Var dag har nog av sin plåga

Och Natten som var hade definitivt nog av sin..
Jag somnade vid 22.30, men vaknade vid halv ett av att Martin kom hem, kände mig konstigt pigg så jag gick och kissade. Ganska fort fick jag ont i magen, samma magont som jag jämt hade förut i början/mitten av graviditeten. Dels är det magknip men samtidigt ett FRUKTANSVÄRT tryck över bröstet och mellangärdet. Visste inte vart jag skulle ta vägen, förmodligen berodde det på gaser. Jag tror inte det faktum att jag åt 1/2 kg vindruvor samt åt flingor och mjölk igår gjorde särskillt gott för magen. Min mage är vädigt känslig mot mjölk nämligen, blir alltid lätt illamående och kass i magen.

Hur som helst fick jag gå på toa några gånger, sen såg jag Law&Order och lagom till det var slut så lättade äntligen Trycket/smärtan. Vilken underbar känsla det är då man känner att det onda försvinner, gr inte att beskriva, men nästan så att man skulle kunna tänka sig att bli religiös just precis i det ögonblicket.



Imorse vaknade jag första gången klockan 7.30 av att Martin klev upp, han är knäpp!
Jag däremot tog mitt förnuft till fånga och sov vidare, till 8.45 närmare bestämt, bestämde mig för att kliva upp då, men jag vet inte riktigt vad som hände, för nästa gång jag slog upp ögonen var klcokan 9.45, DÅ klev jag upp. Kändes att jag sovit för länge, och det känns fortfarande, jag är alldeles seg i kroppen, trött och helt orkeslös liksom.

Då jag fått på mig kläder gick jag ut och kastade mitt skräp som var i uthuset, eller rätatre sagt gick jag igenom 3 kartonger som jag hade där, av allt jag hade där i sparade jag en halv kartong ungefär =) Kändes bra att bli av med en massa skräp man ändå inte använder.
    Sen gick jag in och satte mig vid köksbordet och var allmänt apatisk. Orkade inte göra NÅGONTING, känner mig även deprimerad av någon anledning. Kan vara min ekonomi, kan vara stress.. Ja jag vet ärligt talat inte. Kan helt enkelt vara det faktum att jag är gravid och har främmande hormoner i min kropp..

Innan Martin for och jobbade satt vi och pratade ganska länge om flytten, möblering, planering, saker som skall inhandlas m.m. Enligt Martin så är prio. 1 just nu en tv-bänk. Så veckan efter att vi flyttat blir det en sväng till ikea för att inhandla just en sådan, vi har kikat på en massa olika och vet på ett ungefär vad vi ska ha, det står mellan två olika i nuläget, men i slutändan blir det nog priset som bestämmer, vilket är synd, för jag är mest sugen på den som är dyrast. Men  man kan inte få allt, särskillt då inte jag betalar.

      (den första är den jag vill ha mest, men så är det även dyrast)

Vi måste även köpa ett cd-ställ, skall köpa ett vitt som passar till tv-bänken (Tv:n skall dock hänga på väggen)

Vi pratade även om hur skönt det kommer bli att börja på ny kula, allt skrot och skräp är kastat, bara VÅRA saker kvar som används och inte skall kastas. Huset kommer inte kännas som mer Martins (Okej, det är han som står för lånet så självklart är huset hans i den meningen) Men han har inte bott där 10 år längre än mig, utan det blir liksom vårt. Vi kommer båda att vara med och bestämma färger på tapeter, golv m.m.

Jaja nog om det.

Chefen ringde imorse och jag fick lite nya jobbtider:
Imorgon: 7oo-15oo
Fredag: 7oo-12oo (denna har varit planerad lite längre dock)
Söndag: 7oo-17oo
5/3: (MIN FÖDELSEDAG) 7.30-15oo
6/3: 14oo-20.30

Nu ska jag uppsöka toaletten och sedan försöka göra ett ryck här hemma. Kanske packa ner resten i köksskåpen, sortera ur lite skit ur två av skåpen.. Vi får se vad det blir, men nåt känner jag att jag måste göra, för imorgon efter jobbet lär jag inte orka.
Måste även ut och röra på mig lite sedan, gå min lilla minipromenad.

Kommentarer
Postat av: Anita

Tja bruden!
Tycker det låter som om du hade ett gallstensanfall och det kan du få av vinddruvorna, kärnfrukt!Har myyyyyyycket erfarenhet av galla....tyvärr...
Kramen!!

2008-02-19 @ 19:03:58
Postat av: Mia

Men visst är dom där "skåpen"/tv-bänkarna från IKEA? Den senaste är väldigt lik den vi ska köpa. hmmm....

Men du. ÄR det inte så att man ska undvika vindruvor? Näe, det är nog när man ammar förresten. haha... Minne som en guldfisk! Hoppas ialla fall att det går över och du slipper den där otcäka magonten framöver. För smärta får du känna av sen. ;-)

2008-02-19 @ 20:05:26
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0