Måndag efter Söndag..


Jobbat
Idag är det Måndag, och jag är på aningens ätte humör idag. Kändes bra så fort jag kom på jobbet och satte igång att arbeta, och trots ett manfall ur personalen så gick det rätt så smidigt. Två pensionärer var nämligen på sjukhus och en avled under helgen. Men det är alltid vemodigt att kliva upp.. Fy tusan. Som tur var försov jag mig inte och jag lyckades tillochmed somna före 00, trortilloch med att klockan bara var runt 23 då jag somnade. Så tidigt har jag inte gått och lagt mig på.. flera månader skulle jag tro.

Jag var totalt slut då jag kom hem från jobbet, körde en maskin tvätt, åt lit frukt, satt vid datorn ett tag, men sen somnade jag i soffan. Sov ett tag tills att Kattis kom och hälsade på, så nu är jag lite mer människa iallafall, har även hängt tvätten och eldat så vi har lite värme här *så duktig så* ;)

ÄNTLIGEN + Jobb
Vi har fått besked från banken, allt är grönt med lån o så, så nu är det bara att flytta in =) Skall börja packa lite smått nu så fort jag får tid, men imorgon blir det inte, för först skall jag ju på Gravid-vattengymnastik på förmiddagen, och sen skall jag börja jobba klockan 15. Jobbar till klockan 20, helt lagom dag =) Synd bara att det blir lite stressigt mellan sjuhuset och jobbet, men det går bra hoppas jag. Rambo får följa med på jobbet också, vill inte att han ska va ensam allt för länge, det blir närmare 9 timmar för han annars, och även fast jag vet att han klarar det så tycker jag inte att han skall behöva vara ensam så länge om han absolut inte måste, turligt nog är hans ett sånt riktigt charmtroll, så det är inga problem att ha honom på jobbet. 
                                                          


Julgranen är kvar förövrigt, har inte klätt av den ännu heller, blev så mycket nu i helgen så det hanns inte med helt enkelt, eller visserligen. Hade jag gett mig fan på att hinna så visst fasen hade jag det, men jag är ju lite lat också ;) Det värsta är att den har börjat barra nu, så det lär ju sluta med att man har en stor barrhög kvar bara då jag fått ner allt julpynt som sitter i den.

Nu måste jag gå och borsta tänderna och sedan lägga mig och sova. Skall ju trots allt upp "ganska" tidigt imorgon också. Men inte ens i närheten av tiden jag klev upp i morse. Även att jag måste laga mat till Martin innan jag åker. Lovade ju att jag skulle laga mat till honom idag (Som han sedan äter i matdosan imorgon) Men jag har varit helt klubbad sen jag kom hem som sagt, så det har inte blivit av. Själv åt jag rester + frukt. Men nu överväger jag t.o.m att koka potatis NU, så får han steka fiskpinnar själv imorgon, men jag vet inte. Måste fundera på det, vill ju gå och lägga mig också.. Hm, nu blev det svårt.

5min senare:
Nu har jag pratat med Martin. Han lagar mat själv imorgon. Skönt, då kan jag fokusera på att komma i tid till sjukhuset samt att svänga in till mamma för att prova en baddräkt hon har. Min bikini har ju inte hunnit komma =( Typiskt också, men den hinner definitivt till nästa veckas bad. Sökte paketet förut och imorse var det i Ånge, så det är ju påväg iallafall, kan inte vara långt kvar. Synd bara att det måste ut till Birsta först innan det kan gå vidare hit, men men.. sånt är livet!

Nej,. NU ska jag gå och tvätta bort allt smink, borsta mina tänder och sen krypa ner i en sval och skön säng.. Mm, vad härligt =) Om ett par timmar kommer Martin hem, men då sover jag förhoppningsvis!

Skriver mer imorgon (Om jag orkar efter att jag kommit hem från jobbet, men det borde jag väl göra)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0