JAG HAR KLÄTT AV GRANEN.



Vilken bedrift va? =) Ja ni ska se hur stackarn ser ut nu, alldeles naken, barrlös och fuul. Haha, ja den är rent utav tragisk. Skall ta en bild senare som jag lägger upp imorgon eller senare ikväll om jag orkar.

Har även fått lite mer gjort idag, men om ni följer min blogg så vet ni förmodligen redan vad det är, om inte står det längre ner i förra inlägget. Känns skönt att man äntligen kommit igång, nog för att det är en "light"start, men ändå, bättre än ingenting.
   Jag hoppas att jag lyckas kasta mer skrot imorgon, det är först när man (jag iaf) gör sig av med saker man inte använder som det känns att ma verkligen åstadkommit något. För även om jag packat 4 kartonger (3 stora och en liten) idag, så känns det fortfarande som en fis i rymden bara

Min älskling
Jag har ju så rackarns ont i ryggen, blir värre och värre för var dag som går. Det är inte foglossning heller, utan bara min svaga rygg som spökar. Värst för tillfället är nacken och axlarna, jag kan inte ens ha BH på mig längre. Eller jo, det har jag ju då jag är bland folk, men så fort jag kommer in tar jag av mig den, det gör helt enkelt för ont i axlarna. MÅSTE gå och få proffessionell hjälp för detta snart.
     Hur som helst så masserade Martin mig ikväll med en supersalva, så just för tillfället känns det rätt så bra. Kruxet e bara att jag skulle behöva massage flera ggr dagligen, och Martin har vääldigt sällan lust att massera. Men det förstår jag, det är det värsta jag vet också.

Baka baka liten kaka
Imorgon ska jag baka en chokladtårta med krämig chokladglasyr ovanpå, osså lite silverkulor som garnering. Den skall självklart bakas i min nya fina hjärteform. Det vattnas redan  munnen på mig.
Den skall vi mumsa i oss (Okej kanske inte HELA, men delar av den) efter att Martin kommer hem från repningen. Han hinner inte ens äta nån mat imorgon, dem skall nämligen repa klockan 16.30. Så det blir ingen romantisk middag med tända ljus ;) Men fika det skall vi göra, så fort han kommer hem igen. Osså ska han ju självklart få mina två kort som jag köpt till honom. 
                                           image328 
Något liknande denna blir det. Med silverkulor på

Dagen i kort
Ja, förmiddagen har ju som bekant spenderats med att beta av punkter på listan. Men jag har även spenderat på tok för mycket tid vid datorn, tänk att denna lilla sak är så fruktanvärt beroendeframkallande. Det är inte alls bra, man får inte tillräckligt mycket gjort då den finns i närheten.
   Till middag blev det potatis, fiskbullar i dillsås samt ärtor. Inte Martins favorit direkt, men jag tycker det är jättegott och det går fort. Orkade inte just laga nån avancerad mat idag. 
   Nu har jag ringt till Telia och begärt flytt av abbonemanget fr.o.m. 3/3, då jag såg det datumet insåg jag at jag ju faktiskt fyller år snart. Jag har inte fattat att det är SÅ SNART som det faktiskt är. Men vänta er inget kalas, vi kommer ju vara ytterst nyinflyttade och förmodligen inte ha någon ordning på någonting. Men ni närmaste kommer nog få komma på en tårtbit nån dag iaf. =) Men som sagt, nå kalas blir det då inte. 5/3 fyller jag år för er som undrar.
     Efter middagen for vi till Björn och Veronica + barnen, fick i oss lite fika, lekte med busungarna och pratade lite.
Nu är vi hemkommna, Grey´s har kikats på (SOM jag har väntat på säsongstarten, äntligen har det sparkat igång, nu väntar vi bara på desperate) Martin har lagt sig och snarkar nu.

Morgondagen

Ja som jag sa så skall inte Martin äta nån middag, så jag slipper gå och fundera på vad jag ska laga för mat. Men jag skriver en lista över vad jag BÖR hinna med. Om inte för att ni ska se, så för att jag ska komma ihåg =)

* Promenad?? Är vädret som det var idag blir det ingen av. Men annars måste jag verkligen ut

* Baka chokladtårta

* Packa kartong som skall till stugan

* Rensa i vardagsrumsbordet (Hyllan under bordet är full i skit)

* Packa överflödigt porslin mm. Bara lämna sånt som vi verkligenkommer att behöva inom dem närmsta 2 veckorna

* KANSKE dra fram resväskorna och packa ner kläder som ej kommer att användas inom 2 veckor.

Något mer kommer jag inte på för tillfället. Men det lär tillkomma saker imorgon, kanske även falla bort något =) Men som det ser ut nu så är detta listan jag skall gå efter imorgon. Nu ska jag språkas lite med Cissi. Men ha er en bra kväll allesammans

Kommentarer
Postat av: EmmA

ååhh den där chokladtårtan vill jag åxå smaka ;) Kanske ska ge mig in på att göra en egen.. vart så sugen :)

2008-02-14 @ 10:05:53
URL: http://emmadeckmar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0