"Vikke väder vi ha fått"


Haha, minns du Cissi?
Cala do´r =)



Idag har jag inte åstadkommit mycket alls,har kört en maskin tvätt, ätit amerikanska pannkakor till frunch, dammsugit halva vardagsrummet och till sist suttit vid datorn.

Detta SKALL jag åstadkomma:

* Avlägsna satans avkomma som har bosatt sig i min kyl   YES, äntligen är detta helvetesjobbet avklarat. Det visade sig vara en burk med gammal kokt blomkål som var boven i dramat. Tips: Lämna aldrig blomkål i kylen mer än en vecka.

*
Damsuga HELA vardagsrummet, samt köket och hallen nere

*
Gå ut en sväng och få lite luft samt rasta hundarna Det var riktigt riktigt skönt ute idag. Strålande solsken och några minusgrader. Kan inte bli bättre

*
HÄNGA tvätten som nu är ren Jajjemensan, även detta är fixat, har t.o.m laddat en maskin som jag skall köra imorgonbitti

*
Städa ur en massa skrot från bilen

*
Hämta flyttkartonger från uthuset

*
Packa ner alla böcker, filmer samt cd-skivor Japp, då har vi äntligen den första flyttkartongen packad och klar. Känns skönt, jag har även börjat på en till mindre karting, där har jag packat ner alla ljuslyktor, ljus och andra stämningshöjare =)

*
Slänga ut skrivbordet

*
KANSKE t.o.m packa ner alla kläder som är i garderoben i hallen, men det får jag se. Sängkläderna kan jag ju iallafall packa ner. Har tänkt ha dem vi har i sängen nu, fram till dess att vi flyttar.

Återkommer med uppdatering senare ang. hur det har gått att beta av punkterna på listan =)


Äckelvarning
Förresten, Rocky mår inte bra! Han har kräkits två ggr, en gulbrun sörja, det oroar mig lite, med tanke på att han inte har ätit någonting idag, och i regel då han inte har ätit någonting och kräks är det bara galla som kommer (Gult vatten typ) Men detta var en tjock sörja. Bläää!! Får hoppas att det inte är nåt allvarligt, jag menar, han börjar ju komma till åren och en sjukdom för honom kanske kan innebära livsfara, vad vet man. Han sover nu iallafall (Som vanligt, hihi) Får se hur han beter sig sedan då vi går ut, normalt blir han jättepigg och valpig på nytt, blir han INTE det, då kan man misstänka att han är sjuk. Men annars tänker jag nog inte oroa mig, hundar spyr då och då, inget konstigt med det.
     Var just bara konsistensen jag oroade mig över, det borde inte finnas mat i hans mage (Han vile inte äta middag igår, han gör så ibland!) nog till att bli en tjock sörja... Ääh, nu har jag babblat tillräckligt. Jag har som sagt en lång lista att beta av.

Höres senare

Kommentarer
Postat av: Mallan

haha ja sitter å äter en macka, så ja vågar nog inte läsa det sista stycket ;)

2008-02-12 @ 15:26:34
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

du har lyckats beta av lite på listan,duktig flicka!

2008-02-12 @ 19:33:06
Postat av: Cissi

Klart jag gööör "vicke väääder vi har.." HA HA!
 
Hmmm.. Dammsuga HELA vardagsrummet? Det är ju inte särskillt stort precis. Vårat är ju till och med större ;) HA HA Knäpper!

2008-02-12 @ 22:00:10
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0