Hej tjatmommor!


Ja vissa kanske anser att det är på tiden med en uppdatering.. så här får ni =)

Men då har jag någonting i "motkrav" : GÖR MIG EN NY DESIGN...
   Visst skulle jag kunna fixa min egen, så svårt är det inte, men jag orkar inte. Jag har ingen som helst lust att sitta och trixa och fixa och slita mig i håret när jag inte blir nöjd.. Så nu vill jag ha en som nån annan gjort.. Ni kan lämna den i min postlåda ;)

Jag vet att ni tjatar om magbilder, men jag HAR inga magbilder, inte en endaste faktiskt. Får se om jag fastnar på kort nån dag framöver. Men grejjen e den att jag vill ju inte se mig själv på kort, ansiktet går bra, men en helkroppsbild är läskig!

Idag är jag i vecka 23+4, vilket betyder att jag har avklarat 59% av denna graviditet. Har 115 dagar kvar till beräknad förlossning. Det känns väldigt länge när man säger hur många dagar det är kvar. Men det är ju bara bra att det är långt kvar, med tanke på att vi förhoppningsvis skall utrymma vårt hem inom den närmsta månaden och göra oss hemmastadda 1.5km närmare byn. Så vi kan nog behöva all tid vi kan få för att hinna bli klar där med allt. Sen har vi ju inte börjat handla NÅGONTING ännu, inte ens en liten barnsocka. Jag har iallafall bestämt mig vilken vagn jag vill ha, så den ska jag åka och beställa nån dag framöver. Säng och skötbord är vi också överens om, så det är egentligen bara att åka och köpa det. Men sen är det ju allt annat man skall ha, som kläder, barnolja, kräkhanddukar.. Ja allt man kan tänkas behöva. Men sånt vill jag inte börja handla förrän vi har barnrummet klart, så det är bara att hoppas på att lillfisen vill stanna inne ett tag till =)

Det är full rulle i magen i stort sett hela dagarna, Martin har även fått sig en spark i örat då han låg och försökte LYSSNA på bebisen, haha. Förut blev det alltid tvärlugnt i magen då Martin la dit handen, barnmorskan sa att det var för att bebisen inte "kände" Martin, men nu tycks dem ha bekantat sig med varandra, för nu sparkar den även på honom  =) Mitt SF-mått var i måndags på 24, vilket var helt normalt och alldeles strax under den översta kurvan.
     Jag känner mig fruktansvärt osmidig, har svårt att vända mig i sängen om nätterna för jag känner mig så himla stel och jag är rädd att ryggen skall gå av. Men barnmorskan min har iallafall skickat en remiss till sjukgymnasten så jag ska få komma occh prova ut en tens apparat och kanske ett mag/ryggbälte, har ju så fruktansvärt ont i ryggen =( Hon tyckte även att jag skulle åka och simma någonstans där dem har lite varmare i vattnet, tydligen har dem det i Matfors på måndagar. Så jag får väl börja göra det då, nog för att det bär mig emot att visa mig bland folk i bikini, uffa! Har iallafall beställt en ny nu, en som går ner över hela magen =)


Jag vet inte ritkigt vad jag ska skriva om mer.. Men det kanske är på sin plats med lite nyare bilder..

Vi börjar med mina små pälsklingar ;)

    

Sen måste jag ju faktiskt visa vår fina julgran.. Eller allt jäkla bestyr vi haft med den =) (Sen måste jag erkänna en sak: Den står fortfarande kvar inne, hahaha. Men den barrar knappt ens en gång, den e fortfarande lika fin som den var från första dagen. Anledningen till att den står kvar kan nog närmast beskrivas som lathet, med lite andra faktorer, men jag misstänker att den kommer att stå kvar till vi flyttar, haha. Dock ska jag klä av den i helgen)
    Ni ska veta vad jag är kräsen då det gäller julgran.. Och denna granen var vårt absolut SISTA val, vi kunde verkligen inte hitta någon annan, så vi tog en topp av en gran, eller rättare sagt kapade vi en gran på hälften och det ni ser nedan är resultatet. Vi fick klippa av toppen samt några andra grenar längre ner, och jag var nästan nära gråten för jag tyckte vi hade skaffat oss en sån ful gran, men sen då den fått på sig lite glitter och kulor o grejjer blev den helt okej)

         

Efter att vi klätt granen och gjort iordning här nere så for vi iväg till Robban och Linda och fick oss lite middag och sällskap.. Då vi kom hem skulle vi vattna granen, eller rättare sagt MARTIN skulle vattna granen. Men det han inte tog med i sin beräkning var att granen givetvis var väldans framtung (eftersom allt pynt sitten på framsidan, hade inte tillräckligt med pynt för att klä runt om) Så när han låg under granen och försökte flytta på en gren för att lättare komma åt kan ni ju gissa vad som hände... Granjäveln tippade..! Allt vatten som han hade hunnit få i julgransfoten rann ut över golvet och över paketen, sen fastnade allt småglitter som jag hängt i granen i vattnet.. *SUCK* det blev bara skit av det hela. Men efter att vi rest upp den så skickade jag Martin i säng sen klädde jag om hela granen, det tog mig en dryg timme, men det blev iaf. gjort =) Dagen efter fick vi sätta fast den i väggen med en tvättlina, ser förjäkligt ut men ack så effektivt, haha!

image278

image279

Här sätter Martin fast tvättlinan i granen och sen i väggen.

