NU!!!!!


Nu är det dags kära vänner.
Jag sitter i skrivande stund med värkar och vatten som sipprar/rinner. Vattnet gick klockan 00.15 och strax efter det kom värkar/sammandragningar.

Vi var in på förlossningen för en kontroll, fick ligga med CTG i ca en timme, allt såg jättebra ut och vi blev hemskickade. Men efter att vi har kommit hem så vägrar värkarna komma med MER än 3.5min mellanrum. Det är alltså ganska tätt mellan dem, dem varar runt en minut. Jag har försökt vilat, tagit alvedon, duschat slut på varmvattnet.. Men allt utan resultat. Värkarna vägrar komma med mer mellanrum. Så jag ringde just in till förslossningen, dem tyckte jag skulle ta mig en rejäl fika (äta NU???) och sen komma in.

Alltså jag begriper ju att jag måste äta för att få energi till det som komma skall. Men jag får inte i mig nånting nu, jag åt en kiwi då vi kom hem. Men nu kan jag inte föreställa mig att stoppa någonting i munnen.

Nu ska jag gå och väcka Martin och be honom packa ner det sista i väskan (som jag för övrigt fick stresspacka inatt då vattnet gick... Bra framförhållning Ellenor)
Jag kan inte röra mig utan att jag nästan knäar ihop av smärta =( Har haft 2 värkar medans jag skrivit denna text.

Ni som står mig nära kommer att hållas uppdaterade, och ni andra får helt enkelt vänta ;)

(Nu blev det plötsligt 3 värkar istället för 2 *suck*)

Förresten vill jag bara lägga till att det är förbaskat äckligt med fostervatten som rinner ur en precis hela tiden. Går just nu runt i sjukhusets stora blöjor och snygga nättrosor.

Adjöss

Kommentarer
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

Men vad spännande med att vattnet gått och värkarna kommit igång.. =)

Du kanske ha fött nu eller ligger med värkar..



Hoppas din lilla bebis ha kommit nu och att inte förlossningen blev så långdragen..



LYCKA TILL.

2008-05-13 @ 06:31:19
URL: http://melwinsmamma.blogg.se/
Postat av: Mallan

Oooh va kul !! ;D Bääsen lixom väntade tills vagnen kom hem innan den ville komma ut ;)



Men va spännande ! Lycka till !!



Hmm kl är snart 9, undra om du hunnit få bäbisen nu !?

2008-05-13 @ 08:44:55
Postat av: Mia

Va spännande!!!!

Så roligt! :-D

Hoppas det inte blir lika utdraget för dig. För mig tog det 24,5timmar. ;-) Men det är helt klart värt all smärta!

Blev det alltså en färdknäpp ändå kanske. ;-)

Lycka till tjejen!

2008-05-13 @ 09:43:38
Postat av: Sofie

Men ååååååååååå va spännande!

Hoppas att förlossningen går bra och att lilln är välskapt!



Styrkekram till dig/er*

2008-05-13 @ 10:38:28
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anita

OJ!!Vad spännande!!Jag längtar tills jag får höra vad det blivit!Jag gissar en tjej ;-)



Kram!

2008-05-13 @ 12:43:31
Postat av: Emma

Åååh vad spännande!!!



2008-05-13 @ 13:07:28
URL: http://emmish.bloggagratis.se
Postat av: Tezz-a

Naww, dagen ni har väntat på har kommit, fast det beror på hur fort h*n vill komma.

2008-05-13 @ 17:04:38
Postat av: nikita

grattis till bäsen :D hoppas allt gått bra!!

2008-05-13 @ 20:57:04
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

ååå ha bebis kommit nu hoppas.. Isådana fall ett stort grattis till er.. Hoppas ni må bra,

2008-05-13 @ 21:08:09
URL: http://melwinsmamma.blogg.se/
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

VÄRLDENS SÖTASTE KILLE HAR NI BLIVIT FÖRÄLDRAR TILL I EFTERMIDDAG,GRATTISSSSS. JAG SKRIVER INTE NAMNET DET FÅR NI TALA OM SJÄLVA,KRAM PÅ ER ALLA TRE

2008-05-13 @ 22:11:04
Postat av: Anita

Jaha, där stöp min gissning, haha!

Jättegrattis och kram till er allihopa, hoppas nu

få se en bild på sötproppen snart.Hoppas inte förlossningen var alltför långdragen och att allt

gick bra!!



Mången kram från mig!!!

2008-05-13 @ 22:25:34
Postat av: Sanna från föräldragruppen

Åh så underbart, ja sa just till Micke när vi åkte hem från sjukhuset ikväll, tisdag kl 20.00

(vart på förlossningens informationskväll) att undra ifall Ellenor kanske redan ligger inne å krystar på för fullt.. Å där ser man, så vart det minsann.. Hoppas allt gått bra å förmodligen har du väl en liten tös eller pöjk i din famn.. Önskar Er all lycka till å hoppas du hinner skriva en liten rad så fort du kommer hem. Är bara sååå nyfiken på hur allt har gått.. Ta hand om dig, kram från oss

2008-05-13 @ 22:25:56
Postat av: Mia

åååå!!! GRATTIS!!!!

Kanske Leo och eran fis blir polers då om nåt år. ;-)

2008-05-13 @ 22:29:36
Postat av: EmmA

GRATTIS till pojken!!! Hoppas allt gått bra! :D

2008-05-13 @ 22:34:21
URL: http://emmadeckmar.blogg.se/
Postat av: Lotta

GRATTIS!!!!! =D

2008-05-14 @ 07:24:14
URL: http://ecin.blogg.se/
Postat av: Tezz-a

Grattis hörrni! :) Tänkte faktikt på dig/er i går kväll vid 20 och kände på mig "nä men jag tror nog att hon har fött nu och att det blev en pojke". Innan trodde jag att det skulle bli en tjej, vet inte varför :P



Lycka till nu OCH njut!

2008-05-14 @ 07:45:31
Postat av: Cissi

Måste ju skriva grattis här oxå ;) Hi hi.. bara för att.

 

Ringtestet visade pÖjk för dig. Flikka för mig. Ditt stämde. Nu är det himlarns spännande och se vad som bor i min mage ;D

2008-05-14 @ 09:49:02
Postat av: Mallan

Stort GRATTIS till sonen !! Så himla kul ! :D Längtar tills man får se en bild på sötisen !! :)

2008-05-14 @ 10:56:05
Postat av: Petra

Stort grattis till er båda. Hoppas allt gick bra och att du och dina lilla bebis mår bra. Stora kramar // Petra

2008-05-14 @ 19:11:59
Postat av: Elin

Stort Grattis! :)

Hoppas allt gått bra!

2008-05-18 @ 18:21:38
URL: http://pelin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0