En uppdatering är väl på tiden antar jag!

 
Hej å hå!
Den förbaskade huvudvärken höll i sig ända tills igårkväll!
Såg fram emot en god natts sömn (hur kan man vara så naiv då man har en spädis hemma??) Den goda nattsömnen höll i sig i 2h och 45min ungefär. Då behagade sig vår son att vakna. Klockan var då 5.20, underbart!! Jag klev upp, matade honom och sen gick vi ner och la oss i soffan, jag tänkte att han skulle somna där, det brukar han göra efter hann fått vara vaken ett tag. Men icke.. Eller jo, visst somnade han (efter att ha varit vaken i nästan 2h) men bara i en halvtimme, så jag hann aldrig somna till något. Jag fick ge honom mat igen för han var väldigt orolig och sen lyckades han somna till i 20 min, jag tror att jag hann slumra till lite men sen var det full rulle igen! Som tur var kom Martin ner då och tog över ett tag. Men jag lyckades aldrig somna till ordentligt. Bara låg i nån form av dvala. Så ni kan ju tänka er hur pigg och utvilad jag är idag, eller inte!

Ikväll ska jag lägga mig då Devin somnar, för då han somnar för kvällen kan han ju faktiskt sova mellan 4 och 7 timmar. Då är det ju bäst att passa på att sova. Men dum som man var igårkväll satt jag uppe och kollade på tv, åt min midsommartårta och nördade lite vid datorn!

Apropå tårtan.. Jag gjorde en tårta till midsommar som blev kanongod. Fyllde med Hallongrädde och vit chokladmousse. Kan ärligt säga att jag fick inspiration från Linneasskafferi, där finns massor av godsaker. Hur som helst blev tårtan jättegod. Och det som blev över från fyllningarna åt vi som efterrätt som det var. Mmm.. gott och onyttigt ;)



Igår var en tråkig dag. Men den började onekligen bra. Devin vaknade klockan 7 första gången, jag matade honom och sen tog Martin med honom ner och lekte med honom samt vilade med honom till klockan 10.30, så jag fick en rejäl sovmorgon. Jisses vad skönt det var. Men trots detta återkom min huvudvärk med nya tag. Jag gissar på att det var en kombination av dålig sömn (överlag) sena nätter, VÄDRET och allt annat som man får ont i huvudet av.
     Sen på förmiddagen kom Robin hit, vi grillade korv på altanen och satt ute och lyssnade på åskan o pratade ett tag. Då han hade cyklat sig hemöver matade jag Devin och sen åkte vi hem till Kent&Inger där fick vi glass och kaffe, själv höll jag mig till endast glassen dock =) Tillslut packade vi ihop oss och åkte hemöver, men vi ville inte hem riktigt än så vi for ner till Martins föräldrar. Men efter DET åkte vi hem. Väl hemma åt vi makaroner och köttbullar, vilken festlig middag va? ICKE SÅ!! Sen stack Martin ut och fiskade så jag och Devin satt ensamma tills klockan var 22.30 eller nånstans där i närheten. Det var heller inte så festligt, men men! Han har ju lovat att vi ska åka till stan imorgon, så det ser jag fram emot. Även om det endast är i syfte att köpa gipsskruv ;) Men det blir en sväng till ica maxi också, och DET är ju festligt =)

Nu tänker jag avsluta med lite bilder, för det har det blivit lite dåligt med på sistone.


Vaddå dubbelhaka? ;)


Det finaste man har sätter man på bordet sägs det.


GOSKIT!




Kommentarer
Postat av: nikita

vad söt devin är =)

2008-06-22 @ 20:31:38
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mallan

Oh vikken sötis ! Å växer gör han, även fast han fortfarande är miiiiniiii ;)



Du hur gjorde du den där hallongrädden då ? Vispade du bara ihop hallon å grädde ? Vit chokladmousse finns väl å köpa ? Blev hyffsat sugen på å testa den tårtan :p

2008-06-23 @ 21:57:18
Postat av: Mia

Oj som han växer och blir stor! :-D

Jätte söt liten kille.

Men när man ser honom i bilstolen ser han rätt liten ut. hihi...

2008-06-25 @ 12:47:08
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0