Väderspänningar och blåsträngningar


Ujujuj, det är jobbigt att vara Ellenor just nu.
Min mage bubblar och är allmänt jobbig (Gaser)
Och jag är kroniskt kissnödig, jag börjar verkligen lessna på att kissa, jag hinner bara spola och tvätta händerna i princip, så är jag kissnödig igen. Om jag sitter på toa lääänge (Brukar sitta och filosofera, läsa eller ladda tvättmaskinen ((Vi har alltså en väldigt liten toa)), hahaha) så kissar jag flera gånger. Och det spelar oftast ingen roll hur kissnödig jag än är, det kommer oftast bara några droppar.
   Känns så meningslöst att kissa helt enkelt, för jag vet att om 10 min. är jag kissnödig igen.

Jag skulle faktiskt vilja lägga mig tidigt ikväll, känner att jag har ingenting att sitta uppe för, ryggen värker, det är skit på tv.. Eller förresten, sg nyss att det ju är Law & Order på 4+, kanske kikar på det ett tag. Eller nja, jag väntar till reklamen, går och borstar tänderna och ser resten i sängen.

Jag har, som ni kanske sett längre ner på sidan, lyckats beta av nästan alla punkterna på listan.
Jag har nu en ny lista för morgondagen.

* Om det är fint väder skall jag gå samma tur imorgon som jag gjorde idag. Var så härligt med lite luft.

* Klä av granen

* Diska

* Tvätta minst en maskin

* Packa ner alla böcker i kartonger

* Packa en kartong med saker som skall till stugan

* Hjälpa Martin att städa ur skrubben, den är fylld till höjden och bredden med allt mellan himmel och jord, sånt som man inte riktigt orkar ta itu med och sällan använder, så man stoppar undan det.. *suck*

* KANSKE om tid finnes hälsa på Lill-Erik

Sen ska jag ju givetvis få till nån mat åt gubben min också. Får fullt upp verkar det som, så det är ju som sagt bäst jaggår och lägger mig tidigt så jag inte sover bort halva dagen.

Ps. Vi kom i eftermiddags/kväll underfund och ÖVERENS om hur vi skall möblera i köket och matsalen då vi flyttar in. Detta har vi nämligen tvistat om länge, men nu verkar det som om vi är överens, skönt!
Men det blir bara en provisorisk lösning, sen ska vi nämligen göra oss av med vårt nuvarande köksbord och köpa en ny fin Och större) matsalsmöbel.

Insåg även idag att vi förmodligen kommer att vara utan internet ett tag i början då vi flyttat in. Men jag ska ringa Telia imorgon och höra med dem hur snabbt de kan koppla in oss där nere. Första helgen kommer vi nog att bo hos Martins föräldrar, för dem skall vara i Sthlm eller vart det nu var. Och det kan ju vara skönt att ha ett hem som är iordning att komma hem till på kvällen, annars måste man ju fixa så mycket på en gång. På detta viset kan vi bära in alla saker, och sen plocka upp sängen, fixa inne i badrummet, plocka i köket mm mm mm.. Sånna saker som är vesäntliga för att kunna leva och bo, i lugn och sansad takt (Det får dock ta högs ett par dagar) Sen efter helgen är över får man ta resten i den mån man hinner (Och med tanke på hur mycket jobb jag har för tillfället så lär jag ha en maaassaaa tid över) Huvudsaken sovrum, toa, kök och tvrum är iordning. Hihi!!

Nej nu har jag babblat tillräckligt och även missat reklamen på Law & Order, rackarns.

Godnatt med er

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ha ha, jaaa men det lät så jobbigt att dammsuga den lilla ytan ;)

2008-02-12 @ 22:24:33
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Cissi

Gaser? I min mage lever en liten VARULV! Det buffas och har sig så jag tror något ska krypa ur något av alla mina hål rätt vad det är =p
 

2008-02-12 @ 22:29:17
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Cissi

Nog för att Oscar var väldigt liten.. Men hur stort tror du jag skiter egentligen? Inte klarar jag av att få ur mig doffar på över 1,5kg i alla fall. Du har för höga förväntningar av mig! ;/

2008-02-12 @ 22:42:23
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Cissi

WAAAH? Ha ha, okäj jag tar tillbaka ALLT! Men då vill jag att du får mig att minnas den gången för det har jag VERKLiGEN förträngt. Deal, okäj? Ha ha ha..

2008-02-12 @ 23:46:44
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0