Åh så härligt!

Just nu sitter jag, Martin och Devin (Devin ligger i sin vagn) ute på altanen och myyyser i kvällssolen i vår nya utemöbel. Livet leker!! Devin sover så gott ute i friskluften, skönt för honom (och MIG)

Inatt/imorse var han vaken mellan 5 och 8, det hade kanske inte varit SÅ farligt om det inte vore för att vi gick och la oss klockan 1 och jag skulle upp klockan 9 imorse. Efter många om och men slutade det med att han somnade på min mage i vår säng! jag la mig nere i fotändan så inte Martin skulle fäkta med en arm eller så. Och så sov vi i en timme tills klockan ringde, eller nej förresten det var nog Mamma som ringde. Men det kommer ABSOLUT inte bli en vana att ha honom i sängen. Jag har starka åsikter emot det. Men då det bara rörde sig om nån timme imorse så tänkte jag: Skit samma!! Vi brukar ju ligga och vila i sängen tillsammans på dagtid ibland. Han älskar att ligga på min mage och jag älskar att ha honom där, så varmt och mysigt =)

Idag var vi och vägde lillskrutten, 4000gr väger han nu det lilla matvraket. Följer kurvan exakt. Han är så himla stark i nacken, är nog bara fråga om dagar innan han håller upp det helt själv. BVC-tanten tyckte att vi skulle lägga honom på mage mer så han får träna ännu mer, då kommer han att lära sig snabbare. Så ikväll innan vi ska sova så tänker vi mysa ett tag i sängen och skrutten ska få ligga på mage och träna sin lilla nacke samt bröstmuskler.

Imorgon skall vi åka in till stan och uträtta lite ärenden bl.a. köpa repgips, köpa ett batteri till gräsklipparen, köpa lite andra småsaker och sen avslutar vi med att fira min morfar som fyller år. Blir nog trevlig, skönt att komma ut och göra lite saker ibland. Man fastnar lätt hemma i soffan annars, jag skulle jättegärna vilja ha ork till att vara ute i detta fina väder mer på dagarna, men jag orkar helt enkelt inte. Låter för tragiskt, men min kropp kan helt eneklt inte uppbringa mer ork än till att amma och sköta skrutten. Men jag antar att det jämnar ut sig med tiden. Det är trots allt bara 16 dagar sen han föddes.

Jo men justja, vi har ju faktiskt haft främmande idag också, Daniel och Caroline kom hit och hälsade på. Jättetrevligt att träffa dem, även att Devin fick SUPERFINA kläder, tack så hemskt mycket. Det är väldigt uppskattat som sagt!

Vill även tillägga (SKRYYYTA, haha nejdå, men jag är jätteglad och stolt) att jag har gått ner 5kg. Alltså 5kg mer än vad jag vägde innan jag blev gravid. eller nej det är fel, 7 kg mer än innan jag blev gravid, men 5 kg mer än vid inskrivningen på MVC. Efter jag fött gick jag ner alla kilo jag gick upp (7kg) och sen på 2 veckor har jag gått ner 5kg till. Men faktum är att redan efter första veckan hade jag gått ner 4kg. Så det går lite långsammare nu, men det går  åt rätt håll iaf. och tro inte att jag bantar eller nåt sånt. För i ärlighetens namn har jag sällan levt så osunt som jag gör nu. Oregelbundna mattider och saft och godsaker hela dagarna. Men jag antar att det är ammningen som gör susen.
  Fast jag måste börja skärpa mig och åtminstone FÖRSÖKA äta lite mer regelbundet och röra på mig mer. Men nu är det så att mina fogar fortfarande gör fasligt ont då jag går så jag vill ta det lite lugnt med promenaderna tills det har gått över.

Jaja, nu ska jag passa på att hänga tvätt medans Devin fortfarande sover, för det börjar dra ihop sig till matning!

Godkväll på er.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja, tänkt att man inte bara har ont under graviditeten. EFTER ska ju allt "tillbaka" oxå =) Jag var helt slut (yr, orklös mm) de två första veckorna sen började jag komma igång även om man var trött på grund av att amma varannan timme i en lååång tid. Men orken kommer ju så smånmingom tillbaka ska du se =)

2008-05-29 @ 22:03:58
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: Mia

Jävlar! Gick du bara upp 7kg totalt?

Jag gick upp 21kg från inskrivningen till dess att Leo skulle ut.

17 försvann samma vecka, men sen har jag fått kämpa lite.



Ta det lugnt! Gör inte mer än du själv känner att du orkar. För den lille tar som sagt lite tid och ork. Passa verkligen på att vila när du kan. Orken kommer. Nån gång... ;-)

2008-06-02 @ 21:14:32
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0