Penicillin och Jobb


Kissen
Vi fick komma till veterinärn igår, det visade sig att han hade ett bett/rivsår inne i örat, han fick lugnande så att hon kunde undersöka och rengöra ordentligt. Sån spruta skulle man haft hemma hörrni, jisses va lugn och beskedlig han blev, hehe! Till sist klippte hon bort lite skadad hud. Fy fabian vad det luktade, hela rummet stank infektion. Han fick en antibiotikaspruta där osså fick jag ett recept på penicillin som han skall äta nu i 10dgr (Eller tills det tar slut)
     Jag har gett honom första dosen idag (Han skall ha 2ml 2ggr dagligen) Hon frågade om det gick bra att ge honom tabletter, men jag minns hur det gick då jag skulle maska av honom så jag sa NEJ =) Jag fick då en "pasta" som jag skall få i honom. Det visade sig vara bra mycket lättare sagt än gjort. 2ml låter inte så mycket, men då man skall tvinga i en katt det är det på tok för mycket. Det slutade med att jag fick dutta ut litegrann i taget på ahns tass, som han sedan slickade i sig. Katter är ju notoriska renhållare av sig själva. Men ikväll får Martin hjälpa mig att hålla i honom så får jag klämma in det i munnen på honom. Men jag förtår han, smakar det ens i närheten av vad det luktar så skulle jag nog kräkas! Stackarn, men men, han måste ju bli frisk.

Jobb
Efter veterinärbesöket och ett stopp i Birsta med Cissi for jag till Jobbet, chefen ringde och ville att jag skulle jobba 16-21, javisst sa jag =) Helt lagom tid tycker jag, men ack så jobbigt det var. Det var en fruktansvärt stressig kväll. Fick även ringa ambulans åt en stackars farbror.
   Jag gick och la mig på en gång då jag kom hem, hade ingen som helst ork kvar i kroppen. Imorse vaknade jag klockan 9 (Martin är och jobbar, han skall jobba imorgon också, han jobbar in Torsdag och Fredag den 28:e och 29:e, då ska vi nämligen skriva papper på husköpet samt flytta) Då åt jag en näringsrik frukost som bestod av återstoden av kakan ;) Sen satte jag igång att städa och packa, har packat 2 kartonger hittills, en med saker som skall till stugan, porslin mm mm, samt en med tavlor och andra prydnadssaker.
    NU däremot skall ajg åka och hälsa på min farmor, så jag måste avsluta detta inlägg lite abrupt.
Men jag skriver nog någonting senare!

Adjöss

Kommentarer
Postat av: Mia

Att tvinga i katter saker dom inte vill ha är bra mycket lättare sagt än gjort. Lycka till med dina 10dagar i rad!

2008-02-16 @ 19:33:34
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0