Snoret rinner..


Denna jäkla pollenallergi! Jag nyser och nyser och nyser, näsan har förvandlats till en kran som ständigt står på. Sånt där vattnigt rinnsnor som man inte kan hålla inne utan det bara rinner hur mycket man än försöker dra in det tills man kommer till toan där snytpapper finnes. Men men.. Ögonen kliar iallafall inte, har Livostin ögondroppar. Apoteket på sjukhuset hade inga tabletter mot pollenallergi som man fick äta medans man ammar. Dumma apoteket, jag förbannar dem varenda gång jag får en nysattack följt av en galen klåda i halsen!!

Jag och Devin klev upp tidigt imorse, 5.20 eller nånstans däromkring. Jag tänkte verkligen inte kliva upp, brukar normalt somna om efter detta målet. Men han var på så himla bra humör, låg bara och skrattade jättemycket. Så jag bad Martin hämta videokameran och vi filmade honom ett tag. Sen passade jag på att kliva upp medans orken fanns, jag har nämligen startat ett projekt nere: STÄDA.
   Ser förjäkligt ut här.
 Har även tagit fram strykbrädan, nu skall gardinerna strykas. Jag strök dem inte innan jag hängde upp dem, för normalt brukar dem hänga till sig ganska snabbt. Men inte dessa.. Osså håller jag på att dammsuga, ojojoj vilka  hårtussar det blir i vartenda hörn och liten vrå på en gång då man har två stora hundar som släpper hår.
  Inte för att jag vill att Rocky ska gå bort på något vis, men ni ska veta att jag längtar tills vi bara har en hund som hårar ner.

I förrgår blev Devin 2 månader förresten. Storpojken va?!







 avslutar med en ego-bild =)

Förresten.. Igår var jag med katten till veterinären, han hade så attsikens många tovor stackaren. Har inte blivit så att vi (JAG) har haft tid och sköta hans päls som jag borde nu sen Devin kom. Och då han är ute mer än han är inne, springer i blött långgräs m.m. så blir pälsen inte särskillt fin. Men nu är tovorna bortrakade äntligen. DESSVÄRRE ser katten rent utsagt förjäklig ut, hahaha. Man kan knappt hålla sig för skratt då man ser stackaren. Man får tänka på att det ju faktiskt växer ut igen, och att han måste tycka att det är jätteskönt nu då tovorna är borta. Ska försöka få en bild då man ser hela kroppen på honom, men tillsvidare får ni se en halvdålig bild.



 lite hög på lugnande medel

Kommentarer
Postat av: Sanna från föräldragruppen

Haha, sicken söt katt ni har. De ser ju iof lite lustigt ut då man rakar dem. Men ack så skönt de måste va för dem. Har oxå en långhårig en fast svart som vi rakade innan midsommar och nu har de redan vuxit ut en hel del päls på honom.



Hoppas allt annars är bra med Er och att du får slippa allergin snart.. Konstigt nog har en annan klarat sig bra från den, peppar peppar. Nu väntar vi bara på att lill bebisen vill titta ut, gått 11 dagar över idag.. Ha de så bra. Kram

2008-07-15 @ 10:49:15
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men hallå, texten överst försvann..

Gör ett lite kortare inlägg nu då.. Ville bara säga det att Devin är ju bara för sööt.

Å va stor han blivit,

2 månader.., känns ju som du fick igår:)

2008-07-15 @ 10:53:33
URL: http://hemmaiosterlo.blogg.se/
Postat av: Mallan

Va han växer å blir "stor" :)



Haha tjusig kisse ;) Men lär ju va superskönt å slippa tovorna ! Mamma å pappa ha en katt som tovar ihop sig förjämnan, å hon blir superglad så fort man tar bort tovorna ! :p

2008-07-15 @ 11:02:13
Postat av: Cissi

Ja Devin är stooora pojken nu. Tjuisig giraffboddy ;) hi hi

 

HA HA HA, söööta katten då fnittrar

2008-07-15 @ 13:34:22
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: nikita

va go devin ser ut på bilderna =)

2008-07-15 @ 18:48:41
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Tezz-a

Sådär såg min Herman ut förut oxå. Jag fick klippa han med nagelsaxen när han låg och sov.:P

2008-07-16 @ 10:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0