Slut på ordspråk


Ja för tillfället iaf.
Jag orkar inte sitta och klura ihop några fler, hm, nu lät det som om jag hittade på dem. Men så är det ju givetvis inte, men jag orkar inte sitta och LETA efter passande ordspråk. Iallafall inte för tillfället som sagt.


Sitter för tillfället och spelar Bubble Shooter samt småkikar på Seinfeld.

Dagen
Dagen började med att jag for till sjukhuset och vattengympade lite :) Efter det for Jag, Cissi och Oscar till Birsta City, där lämnade Cissi tillbaka en tröja och jag köpte två köpebrev (som Martin och Niklas ska skriva på, på Torsdag. Spännande!) 
    Efter det gick vi en sväng på IKEA där jag hittade en soffa som jag inte köpte (det var den korta versionen, faktum är att jag satyt där och velade i närmare 45 min)
Då jag bestämt mig för att det inte blev soffan for jag till min älskade hemby Huljen, men där passerade jag bara. Jag hade nämligen siktet inställt på Cissis föräldrars hus, där pratade jag med faster min, gosade med kissekatter mm. Men mitt ärende dit var att hämta köpebreven som blivit kvar i Cissis bil.

Då jag kom hem packade jag i en massa kläder i en resväska, även att jag kastade en hel hög med kläder som sällan används. Kändes skönt! Nu är byrån tom, isärskruvad och nerkörd till nya kåken, till följd av detta ser det rent utsagt förjäkligt ut i sovrummet. (Även databordet är ivägkört till nya adressen) Nu står tv:n samt datorn på golvet, det ligger en stor hög med kläder på golvet (Fick slut på sopsäckar) och där är sammråttor stora som grävlingar (Dem bits säkert lika hårt också, jag ska sova med nattlampa för säkerhets skull.)

Då jag inte hade någon matlust lagade Martin mat själv (Jag sa faktiskt att jag gärna kunde laga maten till honom, men jag ville inte äta nånting själv) Men han gjorde mat själv, snäll han är min Martin. Har inte haft nån matlust sen i fredags, vettetusan vad som är fel. Men kanske/förhoppningsvis är det bebis som ligger och trycker i magen och skapar ett allmänt obehag. Jag är ju så orolig för olika sjukor jag!

Då vi ätit diskade jag lite, gnällde på Martin och sen slämngde vi oss i soffan respektive fåtöljen och här har jag blivit sittandes sen dess. Är pinknödig så jag tror jag spricker, ögonen svider och mina fötter har domnat av blodbrist (sitter med dem i kors på bordet framför mig, med datorn i knät)
Bebisen har ett aerobicspass i magen, lustigt. Hela dagen har den varit toklugn, OVANLIGT lugn nästan, men nu är det full rulle igen. Synd bara att jags ka gå och sova nu, jag har lite svårt att sova då den sparkar som mest, för då vill jag ju bara ligga och känna på sparkarna.
 Men det var iaf. synd att den (Jag ville skriva han där, haha.. Undermedvetet kanske) inte sparkade nånting idag just, för både kusin min och faster var sugna på att känna. Men icke, det är en ritkig "tjurskalle" jag bär på, precis som mor sin =) Jag fick nämligen höra av mina fröknar på dagis då jag var i 5årsåldern att jag var "kärringen mot strömmen" och dem ränderna sitter fortfarande i.

Helgen
Helgen har varit lugn, orkar inte skriva någon genomgående redogörelse för vad vi gjort, men på Fredagen spelade ju Martin på Railway Saloon (arbetsrock ni vet, eller som det numer heter: Rock on) Dem vann!! SMS-röstningen förlorade dem dock, men som tur var, var det bara 50% av den totala poängen, där fanns nämligen domare också och dem gav Martins band 24 (eller 27, minns ej riktigt) medans det andra laget bara fick 10, hihi!!

På Lördagen flyttade vi (Nja, Mest Martin faktiskt) en massa grejjer. Körde även en säng samt karting till stugan. På kvällen/eftermiddagen åt vi (Jag, Martin, Niklas och Biran) pizza i nedansjö, jag vräkte dock i mig för mycket pizzasallad, det fick jag lida för under natten, men gott var det =)
    På kvällen kom min sedvanliga "söndagsångest" Förmodligen bara för att jag skulle upp och jobba på Söndagen, så kroppen trodde väl att det redan var söndag. Därav blev det lite dålig sömn under natten, men jobbet gick finfint ändå, blev lite orolig på jobbet dock, då var och varannan började hosta och nysa. Även dem flesta i personalen var krassliga. Jag VILL INTE bli sjuk nu!




Nu ska jag gå och tömma blåsan sedan gå och lägga mig.
Ska till barnmorskan imorgon, ska bl.a ta ett immuniseringsprov, se så att jag inte bildar antikroppar mot bebisen. Sen ska jag hem och plocka ur skafferiet (På Martins begäran) Men jag måste även packa ner mer kläder, börjar verkligen bli lite bråttom nu känner jag! Usch och fy... Liiite panik har jag över allt detta.
Så det lär kanske inte bli särskillt regelbundna uppdateringar denna veckan, eller helgen för den delen. Sen vet jag inte riktigt när vi får internet inkopplat där nere. Men telefonen kopplar dem in på Måndag, har vi riktig gristur så kommer adsl:et samma dag, emn det kan lika gärna dröja!!

Jaja... Sängen kallar
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0