Mjölkko


(Taget med mobilen och linsen var smutsig)

Ja, jag känner mig som en mjölkko! Jag går här hemma och läcker mjölk hela dagarna, ändå är det rätt okej under dagtid då jag har BH på mig, men nätterna är hemska. Sängkläderna är riktigt äckliga nu, måste byta ikväll innan i lägger oss. Jag lovar att lakanet snart kan stå av sig själv. 
   Osså är jag nyduschad nu, vilket inte känns särskillt smart med tanke på att jag vet att imorgonbitti kommer jag vara alldeles kladdig i bröstmjölk igen, men men. Jag kände mig helt enkelt så vettig och äcklig förut så jag var tvungen att duscha. Så fort mitt högra bröst har läkt ska jag börja sova med ammningsBH, men som det är nu måste jag lufta så mycket som möjligt om det ska ha nån chans att läka.

Inatt har jag inte sovit mycket. Devin VÄGRADE äta ur högra bröstet, jag satt och trulade i 30-40min men sen fick jag ge upp, gav honom det vänstra tillslut. Vid 3 på natten orkar man inte tjafsa särtskillt länge. Nästa gång han vaknade (klockan halv åtta) vägrade han också ta det högra, även då fick jag ge mig. Mest för att jag var så fruktansvärt utmattad. Jag var helt knäckt på morgonen.. Alldeles för nära till tårar och allmänt slut!

Han har vägrat det högra bröstet några fler gånger under dagen, men han har faktiskt ätit ur det några ggr också. Jag har en teori om att han inte vill äta ur det p.g.a att det är så himla svullet. Hela vårtgården är svullen i princip, och jag har ju så överjävligt ont där. Jag går just nu och luftar med bara linne på mig, och till och med tyget gör jätteont mot bröstet. GUD så jag hoppas att det går till sig inom en rimlig framtid.
Jag VILL ju amma, och jag tycker att det är jättehärligt då han inte krånglar. Smärtan tar jag gärna, bara jag ser att han mår gott. Men då han vägrar ta bröstet är det ju inge roligt, och det tyder ju på att det är något med det som han inte tycker om. Men som sagt misstänker jag att det är sullnaden han inte gillar, för jag har provat med allt annat, lagt honom åt andra hållet, pumpat ur bröstet lite först m.m. 
   Jag kommer inte ge upp ammningen p.g.a min förbannade bröstvårta som trulas. Det ska mycket till innan jag ger upp!

Idag har mamma varit här, hon hade med sig lite prylar som vi fick samt glass och maränger. Även att hon gjorde riktig chokladsås som vi smaskade i oss, oh sa gott det var!

Igår var vi på ICA tillsammans för första gången jag och Devin. Det gick jättebra, jag satte babyskyddet i en vagn och så gick vi och strosade där inne.
Nänu, nu babblar jag mest. Ska lägga in nån bild men sen ka vi se lite på tv!
Bajj bajj


Kommentarer
Postat av: Mallan

Å fortfarande lika söööt !! :)



Ja fick sova me amningsbh å inlägg under hela tiden ja ammade Edvin för det verkligen rann/spruta oftast ! :p Ibland hade man ju lagt sig knepigt så på morron när man vakna vare blött å kletigt ! Myyysigt ;p



Men nu får högerbröstet läka så att Devin vill äta där å så du får sova me amningsbh ;) Ne men jobbigt att det ska gö så ont :/

Du ha inte testat med fetvadd ? Är väl mest å ha mot mjölkstockning, men ja fick det av barnmorskan (finns å köpa på apoteket) för hon tyckte att ja skulle sova med den på natten för att inte få mjölkstockning, å för att ja va öm när han ammade i början. Va riktigt skönt å ha den innanför amningsbhn, för det blev varmt å lindrade d onda, åsså va d så mjukt å tyckte inte att det skavde emot.. Kan ju va värt å testas ! :)

2008-05-22 @ 22:55:43
Postat av: Sofie

Va sött!!

2008-05-22 @ 23:45:15
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Cissi

Har du prova att "tvillingamma" hon om på höger? Hålla honom under armen lixom? Så fick jag alltid hålla Oscar för att det skulle fungera för oss båda. I värsta fall får du kanske pumpa ut i det högra och låta honom få ha det vänstra. "Högermjöken" kan ju frysa in och ges av Martin längre fram (eller någon annan.

 

Om du verkligen VILL amma så ska du nog dra på flaskmatningen. Jag blev ju vääääldigt bortsklämd med den då Oscar krånglade. Han gick upp bätter i vikt och jag tyckte allt klet och spill vid amning var sååå jobbigt i längden. Fick ju ligga naken på badlakan varje natt men ändå var man dyblöt på morgonen. Likadant då man duschade. Hann ju inte ens grabba tag i en handduk förns man var full i mjölk igen.

