Sparkar, vagnar, kläder och så lite fobier

(Det blev lite långt och hattigt och dessvärre utan bilder. Men jag lovar att snart lägga inbilder.. ÄVEN på magen. Cissi har förresten en bild på magen, om hon kan så får hon lägga in den bilden, eller skicka den till mig så kan jag lägga in den)


Spark spark spark..

Jisses så det går an i magen. Apropå det, imorse då vi vaknade på hotellet *myyysigt* så fick bebis hicka, stackars liten. Jag drog av mig täcket så Martin fick se, hela magen guppade i varje liten hick, ser för attans lustigt ut. Och eftersom jag är *hrm* lite *hrm* fet så blev det nästan svallvågor efter hickarna, hihi så lustigt så! Men vad stor magen min börjar kännas, och det är väl förmodligen inte ens lite av vad det kommer att bli (Storleksmässigt alltså) Men den skall ju växa rejält nu vecka för vecka, konstigt vore det väl annars, jag menar, Ongen skall ju bli större.


Handla?
Idag kikade jag på bebiskläder på H&M, finns mycket sött, men än har jag inte blivit sugen på att börja handla. Jag vill ha bebisrummet färdigt först, där byrå finns att lägga alla kläder i. För om jag skulle börja handla nu så kommer jag bli tvungen att packa ner det någonstans eftersom vi flyttar om mindre än 3 veckor, det känns inge roligt. Alltså, jag är jätteglad över flytten, det är inte det jag menar. Utan det känns inge roligt att behöva packa ner dem nyikköpa små kläderna i nån väska/kartong/säck tills man har nån vettigare plats att lägga dem i.

Sen då vi installerat oss i Ökne blir det en sväng till IKEA för att inhandla skötbord, spjälsäng, madrass, spjälskydd mm.mm.mm..

Vagnbestyr
Även att jag måste beställa vagn nu i dagarna. Jag skall prata med Babyproffsen om dem kan ta hem vagnen jag vill ha (Dem har alldeles nyligt börjat sälja emmaljunga, och är inte säkra på om de kommer kunna ta hem alla sorters vagnar, eller om dem får ta sånt som har blivit över från andra.. Nåt sånt sa de då jag var där för några veckor sedan och pratade med dem) i annat fall får jag köpa den på Barnens Hus, Vi har iallafall bestämt oss för vilken vagn vi/jag vill ha. Jag gick efter den största och stabilaste vagnen, detta är inte fakta eller så, utan helt och hållet vad JAG tycker.
Jag tycker nämligen att Emmaljunga Edge Duo Combi ser väldigt stor och stabil ut, det värsta JAG vet är små rappliga, låga vagnar, speciellt dem som man måste ha lift till, även att dem snabbt blir för små för bebisen, duo combin är större och man kan därför ha den längre (Liggdelen alltså)

Hursomhelst, vi har valt en helsvart vagn. Jag kunde nämligen inte bestämma mig för någon annan färgkombination. Och så gillar jag ju verkligen svart, har en vag idé om lite "pimping" man kan göra med vagnen, för att få den att likna den vagnen jag egentligen ville ha (En rock star baby vagn med döskallar i swarowskikristaller, och tribalmönster på.. den var supersnygg)
   På Barnens Hus sa dem att svart och sport carbon går alltid snabbt att få, men annars i dagens läge var det inte längre än 8 veckors lev.tid på nån av färgerna. Men 8 veckor är 2 månader, och det kan komma att gå ganska snabbt, så jag skall boka vagnen nu i veckan. Kanske gör det redan imorgon t.o.m. Vet vet? =)


Vagnen vi skall köpahttp://strollersandprams.com/strollers/image/653/stroller.jpg

Vagnen vi först fastnade förhttp://shop.rockstarbaby.dk/product_info.php?cPath=53&products_id=100



Wallmans Salonger
Jag orkar inte skriva nå mycket om hur det var på Södra, vi hade superroligt helt enkelt. och det var så himla härligt att sova på hotell, nog för att jag vaknade flera gånger på morgonen av att Martin låg och fes. Det är illa när man vaknar av fisarna (Som tur var vaknade jag av ljudet, inte odören, haha) Men bortsett från det var det en lyckad kväll, blir förhoppningsvis en till sådan innan Ongen poppar ut, vi har lite småplaner, får se hur det blir!


Typiska Söndag
I vanlig ordning har jag Söndagsångest, magen är ur funktion och jag är nervig. Då jag blir på detta viset äter jag tandkräm.. Nåt måste vara allvarligt stukat i huvudet på mig. Men som tur är får jag nog en ny samtalskontakt på UV nu i dagarna, och det ska gudarna veta: DET BEHÖVS!! Magsjuketider = Svåra tider för mig och mina närmaste (Som blir lidande för mina små egenheter) Martin har haft väldigt svårt att hantera situationen då jag blir allt för knepig, typ sitter och grinar hysteriskt av rädsla för att bli sjuk, eller då jag ligger uppe en hel natt och bara äter tandkräm för att jag är nervös över någonting, typ jobb, vänner, att jag inte ska hitta nånstans, att jag ska träffa en massa okända människor eller andra knepiga anledningar. Han blev a rg på mig förut då jag blev på det viset, vilket bara gjorde det hela mycket värre. Men det börjar gå bättre, eller rättare sagt har han väl lärt sig att ignorera mig då jag blir som värst, men det jag egentligen behöver är nog någon som sätter sig ner och pratar med mig, får mig att se med perspektiv på saker och ting. Men dit har vi inte kommit än, han tycker att det är obehagligt då jag blir "konstig". Men man kan inte få allt.. Just därför är det av allra största vikt att jag får en ny psykolog per omgående.


Nej.. Nu har jag babblat om lite och ingenting alldeles för länge. Jag måste ju för bövelen laga mat till Martin som han kan ha i matlådan imorgon.


Natti Natti

(Förresten, jag kan varmt rekommendera I am Legend, den var superbra tycker jag)


Kommentarer
Postat av: Mia

Nog tusan har melodifestivalen spårat ur. Det är bara förnamnet!
Det räcker med en tävling och sen finalen!
Det blir på tok för mycket som det är nu. Urk!

Har hon funderat mer på bilstol? Förstår att det känns tidigt att tänka på nu. Och stolen är ju inte till salu än! =) Men snart.

I am Legend tyckte jag också var jätte bra. Lite smått söndertuggade naglar om man är nagelbitare. ;-) Tur man slutat med sånt trams.

2008-02-11 @ 08:11:02
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0