Då var man fertil igen!


Och fy fasen för det!
Den månatliga (o)vännen är tillbaka igen. (För andra gången visserligen)

EN bra sak är iallafall att jag inte har riktigt lika ont som jag brukar. Förra gången den kom hade jag gräsligt ont förvisso, men även då inte riktigt lika ont som förut! Denna gången är det ännu mindre ont, det mest moler och värker litegrann. Men jag kan utan större problem ta mig igenom vardagen, det kunde jag INTE förut.

Jaja, nog om det!

Jag lyssnar just nu på Juradio.se men jag har svårt att koncentrera mig på vad dem säger, för ena killen har ett talfel, han kan inte säga R, utan det blir nåt helt annat.. HAHA.. Låter förbaskat roligt iallafall!
Men förövrigt är det en mysig kanal nu sähär när det närmar sig jul!

Devin somnade 20.30 ikväll, med tanke på hur sista tiden varit törs jag inte hoppas på att han sover för natten. Han brukar nämligen vakna, nästan exakt på minuten en timme efter han somnat om han somnar "tidigt" och gallskrika hysteriskt och är helt okontaktbar. MEN jag tror inte han är vaken, han har nämligen inte ögonen öppna under dessa "utbrott" och han ser verkligen ut som om han sover, fastän han gallskriker, men efter ett tag (Allt mellan 5-30min) är det precis som att han vaknar och ser sig omkring, då blir han lugn och somnar i princip omedelbart! Ska kolla upp om han är för ung för att ha nattskräck.. Symptomen verkar annars stämma in rätt bra på det =(

..

Nu har jag läst på lite, på en hemsida står det att det brukar komma vid 2-års ålder. Men många andra sidor berättar om barn som varit betydligt mycket yngre än så.. Jaja, jag vet ingenting. Men jag hoppas att det inte är nattskräck. Jag tror att min kusins pojk lider/led av det och det varkar inte alls roligt då dem blir äldre. Eller hur är det Cissi?



Nog om allt detta. Nu ska jag tömma mobilkameran. Den tjatar om att bildmappen är full!

Kanske lite svårt att se då bilden är lite liten. Men på denna bilder ser man han 4 tänder i överkäken (Har 6 tänder totalt)
 

Som sagt har han 6 tänder, som ständigt måste gnaga på någonting =)


Kvällsmys med vovven


Morgonmys i sängen


Vår fina adventsgran (det är 3 ljusslingor i den, hehe. Här slösar vi inte med elen, neejdå!)


Springer omkring i gåstolen


Oscar och Devin busar på IKEA


Jag och Lillasyster Linnea bakade pepparkakor då hon sov här i Fredags. Här är hennes kakor


Provar Farmors mössa


Goskiten min!


Min nya fina välkomstskylt


Har man vedspis så får man passa på att laga mat där då den är varm =)




Idag har jag lagat lite barnmat. Blev kycklinggryta m. ris och så gjorde jag morotspuré med liite lök i den blev jättegod.
Nu ska jag göra en päronpure (Köpte päron idag) och sen ska jag gå och lägga mig.'
Godnatt med er.

Kommentarer
Postat av: -C-

Ja O har nattskräck. Det har dock varit lugnt sedan A föddes och lite före det (ca2-3månader) peppar peppar



Det började då han var kring 2år, och JA det ÄR jobbigt. Hans utbrott har vart i 20 minuter och det är påfrestande på alla sätt och vis. Hemskt att uppleva.



Då han är så pass stor går han ju runt själv i huset och slår i väggar och slänger i dörrar samt konstant skriker, slåss och är allmänt otrevlig. Och det görs alltså i sömnen och man ska INTE väcka honom utan han vaknar själv och somnar snabbt om då det är över.



Jag vet inte hur tidigt barn kan få nattskräck. Har oxå hört att det är från 2års ålder. Som vanligast mellan 2-3år rättare sagt. Men O var ju närmare 4 sist han hade det så det där med åldern kan nog variera.



Nattsräcken träder ju in då barnet ska gå över till djupsömnen. Vet inte om små barn har den "funktionen?".



Ta upp det med BVC. Han kan behöva en undersökning (för att se så det inte är problem i halsen, tonsillerna). Sen kan du ju alltid ha det svalt i hans rum då han ska sova. O har alltid fått utbrott då han sovit lite/ingenting på dagen och varit väldigt aktiv. Det är då han somnat "för hårt" lixom =)



Kan ju vara en 'period' han går ignom just nu oxå. Men som sagt hör med BVC =)

2008-12-08 @ 23:06:43
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: nikita

va roligt med massa söta bilder på Devin =)

2008-12-09 @ 07:17:03
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Mia

hihi.... Han har fler tänder än vad Leo har.

Gud så han växer eran go'klimp!

2008-12-09 @ 20:07:49
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0