Och för att visa er att vi fortfarande har granen uppe tog jag en bild alldeles nyss, såhär ser den ut idag den 1/2 =)

      Här ser ni hur granen ser ut nu, samt den vackra upphängningen. Vi har två ljusslingor i den, dessvärre har vår älskade kissekatt gnagt av båda två, så den lyser inte längre, men å andra sidan skall den inte göra det i Februari heller. Haha!!

Det var julgranen.. Nu till lite bilder från Nyårsafton

 Självklart var Rambo med =) (Rocky var med "farmor" och "farfar" i Grössjön för att undvika smällarna och raketerna, han är ju rädd för dem den lilla stackaren)

 Linda förbereder förrätten

 Martin och Robban sitter och läser om drinkar i sina kavajer.(Det dracks endast DRINKAR under kvällen, haha. Minst tre ingredienser)

  Fläskfilén tillagas.. Jag garanterar er att det smakar otroligt mycket bättre än det ser ut, hihi!

 Hm..

 Lite bättre kanske.. Här sitter Martin med en av sina sista snusar inne. Första Januari slutade han nämligen. Duktigt va?! Han har ju ändå snusat i 20 år.

 Bordet strax innan vi skall äta. Dem röda drinkarna är till dem som fick dricka, hihi. Själv drack jag alkoholfritt vin samt alkoholfritt öl. Vinet heter Billabong och är faktiskt jättegott. Ölen var av märket Heineken, helt okej faktiskt i motsats till vad många andra tycker.

  Förrätten - Toast skagen.. Åååh så gott det var. Blir hungrig

 Tadaaaáa

 Även Martin fastnade på bild

 Vi VAR faktiskt glada.. Haha!

 JajajaJA.. Jag tog bilden själv.. "EGO"

 Men här tog faktiskt Martin kort

Ja sen blev det inga flera kort under den kvällen.

Nästa gång jag fick fram kameran var faktiskt förra helgen då vi for till fjällen (Ljungdalen) Jag och Mamma for dit på Torsdagkväll, medans Martin, Ulf och 3 eller 4 andra körde skoter upp. Eller nja.. En gav upp i Östavall, hah fegt ;) Och en skulle bara till Rätansbyn, Men Martin, Ulf och Anders körde på dem tills dem kom fram, vilket tog 5-6 timmar längre än väntat, p.g.a vilsekörning samt extrema förhållanden uppe på fjället, så dem blev tvungna att ta andra vägar. Men fram kom dem och roligt hade dem, huvudsaken det. 43 mil blev det, ganska rejält måste man säga (Hem åkte vi bil)

Jaja, hursomhelst så hade Martin kameran med sig på vägen upp.

         

 Här hade dem äntligen kommit fram och fick i sig lite mat. Martins min till trots var maten väldigt god, haha!

 Mammas kungspudel Ludde. (Här dyngsur efter att ha varit ute och busat i snön)

 Mamma innan vi åker iväg på en liten tur på Lördagen

 Martin ser väldigt lustig ut.

 This is ME =)

 My darling

 Igen

 Mamma, Ulf och Linnea, haha snygg bild.

 Meh.. Värst vad många bilder det blev på Martin då =)

 Linnea och en halvsovande Martin strax innan hemresa.

Ja ni mina vänner, detta var allt jag hade att bjuda på för tillfället. Nu måste jag gå och göra någon nytta

Bl.a
Starta diskmaskinen
Hänga tvätten
Tvätta en ny maskin
Gå ut till frysen och hämta lövbiff till ikväll
städa undan lite småkrafs i vardagsrummet
gå och hämta posten

Återkommer senare med en uppdatering.. Om ni har tur.. hihI!

Kommentarer
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

men det var ju roligt att äntligen få läsa nåt igen (heja på )mycke snygga bilder!kram mamma

2008-02-01 @ 14:27:55
Postat av: nikita

äntligen !! Nu vill vi ha magbilder :D
å vart ska ni flytta??

2008-02-01 @ 21:12:16
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Mia

Jag var på fest i ert nya hus för inte allt så länge sen. ;-) Två veckor.. En kanske... jaja...gammal och vimsig. haha...

Det är uppvärmt i Stöde på lördagar också numera. Så du kan plaska på hemmaplan också. =)

OCh jag vill ju så klart veta vilken vagn ni bestämt er för. Nyfiken... Näe, inte ett dugg. ;-)

2008-02-01 @ 21:41:48
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Cissi

Tack för det =)

2008-02-01 @ 23:18:09
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mallan

Åååh äntligen ett nytt inlägg ;D

Kul å läsa att allt går bra ! :D

2008-02-02 @ 12:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0