Äntligen är lusten tillbaka.




Och då talar jag inte om sexlusten.. Nej nej! Städlusten är det jag menar. Innan Devin kom så städade jag och donade här hemma mest varje dag. Tyckte liksom om att hålla iordning. Men sen kom Devin och all ork bara försvann, ville ju självklart ha städat här hemma, men det fanns NOLL ork till nåt sånt. Inte ens då man började känna sig som människa igen efter förlossningen började städlusten komma tillbaka. Sen gick jag och blev sjuk i gallan och om jag hade haft ett uns av städlust så försvann det då isf.
    Men NU.. Nu har den kommit tillbaka, äntligen! Ett tag blev jag rädd och misstänkte att den aldrig skulle komma tillbaka, kändes som så förut. Men nu tycker jag att det är roligt att hålla iordning hemma igen. STORSTÄDA är inge roligt, men att liksom hålla efter, tvätta och dammsuga känns bara bra. Bara man inte låter det gå för långt, för då blir det jobbigt. Men nu ska jag försöka hålla efter hela tiden så det slipper bli ett bombnedslag som man måste ta reda på!

Igårkväll var jag iväg på loppis i Norrhassel. Där var inte mycket att se. Mest barngrejjer och julsaker. Inget som jag för tillfället är intresserad av! Så de bidde inget för min del. Men jag åt en korv iallafall. Sen började det vräka ner regn och åska, då blev det inte så trevligt längre. Plus att myggjävlarna bet mig nåt kopiöst på benen. Fick fler myggbett igårkväll än vad jag haft på hela sommaren hittills. 

Efter maten idag tog vi oss en promenad ner till "farmor och farfar". Där bjöds på kaffe och kaka och trevligt sällskap. Härligt med en promenad på maten sådär. Inte för att det är särskillt långt eller så, men det är skönt att få röra på sig lite. Blir ju mest att man är hemmavid nuförtiden. Eller så är jag och ränner i Birsta, men det är ju inte samma sak som att promenera här hemma. Även om man kutar omkring i affärer som en tokig.  

(onödig fakta:

nu somnade Martin i fåtöljen.  )

Imorgon skall vi åka till stugan, ska sova där i helgen. Det blir trevligt, svärmor har ju gjort iordning Devins rum där, städat ur all bråte som var där förut, tapetserat, satt upp gardiner och en blomma i fönstret. t.o.m. ställt iordning ett skötbord och ställt in. Hon är för bra min svärmor. Osså har vi ju vår resesäng som min käre kusin gett oss, blir nog ytterst trevligt.
     Men på förmiddagen tänker jag åka till Birsta. Måste få min dos av Birsta varje vecka, annars blir jag för rastlös. Jag vet att folk tycker att jag ränner där för mycket. Men det är som min hobby, jag har ju inga andra hobbys som tar upp tod eller pengar. Så jag kan gott åka till Birsta och glo en gång i veckan eller två. Även Martin tycker att det är helt okej. Han har ju sin hobby (Spela gitarr och åka fyrhjuling, dock inte samtidigt) Så varör skulle inte jag få ha min!? Man måste ha en hobby tycker jag, om det så bara är att åka till Birsta ibland. Man måste komma ifrån och göra något för sig själv. Vara lite ego. Annars mår man nog inte bra i längden skulle jag tro!


                                                        TADAAÀ


                                          
Dubbelhakan våran, hihi!
(Hahaha, nu ser jag min näsa i vänstra kanten. Snyggt =) Även att man ser ner i min u-ringning!)

Kommentarer
Postat av: Mia

oohhh... Värsta boobsen. haha...

Näe, va söt han blir! Eller blir, men han ser liksom ut att vara med på ett annat sätt nu. Mer "vaken".

2008-07-17 @ 22:44:09
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Cissi

Men oj vilken fin bild på storkillen =)

 

Näsan din satte en fin finisch på bilden ;)

2008-07-17 @ 23:40:25
URL: http://nudlans.blogg.se/
Postat av: Anita

Här är mobbenr kan du ju höra av dig om när ni ska hämta hyllan 076-8436710



Ha en bra da!!

2008-07-18 @ 07:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0