Förbaskade grädde


Gympa
Vattengymnastiken gick jättebra, var riktigt härligt att plaska omkring i alldeles på tok för varmt vatten, blev lite jobbigt då man klev upp bara. Jag hade inga pengar till parkeringen, till och med mina "nödkronor" som brukar ligga i bilen saknades.. Skummt. Som tur var så fick jag ingen bot! Men OM jag fick det så voredet tredje gången gillt på sjukhuset, haha.. Jag veeet att jag är strulig, men sån e jag!
Jag var den sista som gick ut ifrån omklädningsrummet, var nog där en kvart längre än alla andra, fattar inte hur folk kan duscha så rackarns sabbt och sen ta på sig kläder och få till håret anständigt. Eller så är det helt enkelt jag som är långsammast i världen. Men det tror jag inte, jag tror nog att de andra FUSKADE. Så det så!!

Strul
Ja, då jag var påväg hem till Stöde igen efter gympan så stannade jag till på Ica i Matfors, för att köpa lite semmeltrams, slätbullar, grädde samt mandelmassa (trots att jag inte är särskillt förtjust i det måste man ha det på semlan, haha) Passade även på att köpa en förpackning med vindruvor som jag för övrigt har satt i mig nu, ujuj hur ska magen må av detta =(
     Hur som helst så då jag kom hem med mina nyinhandlade varor inser jag att jag inte har med mig min hemyckel, "Det är luuugnt" tänker jag, "Martin lägger alltid ut min nyckel"..
Ah justja... Tji fick jag, där stog jag med ett oroväckande tryck i ändtarmen och en matkasse och ville IN. Ringde Martn och gnällde, så Mats (Som han jobbar med) fick åka hem en halvtimme tidigare än han egentligen skulle, så han kom hem till mig med Martins nyckelknippa. Men de 45min jag fick vänta var fruktansvärda, jag har redan nämnt att jag var skitnödig, till det kan vi lägga en full blåsa plus en hund som vägrade sluta skälla (Han satt inne i hallen och hörde ju att jag var utanför) Men jag höjde volymen på min ljudbok som jag lyssnar på i bilen och försökte ignorera det hela, vilket gick sådär. Kom tillslut in, jag hade då 5 min på mig att packa upp varor, gå på toa samt byta kläder. Men det fixade jag.. =)

Jobbet
Det gick bra att jobba, har ingen att säga om det egentligen, 5 timmar är ju inte e sån avancerad arbetsdag direkt, men alldeles lagom för mig ;)

Nu till dessa förbannade semlor
Då jag kom hem från jobbet, runt 20.30 tiden så  bestämde jag mig för att göra två semlor till mig själv (jag gör ganska små semlor med väldigt lite grädde, då jag inte är så förtjust i gräddbakelser) Hur som helst, just eftersom jag bara skulle göra två styckna tänkte jag att jag kan använda en "shaker" för att skaka typ en deciliter grädde, istället för att krångla på o vispa så pass lite grädde. Men UJUJ vad jag önskar att jag helt enkelt bara vispade den förbannade grädden från början.. Jag tog med mig den lilla burken in till vardagsrummet (datorn) och där satt jag i godan ro och skakade frenestisk på grädden.. PANG sa det då och locket hade flugit av, jag hade grädde på ena armen plus hela högra benet och lite på golvet. Jahapp, typiskt också tänkte jag medans jag städade upp eländet. Jag hällde sedan upp ny grädde i burken, satte mig i vardagsrummet igen och började skaka, satt verkligen och koncentrerad mig på att hålla locket på plats men vad hjälpte det till? INGET kan jag tala om för rätt vad det var sa det PANG igen och nu hade jag visst hela vänsterarmen, vänsterbenet, golvet och soffkudden full i grädde. Nu blev jag aaniiingen mer less. Men jag städade upp grädden (På mitt egna lilla vis, ni får snart se bilder) iallafall, sen hällde jag upp resten av grädden som var kvar och vispade skiten.. Hade fått nog av att skaka nu =(
     Tillslut fick jag mina semlor och dem var utsökta. Men jag orkade inte knäppa kort på dem för vid det laget var jag på ganska dåligt humör =)

Bilder:

 Detta var första misstaget

 Här gör jag mig av med första misstaget =)

--------------------------------------------------------------------------

 Misstag 2: Armen

 Andra benet

 Min nytvättade tröja (här har ni förresten en "mini" magbild.. Haha.. Man kan ana ett put =)

Nu är det såhär, att jag hade 3 bilder till, men dumma blogg.se vill inte låta mig lägga upp fler bilder, blir bar en massa fel!

Får se om jag ids lägga upp dem imorgon, annars får ni hålla till godo med vad ni nu fått.

Nu skall jag gå och lägga mig. Blev akut skittrött.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: SUSANNE zetterberg sandström

ska det jäklas då gör det ,det med besked,tur att du fick till dom till slut,att inte grädden tog slut,det är min vanliga osis.p&k

2008-02-06 @ 09:48:45
Postat av: Anita

Ja men en sån vagn tror jag på!Bra kvalite för den ska väl hålla till ett par st ;-)

2008-02-06 @ 10:08:27
Postat av: Mallan

Haha snacka om osis ! men måste säga att ja är avis på dina 2 "städmoppar" ;) himla bekvämt :D

Aah ja ser nog en bäbisputmage !!
Vikken fiiiiin !! :):)

2008-02-06 @ 11:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0