Äntligen



Som jag har väntat;

Idag ska vi ta in granen och jag ska klä den. Jippie =)
Först måste vi bara tälja till roten som är ENORM, vettetusan hur den ska gå ner i den lilla julgransfoten, men men. Det löser sig nog!

Jag var och köpte oss en kungsgran i fredags, dock hade dem bara 3st kvar (Av den "bästa" sorten.. eller dyraste om man väljer att lägga det så..) och jag tog den bästa av dem tre, men den är väldigt kort. Kort och tjock, precis som mig ;)
  Den kommer förvisso upp en liten bit med foten osså ska jag försöka skaffa en fin stjärna att sätta i toppen, så det blir nog bra ändå, men liite besviken är jag nog, för jag hade en vision om att granen skulle vara lång och ståtlig. Nu är den kort och knubbig, men man kan inte få allt här i världen.

Det ska iallafall bli roligt att klä den ikväll, och se om ljusslingorna vi har räcker. Men dem får Martin sätta i, det har jag inte tålamod till, jag sitter bredvid och säger till om det blir fel bara ;)
Men jag har kikat på YouTube och sett lite bra tips på hur man bäst sätter i slingor i granen. Det finns banne mig videos om ALLT. Nu ska jag kika på några om dekorationer.

Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: malin

ja, bra att du tog ditt förnuft till fånga och skippade duken, din ålder hade ökat med ca 67 år =) ja, den där tvättmaskinen har nog några år på nacken..men gammfolk är ett säreget folk =)

2008-12-21 @ 14:29:13
URL: http://kalasbyxxa.blogg.se/
Postat av: Sara

Kungsgranarna är ju såååå underbara. Har haft såna sista åren o hoppas att vi får tag på en fin imorgon. DOm vi tittat på tidigare har vart så fula. Man blir ju kräsen när man haft superfina tidigare ;)

Förut var det 32 grader på helgerna, men nu vet jag inte. Trodde kanske det var alla dagarna, får kolla upp det. Himla mysigt iallafall var det där.

2008-12-21 @ 16:12:24
URL: http://www.wilma.st
Postat av: Frun

Ser fram emot bild på den lille, tjocke granen =)

2008-12-21 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0