GRATTIS lillasyster.


Hihi. Devin och Martin pussas!!

GRATTIS JOHANNA på födelsedagen!!

En sån härlig dag!
Imorse sken solen, härligt! Synd bara att det blir så äckligt varmt i sovrummet på mornarna.

Jag började dagen med ett besök på vårdcentralen. Peter fick lägga om mitt sår i naveln. Eller lägga om och lägga om.. Han fick tvätta och rengöra såret, sen pulade han in en kompress långt in i naveln som ska få sitta där och suga upp eventuell "såsning" =) Dumt att skära upp mig inne i naveln, jag har en sån rackarns djup navel, man kan nästan gå vilse där ju!

Martin började dagen (betydligt tidigare än mig) med att gräva hos en vän, sen grävde han lite här hemma på gräsmattan. Lite kosmetiska ändringar bara!

Sedan slog vi oss ihop och begav oss till Grössjön (vår stuga) Där klippte Martin gräset medans jag gick över till svärföräldrarna. Min svägerska Terese har blivit mamma... Till en liiten liten kissonge. Den är nog inte mer än 3-4 veckor. Idag hade dem köpt mjölkersättning och nappflaska, den åt väldigt duktigt ur flaskan! så liten och söt, jag blir alldeles sjuk i kattådran. Vill ha en jag också. Martin vill egentligen inte ha nån katt till, men han har lovat att då vi får tag på en renrasig Maine Coon till ett överkomligt pris så får jag skaffa. Längta

Då vi kom hem gjorde jag ett storkok
av soppa! Nu har vi två stoora kastruller med väldans god soppa. Inspirerades lite av Rachel Ray i förmiddags, hehe. Det är lite allt möjligt där i, morötter, selleri, lök, vita bönor i tomatsås, kidneybönor, kikärtor, en massa buljong, chorizo, bacon, bladspenat, pasta m.m. Det blev en väldigt matig soppa. Måste göra om den till vintern, kände att den skulle smaka väldigt bra en kall vinterdag! Det är skönt att ha en massa soppa hemma såhär på sommarn tycker jag. Så enkelt att värma och äta bara! Osså är det inte så stabbigt, på sommarn ska man äta "lätta" rätter!

Vi har även burit upp ALLA kläder som befann sig på nedervåningen, vilket var en hel otrolig massa. HELA kökssoffan var full av barnkläder som väntade på att sorteras (kläder som vi fått/lånat) plus att torkställningen som stog här dels var full i kläder som hängde på den. Sen hade nån lat jävel (förslagsvis jag) lastat den full med färdigvikta kläder också. Men nu är allt uppe och på sin rätta plats! Allt utom kläderna vi har lånat. Det kommer ta en hel förmiddag innan jag sorterat alla dem kläderna.
   Jag är för tillfället inne på den 3:e maskinen tvätt idag. Martin tvättar inte (efter tillsägelse av mig) så nu under tiden jag har varit dålig har smutstvätten växt till ett stort berg inne på toaletten. Tror baske mig den hade börjat föröka sig nu dem sista dagarna, tyckte mig se små minitröjor och strumpor där i högen.. Eller kanske det var Devins..?!
   Jaja, det viktigaste är att den krymper nu iallafall! Så fort den har centrifugerat färdigt skall jag hänga den sista, hoppas bara det inte blir regn inatt!


Älskade Onge =)


Eftermiddagsmys!
Haha, jag ser ut som en stor lila BLOBB.. Blek och jävlig. Men så blir man när man inte har mått bra på nästan 2 veckor ;)


Mammas och Pappas  lilla knubbis =)

Devin är nu 57cm och väger 5440gr
Till helgen blir han 2 månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0