknar jag av att det är jordbävning i sängen och ett jäkla liv. Jag flög upp alldeles förvirrad och inser tillslut att det är Rambo som i sömnen krypit in under sängen, sedan vaknat och fått panik. Hela sängen skakade när han hoppade och flög därunder (Okej han HOPPADE inte, han är ju faktiskt rätt så stor, men han krumbuktade sig kraftigt skulle man kunna säga). Martin kastade sig ur sängen och försökte hjälpa honom ut, men han var helt panikslagen, ribborna under min madrass flög åt alla håll och kanter och han fastnade med sitt halsband på något vis under sängen, men tillslut lyckades Martin lyfta på sängen och hundstackarn sprang därifrån. Han lär nog aldrig sova i närheten av vår säng igen skulle jag tro, hihi! Mitt i hans panikanfall så måste han ha tömt en analsäck eller nåt i den stilen, för det stank nåt så vedervärdigt under sängen, och det var ju ganska mörkt, så vi trodde han hade bajsat på sig i ren panik. Men då jag lyste med ficklampa var där inget bajs eller någonting. Bara en fruktansvärd stank. Så förmodligen tömde han som sagt en analsäck. Han har aldrig gjort det förut, men någon gång ska ju vara det första!

Nu liger Devin och pratar för fullt, så jag ska gå och byta hans blöja, hörde hur det sprakade där förut, men han sov så gott så jag ville inte väcka honom. Men först ska jag leta reda på nån ny bild att lägga upp.

Ps.Direkt efter förlossningen hade jag gått ner allt som jag gått upp under graviditeten. Och sen vi kom hem har jag gått ner 3-4 kg till. Härligt =)

Kommentarer
Postat av: Mallan

Men han är nog mest lik mammsen tror jag !? :) Hur söt som helst iallafall !! härligt att du gått ner ! Åsså när man ammar går man ju ner ännu mer !! Bara såren läker till sig riktigt nudå ! Kan tänka mig att det gör ooooont :/

2008-05-21 @ 14:06:07
Postat av: Tezz-a

Varför är det typ alltid karlarna som har bajs fobi? ;p

2008-05-21 @ 14:57:22
Postat av: Cissi

Näääämen, har du ny mailadress? Väärsta! Ska läsa bloggen din senare (detta inlägg) =)

2008-05-21 @ 16:51:01
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: EmmA

2008-05-21 @ 17:01:12
URL: http://emmadeckmar.blogg.se/
Postat av: EmmA

HAHAA.. råkade klicka enter :D Tänkte ju skriva att han e jättesöt! Och så färsk! Va mysigt :)



Jag har bara ammat mina barn 2,5 respektiva 1,5 månad. Dels för att det onda i bröstvårtorna aldrig gick över och dels för att jag kände mig så fast. Nu sist med Nellie så använde jag mellanlägg under HELA tiden hon ammades (ja utom på BB då dom inte ville att jag skulle ha det..) Och det gick ju bra, men man kan ju som du skrev råka ut för att bröstet inte töms riktigt och då gör det oont.. mjölkstockning :P



Ah men, lycka till nu! :)

2008-05-21 @ 17:05:00
URL: http://emmadeckmar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilka MANSHÄNDER ;) Såg det inte förns nu att han ju har sånna där stooora händer =) Kul att ögonen visade sig lite.

2008-05-21 @ 18:14:04
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: petra

Men jisses vilken bedårande kille. Mamma ellenor, ja det klingar riktigt fint. Hoppas allt går bra för er. Kram

2008-05-21 @ 18:56:36
Postat av: Mia

Joel tyckte blöjorna gick bra när Leo var liten. Vänta tills han börjar äta riktig mat. ;-) haha...

Vilken riktig liten sötnos! :-D



Jag har en rätt bra salva kvar tror till boobsen om du vill ha. INget sånt med en massa konstigt preparat i. Kommer inte ihåg vad den heter....



Orättvist med vikten höärru!!! Själv kämpar jag än. Näe, jag har gått ner det jag gick upp, men allt har möblerats om. BLÄ!

2008-05-21 @ 20:05:02
Postat av: Sanna från föräldragruppen

Men jisses vad bedårande han är.. Hur söt som helst.

Längtar såå tills man själv får hålla sin lille i sin famn.Just nu känns de bara som en oändlighet kvar. Drömde iof igår natt att de bar av, fick en liten pöjk. Ja ja vi får väl se va de blir för onge.



Skönt att höra de där med vikten, sicken lyckost du är, vet ju många som kämpar på med vikten efter 1-2 år. Trist de där med brösten dina. Men försök kämpa på minsann, har en kompis som kör med mellanlägg å precis som du skrev har hon problem med att tömma helt, samt att lille Oliver får väldigt mkt luft i sig så han blir jätte gasig i magen.. De behöver ju dock inte behöva va så för alla förstås, men fortsätt kämpa, de kommer nog gå bra tillsist.

Ha de bra.

2008-05-22 @ 12:09:36
Postat av: Kattis

Hej! Åhh han e så sööööt! Hade tänkt komma å hälsa på men David har bilen. Men kanske kommer ikväll om jag inte somnar i soffan. Som jag verkar göra jämt nu för tiden... Jag ska göra ett till UL på bebisen till veckan. Dom ringde nu å sa de. De gick inte så bra hos BM igår på 3 veckor har mitt järnvärde bara gått upp från 107 till 113. Kramisar

2008-05-22 @ 12:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0