Stackars Älsklingspojken

                                                                 

Älsklingen min då
Med barn sägs det att man inte har favoriter. Men jag hoppas det inte är detsamma med djur =) För jag har en definitiv favorit, min "mellanpojke" Ozzy. (Kissen alltså för er som inte har nån koll, hihi) Och nu förefaller det dig som så, att han har gått och blivit dålig. Jag är utom mig av oro, fast jag vet att det förmodligen inte är någon fara, men han är ju min lilla bebis ju!
     I flera dagar nu har han varit helt galen, vill absolut inte vara inne (Är ju den tiden på året, även fast han är kastrerad känner han av vissa instinker) Jag har alltid varit väldigt tjurig med att få in honom på kvällen, vill absolut inte att han skall vara ute om nätterna. Vanligtvis kommer han som ett skott då jag visslar, lite som en hund =) Men nu hela denna veckan vägrar han, han kommer in flera ggr om dagen och äter, men sen skall han ut direkt. Tills idag.. Han kom in precis innan jag skulle fara till jobbet, jag gosade med honom ett tag och han åt mat, sen blev jag tvungen att fara. 
    Sen då Martin kom hem la han märke till att katten var lite knepig (Det var han inte då han kom in, bara lite trött) Öronen liksom hängde (Han har väldigt stora och ståtliga öron som alltid pekar rakt uppåt) ögonen var halvstängda och han var väldigt vinglig. Då Martin for iväg till repningen låg Ozzy i soffan och sov, då han kom hem igen hade han inte rört sig ur fläcken (Såg det ut som iaf) Men sen hade han gått på lådan och kissat (vilket han aldrig gör i normala fall) Där hade han suttit och vinglat och nästan ramlat. Då Martin skulle klappa honom på huvet skrek han tydligen jättehögt sen la han sig under vardagsrumsbordet och somnade.
    Nu då jag kom hem undersökte jag honom lite (Under högljudda protester.. Stackars plutten) och kände en böld under ena örat, det var även blod där, sen luktade jag på såret, och fy tusan säger jag bara. En väldigt frän lukt.. Martin sa att det var var, själv har jag ingen aning om hur var luktar, så jag litar på honom, det var hursomhelst en otrevlig lukt/stank!
  
Min misstanke är att han har slagits med en frässe (stavning??) Som sagt är han ju kastrerad, men denna årstiden vaktar dem sina revis extra noga. Och Ozzypojken vår är ganska "aggressiv" av sig, så han är nog inte sen att ge sig på nån som försöker ta sig in i hans revir.
   Om det bara var så att han hade ett sår hade jag inte brytt mig, sånt läker. Men han är inte sig själv, ser "full" ut, eller drogad kanske är ett bättre ord. Så han har nog en rejäl infektion. att döma av lukten så är nog fallet så! Men jag ska ringa vetten imorgon och höra om de tror han behöver antibiotika, eller om det kan självläka. Kanske han bara behöver en hel natts sömn. Morgondagen får utvisa, men tills dess kommer jag att oroa mig över bäsen min!

Nog om katten
(Om man någonsin kan få nog av katter? hihi)

Jobbet gick bra, smärtfritt även. Ryggen har känts bra hela dagen, det är först nu den börjar strejka lite.
Då jag kom hem smaskade vi i oss lite chokladtårta, och dra mig baklänges vad god den var. En ren dröm för alla chokladälskare. Nu är jag så mätt så jag håller på och spricker =)

Som jag skrev så är jag utan batterier till kameran, men jag knäppte några med mobilen, så kvalitén är som den är =)

                               


Nu ids jag inte skriva något mer, men avslutar med en bild på en av mina 4 älsklingar.
Denna söta nuna möts jag av varje morgon då Rambo anser att jag har sovit för länge, då stirrar han på mig tills jag vaknar =) Han är för söt!

                                                      image331

Kommentarer
Postat av: Cissi

Den kakan var bakad med äkta kärlek. Det ser jag på kul-läggningen =) Själv ogillar jag de där kulorna men skulle inte alls ha något emot att ta en tugga av den smarriga bakelsen =p

2008-02-15 @ 00:14:20
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: EmmA

NAMNAM :P

2008-02-15 @ 08:28:17
URL: http://emmadeckmar.blogg.se
Postat av: Mallan

Men duuu, ge mig kakan !!! ;D Shiit va goo den ser ut .. eller SÅG ut, nu lär den ju va uppäten ! ;)

2008-02-15 @ 14:04:00
Postat av: nikita

vilken fin kaka :D va du är duktig då !

2008-02-17 @ 09:06:53
URL: http://nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0