En helt vanlig Lördagkväll!



Ja för det är väl Lördag idag?
-Inte?!  Nehepp!!

Nej men allvarligt, jag har helg nu. Martin jobbade ju nämligen till igår, så igårkväll kändes som fredag, vi åt Tacos och myste framför tv:n.

Idag har vi gått och grejjat oxh donat här hemma, tog in granen och klädde den (Den är sned och krokig och alldeles för fet.. HAHA) Sen tog vi upp 2.5kg köttfärs ur frysen och började göra julköttbullarna. Det gick kanonbra och dem blev goda, det räckte även till lite köttfärs åt Devin (stekte upp nu och får göra en risktig rätt av det vid ett senare tillfälle) samt färs som jag stekte och frös in till Tacos, och till sist gjorde vi grekiska biffar som vi åt till middag, det blev biffarna, klyftpotatis, grekisk sallad och tsatsiki. MUMMA!!

Vid 19-19.30 var det dags att natta Devin o efter det bakade vi pepparkakor, dem blev superfula och var heller inte särskillt goda. Det var Skogaholms pepparkaksdeg. Den förra jag köpte hem: Gilles, var myycket mycket bättre!!

Just nu sitter Martin och sover i fåtöljen och jag småtittar lite på tv, men jag har så förbannat ont i halsen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag törs knappt svälja snart =(


Lägger in en bild på Devin sen igår, han åt 8-Månadersmat för första gången, Spagetti m. Tomat och mozzarella. Det var ganska stora spagettibitar i men han mumsade på ändå. Trodde verkligen inte det skulle gå. För han har nämligen tvärvägrat att äta nånting med klumpar. Min stora kille =)



Passar på att visa skinkan också ;)
Martin tyckte att den blev för perfekt. Skivorna blev så runda och fina utan fett eller knölar så den ser inte riktig ut menar han.. Haha!! Man är väl proffs på att välja ut julskinka ;)

Kommentarer
Postat av: -C-

Oj vad duktig han blivit med maten (klumparna). Men mamma hans ser ut att ha svårt att pricka munnen ;D



Bild på granen tack =)



Vilken söt skinka!



Nu ska jag sova (har jag sagt i snart en timme..). Vi får höras imorgon. Ta med dig KJOLEN till A. Jag ska försöka komma ihåg maten jag med.. =D

2008-12-23 @ 01:26:32
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0