Ångestfylld Söndag



Jahapp.. Söndag idag! Snart är det en ny vecka. Imorgon går jag in i vecka 24.. eller rättare sagt har jag gått 24 fulla veckor imorgon, den där grav.räknaren jag har till höger stämmer inte riktigt, har inte ids ändrat den sen jag blev flyttad.

Lördag
Igårkväll satt vi här hemma och jäste framför tv:n, sen kom grannen Kent och häldade på, vi såg på tv och pratade en hel del. Sen skulle han gå hem till sitt, och vi tog o följde med =) Där blev vi kvar tills klockan var nästan två, hade så trevligt så tiden bara rann iväg. Haha, satt o snackade en massa skit mest hela kvällen.

Söndag
Imorse sov jag till klockan var 11.10. Hade egentligen velat kliva upp tidigare imorse, eftersom jag skall upp tidigt imorgon. Hade varit bra om jag lyckades somna i lagom tid ikväll.
   Jag var ensam hemma då jag klev upp, Martin hade tagit skotern till Grössjön, han skulle göra sin kära syster sällskap från Grössjön till Stöde nämligen (Hon skulle köra hem sin skoter)
Till "frunch" åt jag amerikanska pannkakor, varav några med chokladbitar i. Ujujuj så onyttigt men ack så gott =)
Precis efter att jag ätit ringde mamma och sa att dem skulle komma förbi med fruktsallad och glass o grejjer. Dem kom lagom tills att Martin kom hem, vi satte i oss en massa fruktsallad, glass vaniljsås och kolasås, hihi, ska man svulla så är det lika bra att göra det rejält.

Efter att dem åkt ringde jag till Södra Berget och hörde mig för om vi kunde uppgradera vårt hotellrum (som vi skall bo i på lördag) till en svit, men dessvärre var alla uppbokade. Rackarns.. Jaja, vi får snylta på Kent och Ingers svit, hihi!

Efter det har vi inte alls gjort särskillt mycket, jag har plockat undan lite disk, sett på tv, suttit vid datorn och frenetiskt gått igenom alla bloggar jag läser, men det har varit dåligt med uppdateringar idag =( Niklas (Som vi ska "byta" hus med) Kom förresen förbi en sväng, trevligt med besök. Händer inte alltför ofta här hemma kan jag lova, och två på samma dag måste vara rekord.

NU
Nu sitter jag med ångest över morgondagen. Blandade orsaker, men delvis att jag måste kliva upp tidigt (5.30) och dels för att jag sitter och oroar mig över vinterkräksjuka. Tänk att jag alltid blir sån på Söndagar. Dagen borde förbjudas.. Ve och fasa =( Ja, jag skall som n kanske förstått vid detta laget jobba i morgon, 7-15, Martin kommer att vara på jobbet då jag kommer hem, så jag träffar inte honom förrän imorgon natt, trist.

Nu till något roligare:
I fredags eftermddag klockan halv fem ringde en sjukgymnast (har ju skrivit att min BM skickat remiss till sjukgymnasten) och hörde om jag vill börja gå på vissa möten, och på "gravid-vattengymnastik" -JAA, sa jag. Tänk vad härligt, så på Tisdag skall jag på vattengympa, härligt härligt. Tror verkligen att min rygg kommer må bra av det. Och min kropp i största allmänhet såklart.

Näni, nu skall jag gå upp och tvätta ansiktet, borsta tänderna, och lägga mig och läsa en stund innan jag försöker sova. "De hängda rävarnas skog" läser jag just nu, en bok jag hittade bland Martins böcker, riktigt rolig bok!

Ursäkta att inlägget blev lite "hattigt" Men jag har bara skrivit i den ordning jag kom på sakerna.
Ni får läsa efter bästa förmåga =)

Natti Natti


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ellenor.. jaghar JOBBAT ;(

2008-02-03 @ 22:01:42
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mallan

Åh här har du en till som gruvar sig över sånna äckligheter.. Bara man inte behövde gå till dagis varannan dag så hade man varit lugnare :/
Men man får se det positivt ! Det börjar försvinna mer å mer nu !! :) Det har ju nått sin "kulm" å börjar dala bort :p

2008-02-04 @ 15:09:06
Postat av: Mia

Vad härligt med vattengympa.
Hade du fått remiss för en TENS eller?
Sån hade jag hemma när värkarna satte igång. Och det fungerade rätt bra till en början.

Vi promenerade förbi ert hus idag. Tänkte nästan knacka på och höra om du skulle med. Men eftersom du jobbat, så var du ju inte hemma.

2008-02-04 @ 18:09:16
URL: http://woodland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0