Åh en sån fin dag!



Idag har hittills varit en väldigt bra dag.
Jag klev upp strax efter tio, dammsög nedervåningen sen åt jag två Kiwi. Satt vid datorn ett tag men insåg sen att jag måste göra någonting åt Rockys äckliga päls, jaa alltså odören kan jag inte göra nånting åt, men utseendet kan jag fixa till. Så jag tog min nya hundkam och en pall (Ja osså hunden såklart) och gick ut och satte mig i solen och började kamma.. och kamma, och kamma och kamma.. JISSES ANÅDA vad mycket päls hundkraken har. Alltså päls som han lossar, men som har tovat fast sig i pälsen för att hans matte inte har borstat/kammat honom så ofta som manbör då han fäller. =)

Hur som helst, 45 min senare och en hel icakasse full i päls orkade vi inte längre, fick kramp i armen. Så då gick vi in och pratade med husse ett tag innan han for iväg till arbetet.
     Då han åkt så satte jag mig vid datorn ännu en gång, jag håller nämligen på att helt lagligt ladda ner Sunes Sommar och Bee Movie. Har även helt lagligt laddat ner I am Legend och Charlie Wilsons War samt bränt ut dem, ikväll ska vi se Charlie Wilsons War. Den verkar KANONBRA tycker jag! Om vi hinner ska vi se Sunes sommar också, den e bara för rolig =)

Då jag trixat och fixat med datorn ett tag bestämde jag mig för att gå ut och kamma Rocky igen. Den hela Icakassen till trots så hade han fotfarande en HEL DEL massa lös päls kvar som behövde borstas bort. Även att pälsen på hans mage har nästan gjort sig själv till dreadlocks.. DEM var jobbiga att reda utm det tyckte Rocky också som nästan ville bita mig i handen några gånger. Han är fortfarand einte helt lar, men det är en uppenbar förbättring, redan efter första vändan ute sa Husse att han såg ut som en helt annan hund. Odören är dock densamma, haha! Men man kan inte få allt här i världen. Borstade tänderna på honom för en par dagar sedan, men det hjälper inte mot andedräkten dessvärre.

Ikväll skall vi skjutsa Rocky till hans älsklingshundvakt Pega, då får han hälsa på Sippan också (Pegas jämthund) Det blir nog roligt för honom. Förhoppningsvis kan svärföräldrarna passa Rambo imorgon. (Vi ska ju som sagt på Södra)

Ja just ja.. dagen.. Hm, efter att jag för andra gången borstat Rocky tog vi en minipromenad, vi gick först och hämtade posten, vilken dock lyste med sin frånvaro, så då tog vi och följde ett skoterspår ner till en kohage bakom vårt hus, där fick vovvarna springa av sig lite överenergi, pinka på alla smågranar samt lägga varsin kabel =) Man verkligen ser hur lyckliga hundarna blir då dem har öppna vidder att rusa omkring på. Tänk vad mysigt det kommer bli då vi flyttat, då har vi en hel lägde (Stavning??) nedanför huset, som leder ner till Ljungan, och DÄR har vi en stor brygga som egentligen är en flotte. Åh, kommer bli supermysigt =)

Nej ni, nu måste jag klura ut vad tusan vi skall äta till middag idag. Martin vill ha någonting gott. Så vi får se vad det blir, har visserligen lövbiff i kylen. Men jag vet inte om jag är särskillt sugen på det, nej det är jag nog inte. Hm, jag ska åka påICA och se om jag får fler idéer där. Hörs kanske senare.

Förresten, ville passa på att även här lägga in ett STORT grattis till Anita (på jobbet) som är gravid med en liten sladdis. Jisses så roligt, tycks vara en babyboom på jobbet just nu. Haha, alla får ungar till höger och vänster. Jag är iallafall superglad för din skull Anita! Grattis än en gång!! Här kan ni kolla in hennes blogg: Anita

Kommentarer
Postat av: Anita

Hahaha, tack Ellenor!Ja det är ju verkligen en sladdis...10 och 7 år är ju barnen, men det ska blo så roligt!På tal om vagn, kolla in sidan annaaxel.se få du se jättemye gulliga ;-)

2008-02-08 @ 16:53:53
Postat av: nikita

de har du ju faktiskt rätt i =)
Att tiden inte stämmer, sen finns de ingen annan som skriver som henne heller och använder "" på helt fel ställen!!
haha sällan blogg ska spamma kommentarer, men nu fick ja ju hela 3 av dig =)

2008-02-09 @ 08:08:26
URL: http://nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0