Helgen lider mot sitt slut. Förhoppningsvis min graviditet också..




Barnprat
Ja, idag är det söndag och alltså 2 veckor kvar till beräknad födelse av ongen i min mage. Själv har jag dock inga planer på att gå så länge till =)
  Nu i helgen har det kommit fler spår av slempropp och jag hoppas verkligen att det sätter igång snart. Visst, två veckor är inte länge och det kan jag väl stå ut. Men grejjen e den att den 19:e måste Martin iväg till Överhogdal och jobba, vilket inneär att det blir bortaliggning hela den veckan. Jag kan ju inte direkt förbjuda honom från att åka, vi måste ju ha pengarna och han måste jobba. Men det jag sagt är att om han ej har nån mottagning på mobilen vill jag inte att han ska åka. Men om det skulle vara så att mina värkar startar när han är där så får jag ju ringa honom vid första känningen, då borde han ju hinna hem. Annars får väl svärföräldrarna mina skjutsa in mig så får Martin möta upp oss på sjukhuset. Man klarade ju sig förr utan karlarna så det går nog nu å. Men visst skulle det kännas skönt om han var hemma då det satte igång.
   Alltså har jag bestämt mig för att ongen skall ut till veckan =) Nu är det färdknäppar av olika slag som gäller. Igår blev det lite motion i form av promenad. Idag skulle vi gå lite i skogen och kolla på vår mark, men det var folk som stog ivägen där vi tänkte parkera, så vi tog en biltur istället. Men en väldigt skumpig sådan, då vi körde i skogen mer eller minre. Så det kanske kan räknas det också! Men vi har några fler punkter på listan som skall betas av, så vi får se hur det går. Barnmorskan har ju sagt att ongen kan gott få komma ut nu, så jag har inget dåligt samvete alls att jag vill att den ska komma ut =)

Tabberas x 2
Igår var vi på 30-årskalas hos Caroline och Daniel, det var riktigt trevligt! Vi var först dit på dagen och gratulerade o överlämnade present, sen or vi till Huljen och hälsade på farmor samt hämtade lite pärer. Efter det bar det hemöver igen och sen for vi tillbaka till Daniel och Caroline, där grillade vi och hade väldans trevligt. Härligt att komma ut bland folk, man får passa på nu medans man kan!
  Vid 00.30-tiden åkte vi hem och sov. Eller rättare sagt: Martin somnade som en stock medans jag låg och spelade spel på min mobil och led av hans snarkande.

Sen i eftermiddag skall vi på tabberas nr. 2. Min kusin Cissi fyller ju HELA 23 år imorgon, så hon har en liten bjudning idag för tjocka släkten (jag då alltså, haha) Så vi ska dit å snylta lite tårta o busa med Oscar. Han är för go lillskiten =) Hoppas bara att jag kommer ihåg att ta med mig grejjerna jag har lovat att ta med hem till Cissi. Har lovat det i några veckor nu, men mitt minne är i det närmsta obefintligt så det har alltså inte blivit av. Men idag MÅSTE det ske.. Glömska jag! Bäst jag går ner och lägger fram dem redan nu!

Nu ska jag knåpa ihop något litet i Paint som Cissi ska å, haha. En fin teckning kanske!

Jaja..
Måste gå nu (Hann inte ta några magbilder igår, eller snarare glömde vi, och sen då jag väl kom på det låg vi redan i sängen så då sket vi i det)

Kommentarer
Postat av: Mia

Va mysig missen ser ut!

Å som jag saknar min misse nu då. :-(

MEn jag har ju "puckot" kvar. :-D



Färdknäppar är överreklamerat. Jag putsade fönster, rollade väggar, städade alla köksskåp....

Ja, och det traditionella. Hur sugen man nu var på det. Men var det nåt som satte igång så var det väl det. För dagen efter började det sippra vatten. Så sätt igång bara! :-D hahaha...

2008-05-11 @ 19:50:12
Postat av: Mallan

Määäh, ja såg er fara förbi vid ok/q8 förut å tänkte att "kanske kanske äre på G nu" .. men så skulle ni ba te Cissi på tårtkalas !!! :O Men nu kan det verkligen hända när som helst. Ska bli så kul å se när ongen behagar å titta ut ;)

2008-05-11 @ 20:20:54
Postat av: emma

vill se en ny magbild, mamma sa att du va ganska runder nu :D

2008-05-11 @ 22:39:51
Postat av: Cissi

Det kändes jättedumt att ge bort de där kuvertet idag då det var under så "stilat" läge =/ Kändes himla tufft. Men men.. Jag ångrar mig inte! Tack!

2008-05-11 @ 22:49:37
URL: http://nudlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0