 

Kletet lägger sig väl med tiden men under mina 3 månader rann det som galet =p Hoppas ni får till det snart så du slipper ha ont.

 

Han är ju så liten (vikt och längdmässigt) men ser ändå så stooor ut. Särskillt då man ser honom med Martin. Jättefina bilder! Sötast på översta då man ser de berömda ÖGONEN ;)

2008-05-22 @ 23:47:27
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: Cissi

HA HA, jag skrev "HON". Skulle stå HONOM. Vissa bokstäver försvinner iand. Ja hela och eller halva ord. Missade det visst. HAHAHA

2008-05-22 @ 23:50:00
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: Anonym

GUD! Vilken sööötis!! Lik både dig och Martin tycker jag. Vi tänkte komma och hälsa på så fort det är ok för er.

Och det där med bröstvårtorna.......Ojojoj... Jag vet hur det känns.... Stackare.

Hoppas det går till sig. Annars är det faktiskt inte hela världen om man ska måsta ge flaska heller.

Vi ses!

**Kram

2008-05-23 @ 08:12:20
Postat av: caroline

Det var alltså JAG som skrev inlägget ovan.

2008-05-23 @ 08:13:15
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Mia

Läckage är inte roligt. Jag fick sova med bh från v.22 cirkus på grund av det. Och inte fasen blev det bättre när knodden kom fram. Det var inlägg och bh på som gällde till jag slutade amma.



Han är otroligt söt! Har drag från er båda.

Säger som din kusin. Du kan pumpa ena bröstet och frysa in det i lagomt stora portioner.

Hoppas det ger med sig. Det kan ju som sagt ta ett tag innan det fungerar perfekt för er båda.

2008-05-23 @ 12:38:58
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: caroline

Det kan ju även vara så att det vänstra bröstet är mer "lättdrucket". Bäbisar lär sig ju faktiskt ganska fort ur vilket bröst mjölken rinner lättast.... Så tjura på du, tycker jag. **Kram igen

(Det var min mormor som sa det till mig i alla fall)

2008-05-24 @ 06:58:29
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: nikita

eller så kanske han känner på sig att det gör ont för dig då han ammar på det högra bröstet, att något inte står rätt till..

Blir man själv stressad eller liknande över amningen känner ju bebisen på sig det och då kan dom ju börja trula dom me, låter inge bra som du skrev att du var nära till tårar !

Hoppas det blir bättre, annars är det väl tur det finns så pass bra ersättning i dagens läge =)



2008-05-24 @ 18:57:55
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mia

Skönt att höra att det börjar bli bra med boobsen. :-D

2008-05-24 @ 22:01:13
Postat av: lotta

Men huga så söt!

2008-05-25 @ 10:25:44
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: lotta

Vi hade väldiga problem med ammningen på bb. Vi fick va där i 4 dar för Bon var lite gul.

Och sjuksystrana ville att Bon skulle äta MINST varannan timme för att få igång tarmarna riktigt.

Men mitt lilltroll ville helst bara sova de där dagarna och nätterna.

Plus att jag fikc så mycket mjölk så de var stenhårda och Bon kunde knappt "greppa" med sin lilla mun.

Och så ville de "j" Systrarna kolla när jag amma, för att se om jag gjorde rätt. Så om jag inte ringde på dem så rusade de in.

Fatta om jag var stressad...

När vi kom hem gick de så bra!

Hoppas de går bra för dig med!

2008-05-25 @ 10:30:45
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja, jag kan då inte ge nåra tips angående amningen..har 2 flaskbarn....inte en droppe mjölk nån av gångerna...

2008-05-27 @ 20:25:24
Postat av: Maöin

2008-05-27 @ 22:54:53
Postat av: Malin

Hej på er!

Man får gratulera, har inte sett förrän nu att ni fått en liten prins!

Vet hur det känns med värkande bröstvårtor, men det blir bättre jag lovar. Själv använde jag amningsnapp på ena bröstet som blev sårigt när jag ammade Sigrid och det hjälpte, dessutom läkte såret fortare.

Själv vänter vi fortfarande på vår bebis, tiden går ut 15 juni.

/ Malin (mittemot Carro o Daniel)

2008-05-27 @ 23:00:15
Postat av: Cissi

Hörrö mjölkkooooo ;) Jag vill ju läsa meeeeer. fortsätt skriv då tillfälle ges =D

 

Jag ska kraxa vidare jag så hör jag av mig då näsan piggnat på sig. Är ju inte jättesjuka men både Björn och jag går med tjocknäsa (täppa och nysningar). Långdraget lixom =/

2008-05-28 @ 09:29:13
URL: http://nudlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0