Falsk Krupp

Barn med krupp


Ja det var en lömsk rackare som smög sig på min inte ont anande son inatt. Hua vad obehagligt det var =(

Ids inte förklara så genomgående om det, bara att det var hemskt obehagligt då han hostade så han inte kunde andas, han såg totalt livrädd ut det lilla livet!


Vi var till Farbror Doktorn (Björn, SUCK) i eftermiddags och han frågade vad jag trodde det var för fel, jag sa falsk krupp, han sa att det stämde. (Likadant gjorde han när jag var där med mina gallproblem; Ja vad tror du själv att du lider av? -Gallproblem, -Ja du har förmodligen rätt.. Hallå, är det inte han som skall ställa diagnoserna??)
Hursomhelst lyssnade han på Devins lungor, det rosslade lite, men inte såpass att det vara oroande, han var även lite röd i halsen, men likadant där, ej oroväckande. Blir det värre ska vi självklart komma in.
   Han sa också att dem brukar "kruppa" i en par nätter, sen är det bra. Men jag hoppas innerligt att han slipper det inatt, det tog hårt på både mig och Devin natten som var, vill ej vara med om det igen.
  Men som Björn sa; Har barnen en gång fått det brukar dem få det igen, och igen och igen. Vissa barn har helt enkelt en fallenhet att få det. Kanske går det i släkten? ;) Tänkte på Oscar nu jag.

Sängen är extra uppallad inatt med tre böcker under vardera ben i huvudändan, 2 kuddar samt en filt under huvudet! Skulle han få ett anfall så är det förvisso inte tillräckligt, men det kanske kan lindra lite nu när han sover.
Jag hörde att han väste lite nu ikväll innan han somnade, bådar ej gott. Men hittills har det varit rätt lugnt, han har vaknar 3ggr, men ingen hosta eller krupp. Jag håller alla tummar och tår jag har!

I slutändan är det nog bara att acceptera att Vår lilla son är ett kruppbarn =) Ett särdeles vackert sådant!


Kommentarer
Postat av: -C-

Det ska bli intressant att se dna blåa prinsessor (tavlorna) ;D



Jag TRODDE att jag köpte clownen men kom hem UTAn clown. Köpte två små tavlor till honom ist. Men ALLA ska inföskaffas tids nog =)

2008-12-31 @ 00:24:05
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -C-

Ja, Då O väl fick krupp så kom det som på räls. Igen och igen och igen.. Det kom med längre mellanrum på slutet och sist han hade det var för en månad sedan skulle jag tro. Jag trodde han hade blivti "fri" den men än spökar det. Dock inte alls lika ofta som förr. Och så är vi ju "van" detta nu =)



Hoppas Devin slipper få det så ofta. Inge roligt alls. Varken för förälder eller barn.



Men nästa gång det händer. Klä på honom (vi brukar lura O i stor filt + mössa) och gå ut i "kylan" med detsamma. Det brukar hjälpa så att barnet kan andas bättre och därefter somna om =)

2008-12-31 @ 00:31:10
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: nikita

tänkte bara tipsa dig om att babyshop.se har halva priset på allt från rockstarbaby, för visst äre väl dom napparna devin använder =)

har för mej du skrivit att de är bara dem som gäller

Gott nytt år !!

2008-12-31 @ 14:43:02
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Anita

Gott nytt år!

Ja, krupp är obehagligt..klen tröst nu men

det växer bort i början av skoltiden, Johannes är borta nu tack o lov och han fyller 8 snart.

Bra tips av -C-!!



Kram!

2008-12-31 @ 17:41:26
Postat av: Mia

Men stackars liten!

2009-01-01 @ 15:36:39
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Sara E

Usch, krupp är inte roligt! Klä på o gå ut är bra. Mamma satt ofta ute på nätterna med min ena bror när han var som värst. Hoppas han kryar på sig snart.

2009-01-01 @ 18:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0