En olycka kommer sällan ensam


Men kissen då, när ska du lära dig?

Vi hinner mer eller mindre bara hem från veterinären så får han en ny åkomma, rackarns buskatt, Är han ute och slåss tro? Svårt att säga, men nåt har han definitivt varit ute på.

Nu när han satt och åt la jag mräke till hur konstig hans svans såg ut, den hängde på ett konstigt sätt liksom, normalt brukar den se "ståtlig" ut och stå rakt upp, men nu var den tussig och hängde rakt ner, sen såg jag att han har en massa torkat blod på svansen, och då jag försökte röra svansen för att kika närmare skrek han rätt ut. Fick inte röra någon del av svansen över huvudtaget. Vettetusan vad han har gjort, men blodig är han och ont har han. Bara han inte brutit den eller så.

Jag tog upp honom i famnen (Dock under högljudda protester) och la honom på rygg så jag kunde kika, ses ut som att han har ett sår som har blött ganska mycket, men då han har så mycket päls på svansen har allting tovat ihop sig och det är svårt att se något. Men nu har han lagt sig i sitt lilla katthus (Vilket är ett tecken på att han inte mår bra, för där sover han bara då han är sjuk, har iaf. gjort det hittills) och jag såg att han tvättade sig lite förut. Får se om han lyckats tvätta bort något sen så kanske jag kan se mer.

Han lär ju inte få någon infektion eftersom han redan äter penicillin som tur är. Men då jag inte vet vad som är fel så är det ju lite jobbigt. Får se hur han mår inatt, kanske ska ringa och rådfråga veterinären imorgon. Men jag har banne mig inte råd med ännu ett besök, det får självläka =) (Sjääälvklart åker jag till veterinären om jag måste, men som sagt äter han ju antibiotika redan, så om det bara är ett ytligt sår så borde det läka av sig själv..
KLANTKISSE

 Kanske svårt att få nåt grepp om vad som är vad. Men han ligger på rygg på en flyttkartong med svansen upp åt häger, dem ljusare sakerna är hans små söra hartassar =) Nånstans i mitten är lillrumpan!!

 Sen la han sig i sitt lilla "tillflyktshus" Även kallad transportbur ;)

 Stackarn =(

Just nu ligger han och tvättar sig igen, samtidigt gnyr han. Han har nog väldigt ont min lille vän.

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej!

Jo, det är mycket bättre, blöder nästan inget.BM sa att det förmodligen helt enkelt är en mens eftersom om jag inte varit gravid just nu så skulle den infunnit sig 19/2.Och det var ju igår när jag blödde som mest.Men är hemma från jobbet imorrn med så går jag på fredag.Kan ju inte gå hemma och vänta på ett missfall som kanske inte kommer ens.
Hur är det med din rygg då?

2008-02-20 @ 18:50:30
URL: http://krickelinan1971.blogg.se
Postat av: Mia

Men lilla stackars misse!

2008-02-20 @ 19:41:39
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0