Knäppa Blogg.se

Fy en sån tid allting tar, och rätt vad det är blir det bara "Sidan kan inte visas"
Så frustrerande..!

Jag var bara tvungen att få förra inlägget ur mitt system innan jag började skriva på ett inlägg om hur denna dagen varit.

Vattengympa
Den (dagen alltså) började med att klockan ringde klockan 09.00, solen strålade in genom sovrumsfönstret och allt var frid och fröjd =) Jag gjorde mig då iordning för att sedan bege mig till Huljen, där hämtade jag upp syster-Sanna,sen vidare till Bergsåker och hämtade upp syster-Johanna.
    Vi for då till sjukhuset där jag plaskade omkring i vattengymnastikbassängen ett tag, det var härligt, men det är alldeles för kort stund tycker jag. Bara 40 minuter, varav 10 av dem är avslappning. Känns som att man bara hinner värma upp, sen är det över, men man ska vara glad över det lilla. Och det är ju alldeles säkert bra för ryggen min annars skulle jag ju inte vara där =)

Birsta City
Efter plaskandet for vi ut till Birsta, jag skulle leta efter en jacka samt mammabyxor, Sanna och Johanna skulle ha Alla Hjärtans Dag presenter till kompisar =)
   Jag köpte en jacka för mitt presentkort på Cubus, fick lägga till 99kr. Den är jättefin, kommer nog bild på den så småningom, men jag känner fortfarande att det kanske inte var den perfekta jackan jag var ute efter (Detta är en vårjacka) Men det är SVÅRT då magen bara blir större och större. Magen kommer inte att få plats i denna jackan heller om en tid, men det är tre knappar på framsidan, oc det räcker om jag knäpper den första sen, man får helt enkelt ha en tjock tröja under så magen inte blir kall. Vad annat kan man göra då man växer åt fel håll, haha!

Alla Hjärtans Dag
Jag inhandlade även ett fint kort på Gallerix, som Martin skall få på Alla Hjärtans Dag, hade inte tänkt köpa någonting överhuvudtaget, då Martin tycker att dagen ä gravt överskattad. Men så hittade jag ett så fint kort, med en dikt som jag tyckte stämde in så bra. Förresten köpte jag två kort, hittade ju ett ill som var PERFEKT, men det var mer humor i det kortet, så han får ett på morgonen och ett på eftermiddagen, hihi! Skall även knäppa kort på korten framöver, jag ids inte nu för jag har gömt undan dem längst in i skafferiet.
    Han skall faktiskt få EN sak till på Torsdag, en god kaka av något slag, jag köpte nämligen en bakform i teflon i form av ett hjärta. Så jag tänker baka en goood kaka, kleta på lite glasyr eller annat gott, kanske lite chokladsmet *Mmm* Som vi sedan kan äta till efterrätt. Då blir det ju lite "mysdag" ändå, utan att Martin behöver bekymra sig över att Sverige blir mer och mer Amerikaniserat =) (Jodå, han har lustiga åsikter min älskling)

Vagnen
Efter ganska många timmar inne på Birsta City begav vi oss till Babyproffsen, där beställde jag äntligen vagnen. 7 veckors leveranstid, men jag behöver givetvis inte hämta ut den då.. Tänker nog inte hämta den innan ongen kläcks, eller mja, kan hända att man hämtar den nån gång då det verkligen närmar sig. Men jag vill inte ha vagnen ståendes hemma. Hellre att jag är utan vagn i ett par dagar för att sedan åka in och hämta ut den. Man lär inte vara ute och gå så mycket i början ändå, hehe. Även att jag kommer få ett presentkort på 300kr, iochmed att jag handlar för över 4500:-, det var en glad överaskning. Jag som önskar mig presentkort på babyproffsen, samlar ju till en vagga därifrån, men den är dyyyr =)

Resten av dagen
Till sist for vi till Ica Maxi, där handlade jag kattmat, tagliatelle, krossade tomater, matlagningsgrädde, svamp samt en törstsläckare.
   Efter att jag skjutsat hem syrrorna for jag hem till min älskling som redan hade börjat med maten, han var ju jättehungrig stackarn. Till maten (Spaghetti och köttfärssås) drack jag en alkoholfri öl, på sistone har jag fått dille på öl, vilket är lite jobbigt! Men ååh så gott det är, och som tur är så tycker jag att dem alkoholfria alternativen är helt okej, det går ju kanppt att jämföra med vanlig lättöl visserligen, men det är ett bra substitut. Och till just spaghetti och köttfärssås tycker jag att det är så gott med öl. Sund bara att dem bvara finns på 50cl, hade varit perfekt med en 33cl. Man blir ju så mätt på öl. Sen är det även synd att dem bara har Norrlands Guld här på Ica, jag har även smakat på Heinekens alkoholfria öl (hittills har jag bara sett den på systemet) och den är snäppet godare faktiskt.

Då jag ätit och stökat undan i köket satte jag mig ner i fåtöljen för att svara på Alexandras kommentar, och sen dess har jag blivit sittandes. har ju hållt igång hela dagen, min stackars rygg pallar inte det!

Nu skall jag se på Sexturisterna - Venezuela och samtidigt ignorera mitt godisbegär.

Godnatt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Cissi

Presentkort på 30kr? WOOOOOOW vilken överaskning! ;)
 
Sexturisterna - Venezuela. Det såg vi med. Huuuua, det är mycket man inte vet om världen vi lever i. Eller vet och vet. Vi vet att saker och ting existerar men man inser inte förns man får se det med egna ögon.

2008-02-11 @ 23:05:46
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Ellenor

Haha nu har jag rättat till misstaget. Jag menade förstås 300kr inte 30kr =)

2008-02-11 @ 23:27:12
URL: http://inlevelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0