Pissenisse


Det lilla knyte som bosatt sig i min mage är vaken. Jag sitter ju som vanligt med datorn i knät i soffan och hela tiden ser jag hur magen buktar ut åt alla möjliga håll å kanter. Mysigt att titta på, vad som dock är mindre mysigt är då en av dessa sparkar landar på pinkblåsan, då gäller det att man är snabb att knipa annars kommer det lätt en droppe =)

Barnmorskan
Idag var jag ju som sagt till Barnmorskan, allt gick kanonbra. Dock har jag ju fuskat med järntableterna ganska länge nu, så det värdet hade gått ner igen, men utöver det var alla värden perfekta. Hon var väldigt imponerad av min vikt (Jaaa, det är ju faktiskt en imponerande hög siffra, haha.. skämt åsido) alltså det faktum att jag endast gått upp 3kg sen inskrivningen. Hon sa att jag skulle fortsätta göra som jag gör så håller nog min vikt sig på en hälsosam nivå. Problemet e bara att jag har verkligen inte ansträngt mig för att hålla den i schakt, snarare tvärt om.. Men jag ska verkligen försöka röra på mig mer nu, är dock svårt med tanke på foglossningen, men äta riktigt kan jag ju göra, och framförallt på vettiga tider. Samt att jag ska börja med järntabletterna igen =)
   Mitt sf-mått som förra gången var strax under översta kurvan gick idag en bit över kurvan. 29cm i vecka 27+1, var tydligen ganska mycket. Men hon klämde och kände och konstaterade att bebisen inte är särskillt stor, utan det beror nog helt enkelt bara på att jag har en massa fett på magen sen tidigare, och det hamnar ju under måttbandet det också.. =) Sen kan man ju ha mycket fostervatten m.m  m.m...

Summering: Besöket gick skitbra och plåstret gjorde fasligt ont att ta av (det jag fick i armvecket alltså)

Morgondagen
Imorgon ska jag nog åka till IKEA och köpa en tv-bänk samt en grejj man fäster på tv-bänken som man sedan hänger upp tv-n på, på så vis så ser man inte alla sladdar och skit, plus att man slipper borra i väggen.
Men det hela beror på om mamma kan följa med som bärhjälp, ena kollit väger nämligen närmare 70kg och det andra nästan 30 = JAG med min rygg kan absolut inte lyfta dem.

NU
ska jag sova... eller snart iaf.
Ska pillra lite mer med datorn och se på tv.

PS.
Idg tömde jag hela skafferiet. Blev TVÅ säckar med skräp samt två kartonger med icke-skräp. Dammsög ur skafferiet också, men det behöver en riktigt tvätt... åtminstone en genomgång med en skursvamp, fr fy så äckligt det var där i!

Snart flyttar vi.. JIPPIIIII =)

90dgr kvar till beräknad födelse


Kommentarer
Postat av: Cissi

Du med din rygg??? DU MED DIN GRAVIDITET kan inte bära! *rättar* =)

2008-02-27 @ 09:14:30
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mia

Bär inte! Det är nog jobbigt att bära nåt med mage utan ryggproblemen.
Ta all hjälp du kan få. :-D
Barnmorskan sa så om min knodd också sista gången vi var där. Att han itne va så stor. "strax under 4kg och kanske 50 cm!" sa hon. Vad kom ut?! Jo 4275g och 57cm. :-o hehe...
Vi kommer väl kanske förbi med stolen snart förresten. Leo får en ny idag!

2008-02-27 @ 13:13:35
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0