Långt mellan gångerna


Bad nr.2


Ja ni får som sagt ursäkta mina sporadiska uppdateringar, men det förefaller sig som så att jag orkar faktiskt inte uppdatera oftare.

Full rulle
Imorgon skall jag och Cissi till Birsta och uträtta en massa ärenden. Jag måste:

* In på Ica MAXI och lämna tillbaka en köttbit som jag köpte där. (Idag då jag öppnade den och skulle grilla kände jag att den luktade suurt)

* Köpa rumpsalva åt Devin. Hans stackars lilla rumpa har blivit jätteröd nu då det varit så varmt. Innan denna förbaskade värmen hade han inga som helst problem. Dessvärre har vi bara Idomin hemma, den har funkat tidigare då hade fått lite rodnad bak i rumpen, men nu då han är ilsket röd med prickar funkar den inte. Eller jo den hjälper väl till så att det inte blir VÄRRE, men den tar inte bort det värsta. Så imorgon skall Inotyol inhandlas.

* Köpa två hyllor på IKEA. En att sätta inne på toaletten som vi kan ha blöjor m.m. på, samt en att sätta ute på husväggen på altanen (tror jag,får se imorgon, jag kanske skippar den andra hyllan helt och hållet också, men som sagt, vi får se)

Även att min låtsaspappa fyller 40år imorgon. (Men vi firade honom igår)

Tisdag är det (mig veterligen lugnt, inga planer alls)

Onsdag: Mamma fyller år, och förhoppningsvis får man indulgera sig i en tårtbit eller två. Syrran tar studenten, fast i Umeå, och dessvärre kan jag inte åka dit.

Torsdag: BVC på morgonen. Sen tar min svägerska studenten och kanhända blir det lite fika efteråt.

Fredag: Devin blir en månad. Vi ska på familjerätten så Martin "blir" pappa till Devin =)

Lördag: Tidigare omskrivna svägerska har en liten sammankomst för att fira hennes student.

Söndag: Jag hoppas att vi får vila då =)

Grillat för hela slanten
Idag grillade vi. Vi gjorde grillspett med kyckling, svamp, lök, paprika samt miniköttbullar med smak av soltorkade tomater (sistnämna gjorde sig JÄKLIGT bra på grillen, med lite marinad på sig.. Mmm)

Till detta gjorde vi foliepaket med potatis och morötter i som vi också la på grillen. Jisses så gott det blev.

Men vi båda åt oss på tok för mätta och jag dormade av i soffan efter maten. Sov till 21.15, då insåg jag att Devin inte hade ätit sen klockan var 16, så då fick han mat. Han åt dock inte särskillt mycket, tror att detta vädret gör honom slö.

Nu orkar jag inte skriva något mer. Ska byta blöja på min son, och sen ge honom lite mat (vare sig han vill eller inte, jag blir ju orolig då han äter så lite, särskillt när det är såhär vamt och han verkligen behöver mycket mat, iaf. vätska)
Sen ska vi försöka sova, han är ganska svår att få att sova på natten min lille son. Han sover som bäst på dagtid. Liiite jobbigt, men förhoppningsvis får han rutin på det så småningom så det går bättre!

Nu ska jag se om jag har några nya bilder. Men dessvärre åker kameran ram lite väl sällan =/







Devin i knät på morfar sin för första gången.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Skojj med bilder. Sicken stil han har lillrackarn, i vagnen. Oscar sover ungefär likadant i min säng just nu. Snarkandes ;)

 

Vad lustigt att läsa "morfar" om (min) morbror.. Ovant såhär i "början" såklart ;)

 

Nu ska jag sova. Syns imorgon =)

2008-06-09 @ 01:00:28
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: Mallan

Huuga va söt ! Såg himla härligt ut å ligga där i vagnen å svalka sig !! ;p

2008-06-09 @ 10:03:14
Postat av: Mia

Vilken liten goknopP!

2008-06-09 @ 22:22:07
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0